info 1800es

  • Geert van den Oetelaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2012 17:11 #116924 door Geert van den Oetelaar
info 1800es is gemaakt door Geert van den Oetelaar
Ik ben net gast geworden op jullie site. Waarom? Mijn oog is gevallen op de Volvo 1800es. Wat een geweldige auto! Maar.......... Is tie geschikt om er wekelijks mee te rijden tot een totaal van zo'n 10.000 km per jaar? Ik kom mooie exemplaren tegen en wil me graag eerst informeren over mogelijke bekende ouderdomsgebreken en onderhoud. Hoor 't wel. Geert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-08-2012 18:31 #116929 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic info 1800es
op de zoekfunctie staat heel veel informatie die nuttig is voor je ;)

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Geert van den Oetelaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2012 08:31 #116944 door Geert van den Oetelaar
Beantwoord door Geert van den Oetelaar in topic info 1800es
Heej Kevin, Tnx... Genoeg leesvoer :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-08-2012 15:00 #116946 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic info 1800es
Volgens mij kan 10.000 per jaar in een 1800ES prima.
Overigens hangt het natuurlijk af van je comfort wensen.
Ik reed op een gegeven moment 25.000 in een jaar met een Amazon en dat ging ook prima.
Gewoon lekker 100 a 110 rijden.
Een 1800ES is nog wel weer een stuk prettiger (maar dat kan ook komen door de grotere glimlach op je gezicht tijdens het rijden).

Technisch lijken de auto's (Amazon, 1800ES, 140-serie) erg op elkaar.
De 1800ES heeft een elektrisch gestuurd injectie systeem. Mits goed onderhouden gaat dat prima.
In slechte staat kan het voor rare storingen en onbetrouwbaar rijden zorgen.
Meest belangrijke ouderdomsgebrek is volgens mij roest.
De 1800ES heeft daar extra last van omdat het ontwerp niet altijd handig is.
De body is een geheel, dus even een los voorscherm of front vervangen is er niet bij.
Daarnaast is de constructie ook niet altijd optimaal vormgegeven qua afwatering.
Denk aan het gootje rondom de achterruit (afwatering is te nauw bemeten en gaat vaak dicht zitten) en de kriksteunen.
Idem voor de onderpanelen en dorpels.

Of het een geschikte auto is voor dagelijks gebruik, hangt ook af van hoe je hem kunt stallen.
Ik heb mijn 1800ES verkocht omdat ik hem niet binnen kon hebben staan nadat ik klaar was met opknappen.
Hij zou dan weer flink achteruit gaan van buiten staan en dat vond ik zonde.

Maar als je hem binnen of op z'n minst onder een carport kunt parkeren, is het een super auto voor dagelijks gebruik.
Wel zou ik dan een in de basis goede en harde 1800ES kopen en die goed (laten) behandelen tegen roest (bijv. Dinitrol) en die behandeling regelmatig herhalen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD