Distributieriem automaat vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2019 00:54 #1108943
door V700 register
Distributieriem automaat vervangen is gemaakt door V700 register
Omdat de distributieriem van mijn 940 b230fk inmiddels bijna 80.000km er op heeft zitten moet deze nodig vervangen worden.
Aangezien ik een automaat heb ben ik volgens mij verplicht om de speciale krukaspoelie tegenhouder te kopen.
Maar omdat ik niet zoveel kilometers rij en dus de distributieriem bijna nooit zal hoeven te vervangen heb ik niet zoveel zin om zon ding te kopen, dus vraag ik me af of er nog andere manieren zijn om de krukas te blokkeren?
Of woont er iemand in (de buurt van) Zeeland die zon ding heeft die ik dan misschien zou mogen gebruiken?
Aangezien ik een automaat heb ben ik volgens mij verplicht om de speciale krukaspoelie tegenhouder te kopen.
Maar omdat ik niet zoveel kilometers rij en dus de distributieriem bijna nooit zal hoeven te vervangen heb ik niet zoveel zin om zon ding te kopen, dus vraag ik me af of er nog andere manieren zijn om de krukas te blokkeren?
Of woont er iemand in (de buurt van) Zeeland die zon ding heeft die ik dan misschien zou mogen gebruiken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2019 15:58 #1455380
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik
Ha Pietermelis,
Ik woon in Hellevoetsluis en ik heb er eentje te leen voor je.
Groeten,
Steef
Ik woon in Hellevoetsluis en ik heb er eentje te leen voor je.
Groeten,
Steef
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2019 19:13 #1455381
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En eentje de andere kant op in terneuzen
Groetjes Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2019 22:56 #1455384
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar is het nou ook mogelijk zonder tool
Maar is het nou ook mogelijk zonder speciale krukaspoelie tegenhouder? Komt er voor mij namelijk ook aan.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2019 23:31 #1455385
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja hoor
Prima te doen zonder krukaspoelie tegenhouder.
Met tegenhouder is natuurlijk wel netter.
Je kan ook een lange stang met de dop op de krukaspoelie zetten en die stang onder de R chassisbalk zetten (R vanuit zitpositie in auto).
Dan een tik met de startmotor geven en hij is zomaar los. (wel bobine kabel even los nemen).
Je kan ook de starterkrans blokkeren met een schroevendraaier, dat wil prima voor vastmaken en ook losmaken.
Groeten,
Gerben
Met tegenhouder is natuurlijk wel netter.
Je kan ook een lange stang met de dop op de krukaspoelie zetten en die stang onder de R chassisbalk zetten (R vanuit zitpositie in auto).
Dan een tik met de startmotor geven en hij is zomaar los. (wel bobine kabel even los nemen).
Je kan ook de starterkrans blokkeren met een schroevendraaier, dat wil prima voor vastmaken en ook losmaken.
Groeten,
Gerben
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2019 01:02 #1455398
door Peter Beezemer
Of beetje mcgyveren. Heb een keer uit een ikea tafelpoot een tegenhouder gemaakt met twee nokken die in de poeliesleuven viel en die was zo lang dat die ook op de grond aanliep. Daarna dop 24 erop en los.
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ongeveer zelfde tip
Of beetje mcgyveren. Heb een keer uit een ikea tafelpoot een tegenhouder gemaakt met twee nokken die in de poeliesleuven viel en die was zo lang dat die ook op de grond aanliep. Daarna dop 24 erop en los.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2019 19:52 #1455404
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Provincie Zeeland of plaats
Provincie Zeeland of plaats Zeeland?
In de buurt van Eindhoven heb ik de Timen-variant van de tegenhouder die je zo mag lenen.
In de buurt van Eindhoven heb ik de Timen-variant van de tegenhouder die je zo mag lenen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2019 14:16 #1455415
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Terneuzen is beter te doen
Terneuzen is beter te doen voor mij, ik stuur je even een persoonlijk bericht Rob!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2019 09:41 #1455449
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt iedereen voor de tips
Bedankt iedereen voor de tips, ik mag de tegenhouder van Rob gebruiken dus als het goed is moet de klus geen probleem zijn.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2019 11:07 #1455447
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Tegenhouder
Probleem met de startmotortruc is dat je 'm ook nog vast moet zetten. En dan heb je wel een tegenhouder nodig...
Een tegenhouder is ook goed te maken met bandijzer van 4 mm dikte. Twee bouten M 10 of M12 van 8,8G staal er strak passend door, eventueel draad voor snijden. Of met een propje op de kop van de bout vastlassen. Daarna op maat slijpen. Het bandijzer in een z-bocht zetten zodat het in de poelie kan vallen en je buiten de poelie een hefboom hebt. Je zou voor het zetwerk goed bevriend kunnen zijn met de lokale smid...
Half uurtje werk en een paar muntjes voor het bandijzer.
PS: Zo'n ding kun je ook uitlenen...
Een tegenhouder is ook goed te maken met bandijzer van 4 mm dikte. Twee bouten M 10 of M12 van 8,8G staal er strak passend door, eventueel draad voor snijden. Of met een propje op de kop van de bout vastlassen. Daarna op maat slijpen. Het bandijzer in een z-bocht zetten zodat het in de poelie kan vallen en je buiten de poelie een hefboom hebt. Je zou voor het zetwerk goed bevriend kunnen zijn met de lokale smid...

Half uurtje werk en een paar muntjes voor het bandijzer.
PS: Zo'n ding kun je ook uitlenen...
Moderators: Jerry Stam