B204FT occasionally low boost....

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2015 19:41 #1104083 door V700 register
B204FT occasionally low boost.... is gemaakt door V700 register
Hello to all of you.

I`m the owner of Volvo 960, B204FT engine. I have a problem, and I dont know where to start looking for solution.

Occasionally it happen, that car have low boost, and my AC compressor go off. I also noticed, that when this is the case, my cooling vent is ON, and my idle is high (about 1100RPM) I check blink code, but there is nothing.

By looking wiring diagram, AC compressor, and boost valve are controlled by TCU unit.

Any tought where to start?

Thanks in advance,


Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2015 09:19 #1419747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Low boost?
What do you notice with "low boost" ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2015 08:43 #1419812 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic engine temperature
I think the ECU receives information that the engine is too hot.

First check the actual temperature of the engine with an infrared thermometer.
Second check ect value.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2015 14:32 #1419964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hello,
Hello,

By low boost i mean 0.2-0.3 bar. This happens even in the morning, with cold engine after start.

Ok, I have to see what ECU see, all parameters about temperature. Do you know how to check EGT sensor?


Thank you,


Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adriaan Versluijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2015 15:48 #1420047 door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic TCU
This problem is possibly related to the TCU unit. That unit switches the AC blocking relais positioned at the left fender (see pict). The AC is temporarily switch off during full boost. Could be that the low borst situation is also TCU related. Check all plugs and vacuüm lines toward the TCU that is positioneel under the dash driver side (black box).



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adriaan Versluijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2015 15:49 #1420048 door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic 2/48
The AC blocking relais is positioned at 2/48

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adriaan Versluijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2015 15:54 #1420049 door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic Spelling checker...
This problem is possibly related to the TCU unit. That unit switches the AC blocking relais positioned at the left fender (see pict position 2/48). The AC is temporarily switched off during full boost. Could be that the low boost situation is also TCU related. Check all plugs and vacuüm lines toward the TCU that is mounted under the dash driver side (black box with plug toward the ecu and vacuüm line toward the inlet manifold).
Good luck

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD