Distributie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2010 21:38 #1081311 door V700 register
Distributie is gemaakt door V700 register
ong. 2 mnd. geleden kocht ik mijn V90 340.000 km lpi installatie.
 apk was bijna verlopen, maar de auto was vanaf km 80.000 door
volvo dealer onderhouden. Copiefacturen kreeg ik erbij. keurig alle onderhoudsbeurten
uitgevoerd, auto werd opgehaald, zelfs gereinigd en weer teruggebracht.
leek me geen risico.
wat ik echter niet had opgemerkt was dat bij de auto wel tot twee maal toe een nw. distr.
riem werd gemonteerd, maar "vergeten" was ook de looprol en spanrol te vervangen.
vorige week ondekte ik dat wel!!! veel lawaai onder de motorkap.ik heb de auto af laten slepen.
de kogels van de looprol lagen onderin de distributiedeksel.
Een kleine moeite om ook de rollen te vervangen e.o. de waterpomp.
kun je beter het wassen van de auto achterwegen laten, kost evenveel tijd.
gelukkig heb ik het tijdig opgemerkt en heeft het veel geld en werk bespaard.
Dus:
Hoezo dealeronderhouden!!!
gr. Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2010 23:19 #1278477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo is dat
Ja Jan, daar heb je mazzel gehad. het valt mij op dat in advertenties waar Volvo-'s aangeboden worden er óf helemaal niets staat van distrib/spanrol/waterpomp óf alleen de  distributie. Het laatste wordt dan met enige trots vermeld....als ware het een soort bewijs van regulier onderhoud. Ik werd door schade en schande ooit wijs en leerde dat bij een distrib.wisseling al het andere standaard vernieuwd dient te worden. Genoeg topics hier ook over dit thema overigens. Ooit bij mijn 940 GLE die ik reed, weigerden enkele dealers überhaupt deze wissel uit te voeren. Was met stomheid geslagen maar men zag mij daar nooit meer. Veel geleerd van een Volvo-gagagist in het Midden des lands en recent een gpuden tip als het gaat om de 960......áls de kop er ooit af is geweest is het crusiaal dat ie weer correct s gemonteerd. Dat is expertise die ik niet bezit en dit soort tips waardeer ik zeer. Onlangs enkele 960-aanbieders telefonisch gevraagd naar dit soort thema-'s, het gehakkel en de gemeenplaatsen waren dan voor mij reden genoeg om niet eens te gaan kijken.  Eigenlijk ben ik een rare, geadverteerde Volvo-'s met foto-'s waarop bergen zand en papiertjes e.d. zichtbaar zijn, komen niet in aanmerking.Dus Jan, een gelukwens is bij jou wel op zijn plaats.
groet, Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC