Onderhoudskosten 940 versus V70
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2010 18:07 #1079823
door V700 register
Onderhoudskosten 940 versus V70 is gemaakt door V700 register
Beste 940 kenners,
Graag hoor ik jullie mening over het volgende. Ik zit te twijfelen tussen aanschaf van een V70 classic (Aut, 1998, 275.000 KM, LPG G3 2 jaar oud) en een 940 Est Sportsline (Handbak, 1996, 418.000 KM). De laatste met LPG G3 Vialle, koprevisie, nieuwe airco, banden, distributie, koppeling, drukgroep, uitlaat etc, kortom volledig gerenoveerd). Beide gaan ca. € 6500 kosten.
Mij is verteld dat de 940 in onderhoud aanmerlijk goedkoper is dan de V70 omdat de 940 eenvoudiger en degelijker is, en de onderdelen (sloop en nieuw) en arbeidskosten lager zouden zijn (dit laatste omdat bij de 940 de dingen makkelijker bereikbaar zijn).
Klopt dit volgens jullie?
Veel dank voor jullie inzichten.
Willem
 
 
Graag hoor ik jullie mening over het volgende. Ik zit te twijfelen tussen aanschaf van een V70 classic (Aut, 1998, 275.000 KM, LPG G3 2 jaar oud) en een 940 Est Sportsline (Handbak, 1996, 418.000 KM). De laatste met LPG G3 Vialle, koprevisie, nieuwe airco, banden, distributie, koppeling, drukgroep, uitlaat etc, kortom volledig gerenoveerd). Beide gaan ca. € 6500 kosten.
Mij is verteld dat de 940 in onderhoud aanmerlijk goedkoper is dan de V70 omdat de 940 eenvoudiger en degelijker is, en de onderdelen (sloop en nieuw) en arbeidskosten lager zouden zijn (dit laatste omdat bij de 940 de dingen makkelijker bereikbaar zijn).
Klopt dit volgens jullie?
Veel dank voor jullie inzichten.
Willem
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2010 19:28 #1269587
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V70/940
Ik heb beide auto's gehad, kwa onderhoud is het lood om oud ijzer voordeel bij de V70 is dat je geen kleppen hoeft te stellen en de auto is stiller met een heel mooi geluid.
De 940 sportsedition is wel kwa uitvoering de mooiste van de 940 serie, let bij aankoop op de nivomat-schokbrekers ,die zitten daar standaard onder en zijn nog al prijzig .
De rijeigenschappen vindt ik persoonlijk van de 940 rustiger, bij de V70 rij je snel een stuk harder
De 940 sportsedition is wel kwa uitvoering de mooiste van de 940 serie, let bij aankoop op de nivomat-schokbrekers ,die zitten daar standaard onder en zijn nog al prijzig .
De rijeigenschappen vindt ik persoonlijk van de 940 rustiger, bij de V70 rij je snel een stuk harder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2010 12:34 #1269679
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 versus v70
Ik heb destijds bewust voor een 940 gekozen omdat bij mijn zwager en collega de onderhoudskosten van hun V70 de pan uitrezen. Rekeningen van €2000 waren geen utzondering. Wel van de officiële Volvodealer overigens. Ook op Autoweek kun je bij de diverse reviews veel geklaag over onderhoudskosten lezen.
Nu heb ik door pech ook wat tegenwind gehad, koppakking , maar toch nog altijd geen spijt van mijn keuze.
Daarnaast is een strakgesneden 940 estate is natuurlijk veel mooier. Zeker de mijne !
Rob K.
Nu heb ik door pech ook wat tegenwind gehad, koppakking , maar toch nog altijd geen spijt van mijn keuze.
Daarnaast is een strakgesneden 940 estate is natuurlijk veel mooier. Zeker de mijne !
Rob K.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2010 23:13 #1269755
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verkeerde
Verschilt per auto lijkt me,
Wij hebben een V70 D5 uit 2002 waar op het moment +- 340.000 kilometer op staat.
Hij is nooit dealeronderhouden geweest, en heeft nog geen enkel noemenswaardig probleem gehad.
Hiervoor een V70 Classic uit 1999 gehad, die ook zonder problemen 350.000 kilometer heeft gedraaid, en 2 jaar later nog steeds dagelijks rondrijd,
Als je pech hebt, loop je tegen grote reparaties aan, als je geluk hebt rijd je zonder problemen tonnen erbij. Dat verschilt per auto en niet per model in dit geval !! De 940 en V70 zijn beide betrouwbare auto's. pechgevallen heb je altijd.
Als ik jouw was zou ik voor een V70 gaan, hoger comfort en modernere techniek en veiligheid naar mijn inziens.
Wij hebben een V70 D5 uit 2002 waar op het moment +- 340.000 kilometer op staat.
Hij is nooit dealeronderhouden geweest, en heeft nog geen enkel noemenswaardig probleem gehad.
Hiervoor een V70 Classic uit 1999 gehad, die ook zonder problemen 350.000 kilometer heeft gedraaid, en 2 jaar later nog steeds dagelijks rondrijd,
Als je pech hebt, loop je tegen grote reparaties aan, als je geluk hebt rijd je zonder problemen tonnen erbij. Dat verschilt per auto en niet per model in dit geval !! De 940 en V70 zijn beide betrouwbare auto's. pechgevallen heb je altijd.
Als ik jouw was zou ik voor een V70 gaan, hoger comfort en modernere techniek en veiligheid naar mijn inziens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2010 08:40 #1269763
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Hoi,
Blijven toch 2 heel verschillende auto's, de V70 een hoger comfort ? Dat waag ik te betwijfelen. Grootste voordeel van de 940 is natuurlijk zijn achterwielaandrijving met als grootste punt de rust in het stuur, nooit geen aandrijfreacties en natuurlijk zijn ultra korte draaicirkel.
Blijven toch 2 heel verschillende auto's, de V70 een hoger comfort ? Dat waag ik te betwijfelen. Grootste voordeel van de 940 is natuurlijk zijn achterwielaandrijving met als grootste punt de rust in het stuur, nooit geen aandrijfreacties en natuurlijk zijn ultra korte draaicirkel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2010 12:45 #1269781
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Onderhoudskosten 940 v V70
Precies wat Pierre schrijft is de 945 bij mij de favoriet als het gaat om rust aan het stuur en heerlijk cruisen. De V70 is een meer moderne auto en uiteraard ook heel degelijk. De onderhoudskosten (en ik kan het weten met een identiek wagenpark) van de V70 liggen beduidend hoger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2010 19:36 #1269828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb juist het
Ik heb juist het tegenovergestelde.
Met de V70 enorm veel minder onderhoudskosten , na een 940 estate LPT, 960 2.5 op LPG.
werd ik niet vrolijk van , nu een v70 tdi 420000km, geen problemen en alleen beurtjes.
740 voor erbij en die doet het ook goed.
is gewoon het uitpakken van een auto valt ie goed uit of niet...
Met de V70 enorm veel minder onderhoudskosten , na een 940 estate LPT, 960 2.5 op LPG.
werd ik niet vrolijk van , nu een v70 tdi 420000km, geen problemen en alleen beurtjes.
740 voor erbij en die doet het ook goed.
is gewoon het uitpakken van een auto valt ie goed uit of niet...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2010 21:45 #1269854
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt me ook dat het in het
Lijkt me ook dat het in het geval van een 940 danwel V70 vooral valt of staat met de auto zelf, en niet met het type in het algemeen.
Doe je trouwens het onderhoud zelf, of bij de dealer, dat kan ook veel schelen.
Doe je trouwens het onderhoud zelf, of bij de dealer, dat kan ook veel schelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2010 22:56 #1269868
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppeling
Let op
Als je de koppeling versleten hebt ben je aan de beurt met een v70 financieel gezien....
Bij een 940 een stuk minder werk.
Succes
Als je de koppeling versleten hebt ben je aan de beurt met een v70 financieel gezien....
Bij een 940 een stuk minder werk.
Succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2010 10:10 #1269895
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Onderhoudskosten
Vreemd Jan-Geert want als ik naar de rekeningen kijk van de diverse beurten (zowel recent als in het verleden) vraagt men bij de dealer net even wat meer voor de zaken die volgens het onderhoudsschema moeten gebeuren. Ik heb ook de indruk dat er aan de 940 meer gerepareerd kan worden terwijl bij de V70 vaak units of onderdelen gelijk vervangen worden. Enfin de 940 doe ik sinds een jaar gewoon zelf en met de goede adviezen van dit forum natuurlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam