startproblemen
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2014 07:44 #1102024
door Mathy van Nisselroy
startproblemen is gemaakt door Mathy van Nisselroy
hallo,
ik bezit een volvo 940 GLA uit 1994 waar 325000 op de teller staat.
ik heb hem bij 230000 aangeschaft, maar heb vanaf het begin al een electronisch probleem.
in aanvang sloeg de motor gewoon af, 3 nieuwe accu's later kwamen we er achter dat een tik op het dashboard het geheel weer normaal liet lopen.
na ettelijke controles en sleuteluren bij mijn lokale garage (in frankrijk) is uiteindelijk via mijn garage in nederland de cockpit eruit gehaald en zijn alle weerstanden opnieuw gesoldeerd.
inmiddels ook een nieuwe startmotor erin gezet, omdat hij nu ineens (2 jaar later) niet wilde starten als hij warm was.
dit blek het allen niet te zijn.
nu nog steeds als we er een stuk in gereden hebben of (ondekte ik onlangs) zelfs als de auto een dag in de zon heeft gestaan. gaat op het dashboard alles keurig aan, mar als ik de sleutel omdraai, bliujft het volstrekt stil en gebeurd er niets.
ik heb hier al eens naar een startrelais laten kijken, maar de garagist kon het niet vinden.
weet jij wat het problem kan zijn, ik denk zelf nu aan het contactslot iof startrelais.
maurice
ik bezit een volvo 940 GLA uit 1994 waar 325000 op de teller staat.
ik heb hem bij 230000 aangeschaft, maar heb vanaf het begin al een electronisch probleem.
in aanvang sloeg de motor gewoon af, 3 nieuwe accu's later kwamen we er achter dat een tik op het dashboard het geheel weer normaal liet lopen.
na ettelijke controles en sleuteluren bij mijn lokale garage (in frankrijk) is uiteindelijk via mijn garage in nederland de cockpit eruit gehaald en zijn alle weerstanden opnieuw gesoldeerd.
inmiddels ook een nieuwe startmotor erin gezet, omdat hij nu ineens (2 jaar later) niet wilde starten als hij warm was.
dit blek het allen niet te zijn.
nu nog steeds als we er een stuk in gereden hebben of (ondekte ik onlangs) zelfs als de auto een dag in de zon heeft gestaan. gaat op het dashboard alles keurig aan, mar als ik de sleutel omdraai, bliujft het volstrekt stil en gebeurd er niets.
ik heb hier al eens naar een startrelais laten kijken, maar de garagist kon het niet vinden.
weet jij wat het problem kan zijn, ik denk zelf nu aan het contactslot iof startrelais.
maurice
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2014 08:01 #1409967
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meten
Lijkt op contactslot, zie topics alhier. meten is altijd stap nr. 1.
succes
Zappa
succes
Zappa
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2014 08:26 #1409969
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Witte
Witte brandstofrelais kan soms ook het probleem geven. Je moet na op contact zetten de benzinepomp enkele seconden horen zoemen. Hoor je dat niet dat dan is het relais niet goed. Openmaken en soldeerverbindingen vernieuwen en je kunt weer (even) verder. Is ook zelf te doen en kost dan niets.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2014 23:48 #1410009
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Closed
"The international Volvo 700/900 forum" is intended for people that do not speak Dutch. Since TS clearly speaks Dutch, this thread is closed as of now.
Moderators: Jerry Stam