SRS lampje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 11:22 #1073235 door V700 register
SRS lampje is gemaakt door V700 register
Hallo Volvisti,
afgelopen week eens met de klokkenwinkel aan de slag geweest. Lampjes vervangen, buitentemp. meter aangesloten.
Nu ben ik van huis uit erg nieuwschierig en wil ik weten welke venstertjes er allemaal op moeten lichten bij contactstand I. Een paar nieuwe gevonden waar geen lampje achter zat of het lampje defect was.Waaronder:
  • een rechthoek met warmtepijltjes, lijkt op een waarschuwing voor een oververhitte kat. Staat niet in het boekje.
  • een groene met 2 pijltjes links-rechts, terug gevonden in het boekje voor knipperlichten aanhanger.
  • Waarschuwing oververhitting koelwater. Staat in het boekje.
  • Pijl naar boven, vijfde versnelling ingeschakeld. Ik heb een 5 bak dus die hoeft het niet te doen.
  • SRS waarschuwing.
Nu blijft die SRS waarschuwing branden als ik start. Volgens het boekje moet je naar de dealer voor service. Ik weet niet hoelang deze situatie al is want het lampje was vervangen door een dummy. Met dank aan de vorige eigenaar. Ook heb ik begrepen dat je er zelf helemaal niets aan mag doen. Ik heb alleen een stuurairbag en pyrotechnische gordelspanners.
Iemand enig idee wat herstel zou kosten?
Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 11:24 #1232265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OBD of Pigtail
Had jij nou al een OBD stekkert of nog een Pigtail?Je kunt hem resetten, god weet hoe lang die melding er al in zit, en zien of ie terugkomt.Wel eerst even uitlezen dan, natuurlijk, schept wellicht ook helderheid.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 11:30 #1232266 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Op één lijn?!
Hoi Ben,

het is niet te geloven, waren we al los van elkaar bezig met de electrische ramen te monteren..... wat denk je dat ik twee dagen geleden gedaan heb?????
Precies, ook nieuwsgierig, alle lampjes erin gedraaid..... en 'bijna' precies hetzelfde..... bij mij gaat het SRS lampje wel uit als de motor loopt, en gelukkig deed mijn OD het wel altijd.... hoewel die bij mij nu blauw is natuurlijk!
Het eerste lampje, dat rechthoekje met warmte pijltjes is volgens mijn boekje oververhitting van de olie....

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 11:32 #1232267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stekker

Baseman schreef : Had jij nou al een OBD stekkert of nog een Pigtail?Je kunt hem resetten, god weet hoe lang die melding er al in zit, en zien of ie terugkomt.Wel eerst even uitlezen dan, natuurlijk, schept wellicht ook helderheid.

Hoe zie ik wat voor stekker het is (dummytalk)?
Kunnen we dit de 28ste bekijken, ik heb het lampje er maar uitgehaald. Hebben we weer een klusje bij.
Even nog een opmerking: mijn rechtsvoor is eens overgespoten (te zien aan het kleurverschil) History is onbekend, misschien schade geweest, wellicht dat het er iets mee te maken heeft.
Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 11:41 #1232268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitleg
Pigtail-kastje zit op de linker veerpoot, mogelijk zelfs twee, met een draadje om uit te kunnen lezen. Doosje van 5x5x5 ongeveer.
OBD zit onderin je opbergvakje onder een klepje in de middenarmsteun, vóór de asbak onder een klepje, rechts langs de handrem onder een klepje of onder de greep van de handrem.
Kijk in de documentatie hier op de site eens bij Storingscodes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 12:28 #1232277 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pigtail
ik heb op de linkervoorpoot 2 zwarte kastjes waar je een pinnetje in kunt stoppen om de foutcodes uit te lezen. Bedoel je die?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 13:25 #1232282 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

strij003 schreef : ik heb op de linkervoorpoot 2 zwarte kastjes waar je een pinnetje in kunt stoppen om de foutcodes uit te lezen. Bedoel je die?

Ja, dat is een pigtail diagnosekastje.
En dan kun je hier de uitleg vinden: <a href="/node/12340">Foutcodetabel SRS: Supplementary Restraint System</a>Zelf niet gevonden? Of niet gezocht?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC