Amazon Combi P221 kleur 91(licht groen) met groene bekleding

  • Christan Zantboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2024 13:43 - 19-06-2024 15:31 #1045542 door Christan Zantboer
Amazon Combi ui 1967, kenteken AE-57-71 met goeie B20-motor en trekhaak. Sinds juli 2006 in mijn bezit. Verder nog voorzien van Overdrive, gasinstallatie, verwarmde achterruit, radio-cd speler, mistlampen voor,brede stalen velgen, hoofdsteunen, roofrack. Kortom goed onderhouden nette harde auto. Tellerstand 02500. Auto rijd op gas en benzine. Benzinetank 15 liter, gastank 40 liter.
Laatste taxatierapport is van 2017, van de 14 punten zijn er 7 "goed" gewaardeerd en 6 "zeer goed". De auto staat gestald in West-Brabant. Richtprijs is € 15.000,-De auto heeft altijd elke 5.000 een kleine en elke 10.000 kilometer een grote beurt gehad. Ze is altijd onderhouden door experts, met veel verstand van oude Volvo’s. Eventueel kunnen deze 2 personen als referentie geraadpleegd worden.

Mijn ervaring is dar deze auto zeer geschikt is voor dagelijks gebruik.Heb ik ook veel gedaan. Om weer dagelijks ingezet te worden moet er na 17 jaar nog wel wat gebeuren. Auto staat sinds begin vorig jaar stil. De accu is stuk. De overdrive werkt niet goed meer. Dit is waarschijnlijk te wijten aan de solonoid. En een grote beurt is ook nodig. Als dit verholpen is kan de auto weer dagelijks de weg op.  
 Wat er zo ongeveer aan gedaan is sinds zomer 2006 :-Binnen-schermen in de wielkasten zodat vuil geen schade meer kan doen.-Alle beschadigde en ontbrekende chroom-strips vervangen of aangebracht, incl. juiste typeplaatjes.Het complete dashboard vervangen, nu met alle knoppen op de juiste plaats. Ook de bekleding bovenop vernieuwd. -Onder het dashboard een, onopvallend extra dashboard-deel aangebracht voor gas/benzine-schakelaar, alarmlichten, achterruitverwarming en startknop. -Een overdrive geïnstalleerd, was een extra optie indertijd en scheelt lawaai en brandstof. -Bekleding hersteld waar nodig, met originele bekleding. -Hoofdsteunen aangebracht met dezelfde originele skai bekleding. -Een verstraler en mistlamp op voorbumper aangebracht. (in de stijl van toen) -De meeste bedrading vernieuwd. Alles is nu weer zoals het hoort, volgens originele tekening. -Er is een extra zekering-kastje geplaatst zodat alles goed en veilig gezekerd is. -De ruitenwissermotor is vervangen door een gereviseerd exemplaar. -De gasinstallatie helemaal nagekeken en de gastank ontroest. -Benzinetank nagekeken. -De remleidingen vervangen. Radiateur vervangen. Voorzien van nieuwe schokbrekers en vangbanden. -Nieuwe voorbanden. -Nieuwe verzwaarde veren achter. 
 Verder: -Nieuwe oude radio in jaren 60 stijl met iPod aansluiting (net terug van reparatie, nog niet aangesloten) en een onopvallende voorruitantenne. Er ontbreekt 1 knop, die ik nog steeds niet terug gevonden heb. -Een nieuwe, naar oud model, middenconsole over de cardan met diverse vakjes. -Dak-drager met houten latjes, van Huke Basart. Nagemaakt naar oud model. -Een oude koffer achterin voor dat wat je ongeveer nodig hebt. De auto is geen concours-exemplaar maar verkeerd wel in erg goede staat! De bumpers zijn niet de allermooiste. Er zit 1 deukje in van mij. Van wie de andere zijn? Ook nog geen goed adres gevonden om ze te laten uitdeuken en goed opnieuw te laten verchromen. Er zijn ook kopieën van roestvrijstaal in de handel maar hiervan heb ik nog geen ervaringen kunnen vinden. Ook zijn er enkele kleine roestblaasjes aanwezig aan zijkanten tussen achterwielen en bumper (de bekende plekjes). De kilometerteller en -wijzer wijken af. 50 echte km/u = 65 op de wijzer, 80 echte km/u = 105 en 100 echte km/u is 130. Ont staan na vervanging tellerkabel, met verkeerd tandwiel.Op gas rijden is het goedkoopst, ik doe dus niet anders maar voor de volledigheid rijd deze auto ongeveer 310 echte kms, 400 op de dagteller, op een volle gastank (40L), en 150 echte kms, 200 op de dagteller, op het benzinetankje(15L).Beiden tanks zitten op plaats van oude benzinetank en reservewiel. Het reservewiel staat in het combigedeelte vastgezet aan de linkerkant van de carrosserie.Lang verhaal in het kort "what you see is what you get". Ik heb geen geheimen met deze Volvo. Ik ben ook geen handelaar maar een liefhebber en hopelijk komt de auto weer bij een echte liefhebber terecht want dat verdient zo'n mooie klassieker!

Vragen / opmerkingen verneem ik graag. Contact opnemen kan altijd natuurlijk. Christan.zantboer@hetnet.nl
Met vriendelijke groet,''

Christan Zantboer (lid 11681)
Laatst bewerkt 19-06-2024 15:31 door Christan Zantboer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD