kleppen stellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2009 14:21 #1076020
door V700 register
kleppen stellen is gemaakt door V700 register
ik wil van nu af aan de kleppen van mijn 940 zelf gaan stellen.
Hoe moet ik beginnen want ik heb helemaal geen plaartjes om mee te beginnen en ik kan toch niet voor elk plaatje naar de garage.
Graag handvaten en surgesties.
John
Hoe moet ik beginnen want ik heb helemaal geen plaartjes om mee te beginnen en ik kan toch niet voor elk plaatje naar de garage.
Graag handvaten en surgesties.
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2009 14:52 #1245459
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meten
Als je het zelf wel doen zit er de eerste keer niet zoveel op dan speling meten, plaatjes verwijderen die vervangen moeten worden, verwijderde plaatjes opmeten. Juiste dikte halen en plaatjes wisselen. Wil je met de plaatjes met de auto ophalen dan moet je de verkeerde plaatjes even terugzetten om de juiste op te kunnen halen. Andere oplossing is een hele bak met alle diktes kopen, maar dat lijkt me onnodig duur.
Op een sleuteldag kun je vaag gebruik maken van de bak met plaatjes van het gastbedrijf. En dan ben je al ter plaatse.
Voor met verwijderen heb je officieel 2 gereedschappen van Volvo nodig maar met andere dingen lukt het ook. Verder heb je officieel een "micrometer" nodig, hoewel ook digitale schuifmaten veel gebruikt worden (wel minder nauwkeurig).
Op een sleuteldag kun je vaag gebruik maken van de bak met plaatjes van het gastbedrijf. En dan ben je al ter plaatse.
Voor met verwijderen heb je officieel 2 gereedschappen van Volvo nodig maar met andere dingen lukt het ook. Verder heb je officieel een "micrometer" nodig, hoewel ook digitale schuifmaten veel gebruikt worden (wel minder nauwkeurig).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2009 17:08 #1245468
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cursus "Smit" op de VLS in Vaassen
Er is een leerschool op de Veluwe die je kan helpen.
Tijdens de les is er ook de mogelijkheid om een spec.klepstelsleutel te kopen zodat je de volgende keer de cursus thuis kunt herhalen.
De directeur van deze VolvoLeerSchool heet Timen en is al bij vele leden van de Volvo 700 vereniging bekend
(maar dit wist je al toch?

Tijdens de les is er ook de mogelijkheid om een spec.klepstelsleutel te kopen zodat je de volgende keer de cursus thuis kunt herhalen.
De directeur van deze VolvoLeerSchool heet Timen en is al bij vele leden van de Volvo 700 vereniging bekend
(maar dit wist je al toch?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2009 19:16 #1245474
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleppen
Hoi Henk,
Ja, zoals je het beschrijft had ik het ook bedacht maar dat leek mij een heel gedoe.
op een sleuteldag de plaatjes van het gastbedrijf gebruiken dat wist ik niet en dat lijkt mij een heel goed idee.
Dank voor de tip en een sleutel kopen dat doe ik ook want dat lijkt moj heel makkelijk

gr john
Ja, zoals je het beschrijft had ik het ook bedacht maar dat leek mij een heel gedoe.
op een sleuteldag de plaatjes van het gastbedrijf gebruiken dat wist ik niet en dat lijkt mij een heel goed idee.
Dank voor de tip en een sleutel kopen dat doe ik ook want dat lijkt moj heel makkelijk

gr john
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2009 19:20 #1245476
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleppen
Hoi dalhuisje,

les heb ik niet meer nodig want ik onderhou al jaren mijn 144.
Maar dat met die plaatjes daar zat ik mee.
En Timen daar heb al veel van gehoort maar dat het een leraar was dat wist ik niet.
Ik heb al eens een paar keer een email proberen te sturen naar timen maar ik heb nog nooit het goede email adres kunnen bemachtigen.
En die klepsleutel die komt er hoor.
Gr John

les heb ik niet meer nodig want ik onderhou al jaren mijn 144.
Maar dat met die plaatjes daar zat ik mee.
En Timen daar heb al veel van gehoort maar dat het een leraar was dat wist ik niet.
Ik heb al eens een paar keer een email proberen te sturen naar timen maar ik heb nog nooit het goede email adres kunnen bemachtigen.
En die klepsleutel die komt er hoor.
Gr John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2009 19:24 #1245477
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even wat andwers
Hoi Henk,

Ik zie dat jij een vialle G3 installatie heb.
Ik heb met mijn vialle het volgende.
De laatste tijd gaat er veel minder gas in dan normaal, zeker 10á 12 liter, heb jiuj enig idee hoe dat kan??
Ik heb een tank op de plek van mijn reserve wiel.
Gr john

Ik zie dat jij een vialle G3 installatie heb.
Ik heb met mijn vialle het volgende.
De laatste tijd gaat er veel minder gas in dan normaal, zeker 10á 12 liter, heb jiuj enig idee hoe dat kan??
Ik heb een tank op de plek van mijn reserve wiel.
Gr john
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2009 19:29 #1245478
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ledenlijst
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2009 20:44 #1245479
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic email
al een paar keer een email gestuurd over verschillende dingen maar nooit iets gehoort.
Het zal wel aan mij gelegen hebben
Het zal wel aan mij gelegen hebben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2009 10:28 #1245498
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tank
Hoe merk je dat er minder LPG in gaat ? Pomp je steeds bij dezelfde pomp ? Het kan niet zijn dat er minder uit is dan je verwacht, waardoor er minder bij kan ?
Het zou kunnen dat het apparaat dat zorgt dat je niet meer dan 80% vult niet meer goed werkt. Maar hier hoor je heel weinig over.
Het zou kunnen dat het apparaat dat zorgt dat je niet meer dan 80% vult niet meer goed werkt. Maar hier hoor je heel weinig over.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2009 12:12 #1245506
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleppen stellen
Doe ik gewoon met een ouderwetse schuifmaat en voelermaatjes.Je meet in tiendes van een milimeter dus een micrometer is overbodig.Als je alleen een micrometer hebt dan werkt dat natuurlijk ook.Schrijf de diktes van de plaatjes allemaal netjes op en kijk of je plaatjes ergens andersweer kunt gebruiken.Scheelt weer plaatjes aanschaffen.Ik bestel de plaatjes trouwens bij Timmen.Komen netjes met de post in een envelop op elke gewenste dikte en goedkoper dan bij de automaterialen zaak of de dealer.
Bij mijn lpi tank gaat er ook wel eens wat meer of minder in, hangt een beetje af van mijn rijstijl.De 80% vulling werkt met een simpele vlotterafsluiter net zoals de stortbak van de wc thuis.Daar gaat bijna nooit iets mee mis.Als hij lek zou zijn dan zou er volgens mij juist meer lpg in kunnen.
Bij mijn lpi tank gaat er ook wel eens wat meer of minder in, hangt een beetje af van mijn rijstijl.De 80% vulling werkt met een simpele vlotterafsluiter net zoals de stortbak van de wc thuis.Daar gaat bijna nooit iets mee mis.Als hij lek zou zijn dan zou er volgens mij juist meer lpg in kunnen.
Moderators: Jerry Stam