Onderhoud VOLVO 740 automaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 01:37 #1079323 door V700 register
Onderhoud VOLVO 740 automaat is gemaakt door V700 register
Beste mensen van de VOLVO 700 vereniging,
Met veel plezier hebben wij (gezin van 5) de laatste 10 jaar een VOLVO 740 statiocar automaat gereden. We hebben deze prachtige wagen in 2001 in Amerika gekocht, toen ik daar ging werken. Bouwjaar 1992, een van de laatsten dus. Geen krasje. Steeds goed onderhouden (motto: "preventive maintenance"), en dermate tevreden over (rijdt heerlijk, sterk en mooi) dat we de auto hebben laten overschepen naar Schotland, waar we sinds 2006 wonen en werken. Zoeven door de Highlands. Maar nu... verhuizen we in de zomer van 2010 naar ... India ! En daar mag de VOLVO 740 helaas niet worden geimporteerd (want ouder dan drie jaar). De auto is in goede staat, motorisch en carosserie perfect. We zouden de auto graag aanhouden, als zomer-vakantie auto, en voor later, als we terugkomen in Nederland (in 2013 of 2014).
Graag vraag ik advies of het wel verstandig is om een dergelijke grote auto een paar jaar aan te houden vanuit het buitenland. Een kennis van me uit Nederland wil de auto wel stallen (in een schuur) en er af en toe mee rijden... Maar het blijft lastig. De marktwaarde is, schat ik, 1000 Euro, want al 305000 km op de teller. Maar we houden van de wagen, da's simpel.
Alle tips zijn welkom. Ik wil hem niet naar de sloop brengen, maar dit dreigt als ik niemand vind die de auto wil kopen dan wel "huren" voor een symbolisch bedrag. Of moet ik hem gewoon stallen (en verzekeren, natuurlijk, met wegenbelasting), en hopen dat-ie er over drie jaar nog goed bij staat ?
Alvast dank. Peter Schutjens, Beaconhill Road, Milltimber AB13 0JR, Schotland

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 02:55 #1266337 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pas 305000 km
Correctie: er staan PAS 305000 km op de teller. Jullie Volvo is net aan z'n tweede jeugd begonnen. Economisch zijn er ongetwijfeld 'verstandiger' keuzes te maken. Maar van een paar jaar in een schuur of garage, mits er geregeld mee gereden wordt, zal je Volvo niet minder worden. Kom je terug naar good old Nederland, dan zie je dat alles veranderd is, behalve jullie Volvo. En dat is dan toch weer fijn.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 03:12 #1266339 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Eens
Eens met Jeex, PAS 305dkm, dat is nog niks!Ik heb 4 ton, en er zijn hier leden met dik 7 ton op de teller!
Je volvo heeft nog een lange weg te gaan.
En van een paar jaartjes stallen gaat die echt niet kapot.
Je kan hem tog ook schorsen? dan hoef je er geen belasting en verzekering voor te betalen.
Gewoon in een mooie schuur waar die droog staat, hoesje eromheen en klaar.
Je kan BV dan eventjes om het half jaar een rondje rijden.
Kleine indruk km-trages: www.volvo700vereniging.nl/node/28337
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 12:13 #1266410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik Jou was
Peter
Als ik jou was zou ik hem inderdaad opschorten ( geen WB en verz ) . Op blokkeN zetten en wellicht nog een aantal 
technische maatregelen nemen (  Wie weet hier meer van ? )  maar ook mbv de ramen op een kiertje voor
de ventilatie enz 

En waarom ?  ALS JE NA EEN AANTAL JAREN TERUGKOMT EN JE ZOU EENZELFDE 740 WILLEN KOPEN DAN KUN JE HEM 
                    HEEL WAARSCHIJNLIJK NIET VINDEN !  Misschien wel technisch maar niet met die mooie herinneringen

Zoals je al zelf zegt : voor het geld hoef je het niet te laten. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 18:29 #1266485 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schorsen
 Als Peter de de Volvo wil schorsen zal deze eerst naar Nederland gehaald moeten worden en dan op NL kenteken gezet moeten worden en dan kan je pas schorsen,
Maar moet je daar ook geen Nederlander voor zijn om een auto op je naam te zetten en in Nederland wonen,Ik zou de RDW maar even contacten.
Grt. Linfiel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 19:14 #1266493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic export
hallo,

ik weet het hoe het werkt in Schotland met wegenbelasting of iets dergelijks, maar zolang je hem niet in Nederland invoert hoef je hem toch ook niet in te voeren en dus ook niet te schorsen....... er zijn meer leden die auto`s hebben die nog op buitenlands kenteken staan...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC