Enquête schadespecial VKM
- Heimen van Gens
- Junior lid
Binnenkort komt er een Volvo Klassieker Magazine Schadespecial. Wat we graag willen weten is hoe men verzekerd is en bij welke verzekeraar. De statistieken zullen dan in het VKM verschijnen.
U kunt de enquête onder de volgende URL invullen: www.enquetesmaken.nl/s/25d9101
Met vriendelijke groeten,
De redactie
- Volvo Amazon sedan 1967, Volvo P1800 1968, Volvo 164 1973, Project: Volvo Amazon Combi 1967 en nog wat nieuwe modellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mijn verzekeraar, Acura, stond er trouwens niet bij
- Ernest Zethof
- Premium lid
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Elite lid
@ Pieter: we willen proberen uit te vissen hoe de spreiding van verzekeringssoorten is. Dus vooral gericht op de basis: WA, klein casco of all risk. En bij wie om eventueel aan veel voorkomende verzekeraars (stekelige) vragen te gaan stellen.
We willen niet een volledige verzekeringsvergelijking maken. Dat zou mooi zijn, maar dat bos is erg onoverzichtelijk en groeit haast met de dag verder dicht.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Zie ook mijn blogpost Oldtimerverzekering voor Volvo 123GT afgesloten met een vergelijking van verzekeraars op dit vlak.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Ernest Zethof
- Premium lid
Iemand ervaring met Unigarant ?
Tav Europeesche, waar veel mensen (indirect) verzekerd zijn, is het goed om naar hun definities te kijken:
Dagelijks gebruik: situaties die regelmatig voorkomen en
waarbij gereden wordt met uw oldtimer zoals woonwerkverkeer
en boodschappen doen.
Oldtimer: de oldtimer die op uw polisblad staat en een
geldig Nederlands kentekenbewijs heeft. De oldtimer is
alleen bedoeld en ingericht voor recreatief gebruik.
Recreatief gebruik: situaties waarbij af en toe met de
oldtimer hobbymatig wordt gereden zoals een puzzelrit of
toertocht.
Ondanks dat er dus bij navraag verschillende antwoorden terug komen, zijn dit wel de definities die in de voorwaarden staan. Voor mij persoonlijk is dat niet handig. Ik wil vaker in de auto rijden dan alleen puzzelritjes!
Hmm, verrassend. Uit mijn onderzoek kwamen Afic en Herasto naar voren en die twee brengen hun polis uiteindelijk ook bij de Europeesche onder. Nu is bij mij de auto in kwestie alweer verkocht en heb ik onze rijdende Amazon ondergebracht bij een echte "dagelijks gebruik" Oldtimer polis bij London via Snelder-Duiven."Marijn de Koning" schreef:
Tav Europeesche, waar veel mensen (indirect) verzekerd zijn, is het goed om naar hun definities te kijken:
Dagelijks gebruik: situaties die regelmatig voorkomen en
waarbij gereden wordt met uw oldtimer zoals woonwerkverkeer
en boodschappen doen.
Oldtimer: de oldtimer die op uw polisblad staat en een
geldig Nederlands kentekenbewijs heeft. De oldtimer is
alleen bedoeld en ingericht voor recreatief gebruik.
Recreatief gebruik: situaties waarbij af en toe met de
oldtimer hobbymatig wordt gereden zoals een puzzelrit of
toertocht.
Maar goed, toch iets om goed te blijven bekijken. Want wat is er nu leidend, de mail van een tussenpersoon of de voorwaarden....
Unigarant ziet er op het eerste gezicht veelbelovend uit. Had ik toen niet op mijn shortlist, maar onderzoek ik nu alsnog even. Wordt vervolgd.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl