- Berichten: 6
aanschaf Volvo 240-245 : kaf en koren
- Maarten Peters
- Nieuw lid
ik heb al meerdere malen de afweging gemaakt om een 240 (GLE, DL)of 245 (Polar/super polar) te kopen. Klassieker maakt me niet zoveel uit ; de regeling gaat er toch (deels) af en ik wil hem gewoon dagelijks gebruiken. Daarom is airco vereist. Verder, en dat is het belangrijkst, spreekt de hele auto me aan qua design, duurzaamheid en ruimte. Er mag best iets aan gedaan moeten worden (leuk!) maar een complete revisie, uitgeleefd of een roestbak zoek ik niet.
Maar ook meerdere keren heb ik te maken gehad met zogenaamde 'liefhebber-handelaren' die gewoon rotzooi aanbieden. Fe prijzen lopen zeer sterk uiteen, zo sterk zelfs dat ik (en heb toch behoorlijk wat ervaring met oldtimers kopen, maar dan oude hondaatjes) niet kan zeggen waarom de ene 240 nu voor 2950 staat terwijl een vergelijkbare qua uiterlijk, staat van onderhoud en opties voor 2-3000 meer wordt aangeboden.
Wie helpt me om wat betreft handelaren het kaf van het koren te scheiden ? Waar wel of waar zeker niet naartoe ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
- Berichten: 880
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Wat ik goede adressen vind daar heeft een ander misschien weer een slechte ervaring en omgekeerd.
Die (vaak eenzijdige) oordelen over een handelaar/garage vind ik ook niet echt op een forum thuishoren.
Als je een linkje plaatst naar een auto die je op het oog hebt, kunnen we denk ik betere en specifiekere feedback geven. Daarbij kunnen dan ook de ervaringen met de aanbieder wel ter sprake komen.
Heb je al een shortlist van auto's die je interessant vindt?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Hallo,
ik heb al meerdere malen de afweging gemaakt om een 240 (GLE, DL)of 245 (Polar/super polar) te kopen. Klassieker maakt me niet zoveel uit ; de regeling gaat er toch (deels) af en ik wil hem gewoon dagelijks gebruiken. Daarom is airco vereist. Verder, en dat is het belangrijkst, spreekt de hele auto me aan qua design, duurzaamheid en ruimte. Er mag best iets aan gedaan moeten worden (leuk!) maar een complete revisie, uitgeleefd of een roestbak zoek ik niet.
Maar ook meerdere keren heb ik te maken gehad met zogenaamde 'liefhebber-handelaren' die gewoon rotzooi aanbieden. Fe prijzen lopen zeer sterk uiteen, zo sterk zelfs dat ik (en heb toch behoorlijk wat ervaring met oldtimers kopen, maar dan oude hondaatjes) niet kan zeggen waarom de ene 240 nu voor 2950 staat terwijl een vergelijkbare qua uiterlijk, staat van onderhoud en opties voor 2-3000 meer wordt aangeboden.
Wie helpt me om wat betreft handelaren het kaf van het koren te scheiden ? Waar wel of waar zeker niet naartoe ?
Hallo Maarten,
Zelf ben ik in bezit van een 245 uit california, en de robuustheid, uitstraling van een 245 spreken mij erg aan. Daarnaast rij ik ook een 940 estate uit 1997 en dat is zo'n grote stap vooruit qua uitrusting en comfort. Ook hier weer die degelijkheid en robuustheid. De prijzen van een 940 zijn vriendelijker dan die van een 240 serie en net zo sleutel vriendelijk als een 2 serie. Onderdelen zijn er nog overvloed en niet al te duur.
Mijn 245 staat te koop maar is wel een project met minimaal laswerk en veel cosmetisch werk, dat moet je willen natuurlijk. De prijzen lopen zeer uiteen en ik zou niet over 1 nacht ijs gaan. Er zijn bedrijven die zich echt alleen maar specialiseren op Volvo's 2-7-9 serie's met lage km standen en met onderhouds historie. Oke je betaald de hoofdprijs maar als je geen ruimte hebt en je kan zelf ook niet veel en je wilt een goede betrouwbare volvo 245 dan kun je niet anders.
Veel suc6 met zoeken naar de ultieme 2 serie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het forum dat daar het meest bij past is www.volvolvo.nl
En natuurlijk het algemene www.Volvo-forum.nl
Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maarten Peters
- Nieuw lid
- Berichten: 6
dit leek me wel aardig :
www.autoscout24.nl/Details.aspx ? ... 00&asrc=st
deze leek me wel een beetje over the top...getinte ramen achter ?
www.autoscout24.nl/Details.aspx ? ... 00&asrc=st
en deze..maar de prijs....
www.autowereld.nl/volvo/240/supe ... tails.html
nu zijn dit allemaal super polars, maar een GLE of DL mag zeker ook, en dan met 2.3.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Wellicht is deze wat volvolvo.nl/threads/14052-Super- ... urbo-motor
Topic is op slot, dus dat kan betekenen dat de plaatser geen discussie wil of dat hij verkocht is.
Ik heb wel eens van horen zeggen dat Italianen van auto's met lage kilometerstanden houden en dat dat u vraagt wij draaien (terug) is. Weet niet of iemand dat verhaal kan bevestigen, maar ik zou daardoor bij (Italiaanse) import historie erg belangrijk vinden. Anders zegt een lage kilometerstand niet zoveel.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maarten Peters
- Nieuw lid
- Berichten: 6
deze ook gevonden, maar rood...wordt vaal ? Of hebben de volvo's daar minder last van ?
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Platinum lid
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.