Remklauw gangbaar maken?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2008 17:36 #1070148
door Miquel Engelen (GAST)
Remklauw gangbaar maken? is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Geachte mede Rollers,
 
Ik ga volgende week nieuwe remschijven én nieuwe remblokken op Skepp zetten.
Nu is mijn vraag hoe ik mijn remklauwen weer goed gangbaar kan maken (links voor blijft soms een beetje hangen) en of er speciale dingen zijn waar ik op moet letten?
 
Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Gulle Groet,
 
 
 
Ik ga volgende week nieuwe remschijven én nieuwe remblokken op Skepp zetten.
Nu is mijn vraag hoe ik mijn remklauwen weer goed gangbaar kan maken (links voor blijft soms een beetje hangen) en of er speciale dingen zijn waar ik op moet letten?
 
Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Gulle Groet,
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-10-2008 17:44 #1213562
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Reviseren
Helaas, slecht nieuws, gangbaar maken bestaat uit het geheel reviseren van de remklauw. (rubbers vervangen, cupje vervangen/schoonmaken en behuizing schoonmaken)
Het is idioot simpele techniek ven een cupje in een behuizing met een rubberen afdicht ring. (dus bij problemen mag je alle 3 de delen in dit systeem aanpakken)
Let wel, de afdicht ringen voor de cupjes zijn er in 3 maten voor achter en voor vast ook meer dan 1...
Het is idioot simpele techniek ven een cupje in een behuizing met een rubberen afdicht ring. (dus bij problemen mag je alle 3 de delen in dit systeem aanpakken)
Let wel, de afdicht ringen voor de cupjes zijn er in 3 maten voor achter en voor vast ook meer dan 1...
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2008 17:47 #1213563
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een keer twee grote
Ik heb een keer twee grote klemmen op de klauw gezet, gelijkmatig aandraaien, dan op het pedaal drukken... dit enkele keren herhalen.
Ook kun je de geleide pinnen(?) even er uit halen en opnieuw vetten.
Let op bij het indrukken van het pedaal! Liefst niet te diep intrappen, kan beschadigingen van rubber in remcilinder tot gevog hebben. In ieder geval liever een paar keer op het pedaal drukken (beeetje bij beetje de klauw terug laten komen)
Wie weet kan iemand anders zijn licht hier nog op werpen... mijn klauwen had ik namelijk al opgegeven (waren te ver weg)...
Groet,
Philip
Ook kun je de geleide pinnen(?) even er uit halen en opnieuw vetten.
Let op bij het indrukken van het pedaal! Liefst niet te diep intrappen, kan beschadigingen van rubber in remcilinder tot gevog hebben. In ieder geval liever een paar keer op het pedaal drukken (beeetje bij beetje de klauw terug laten komen)
Wie weet kan iemand anders zijn licht hier nog op werpen... mijn klauwen had ik namelijk al opgegeven (waren te ver weg)...
Groet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2008 17:48 #1213564
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Miquel,
Goed initiatief die remklauwen!! Ze willen wel eens blijven hangen en stroef vlopen. Gewoon de klauw uit elkaar nemen (NIET de cilnders). Met remmenreiniger de bussen ontvetten en daarna met heel fijn schuurpapier schoonschuren of een klein rond staalborsteltje. Daarna de boel invetten met kopervet. Zet de klauw weer in elkaar ZONDER de remblokken en controleer of je de klauw met de hand heen en weer kunt bewegen. Meestal helpt dit. Kan ook zijn dat de bussen na verloop van tijd helemaal zijn versleten. Enige middel in dit geval is nieuwe geleidebussen en pennen. Kijk eerst maar of de eerste methode goed blijft werken.
Rebert
Oh ja, om de schijven te monteren moeten de remklauwen van de klauwplaat of naaf worden afgenomen. Ik geloof dat dat inbusdop 8 is.
Ik lees net bovenstaande berichten en vastzitten kan ook gevolg zijn van de cilndertjes inderdaad.
Rebert
Oh ja, om de schijven te monteren moeten de remklauwen van de klauwplaat of naaf worden afgenomen. Ik geloof dat dat inbusdop 8 is.
Ik lees net bovenstaande berichten en vastzitten kan ook gevolg zijn van de cilndertjes inderdaad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2008 17:51 #1213566
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha, ik zi dat er al beter
Aha, ik zie dat er al betere ideeën zijn... mijn manier was een beetje lomp denk ik (maar werkte wel goed trouwens)
Groet,
Philip
Groet,
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2008 22:24 #1213595
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Cilinders niet?
Als je de boel toch los hebt liggen, waarom gelijk de cilinders niet uit elkaar?
Je zal eens zien hoeveel de boel hiervan opknapt.
Er zit nl meestal behoorlijk wat vuil tussen de afdichtingen.
En de afdichting om de rem-zuiger zorgt voor het terugkomen van de zuiger/vrijloop van de blokken.
Je zal eens zien hoeveel de boel hiervan opknapt.
Er zit nl meestal behoorlijk wat vuil tussen de afdichtingen.
En de afdichting om de rem-zuiger zorgt voor het terugkomen van de zuiger/vrijloop van de blokken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2008 22:35 #1213598
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gangbaar maken
Ik denk het volgende, heb ik zelf gedaan met mijn 960.
Remklauw loshalen. slang los, slang afdichten.
Nieuwe rubber en kering halen.
rubber los halen
Compressor op het gaat je van de remslang.
Voorzichtig! de cilinder plopt er meteen uit.
alles goed schoonmaken, nieuwe kering in de remklauw. cilinder met schuurpapier 1200 gladmaken.Cilinder met nieuw rubber er weer in.
Monteren en ontluchten.
succes.
uurtje werk!
Martijn
Remklauw loshalen. slang los, slang afdichten.
Nieuwe rubber en kering halen.
rubber los halen
Compressor op het gaat je van de remslang.
Voorzichtig! de cilinder plopt er meteen uit.
alles goed schoonmaken, nieuwe kering in de remklauw. cilinder met schuurpapier 1200 gladmaken.Cilinder met nieuw rubber er weer in.
Monteren en ontluchten.
succes.
uurtje werk!
Martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2008 20:54 #1213670
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic revisie ?
Via de dealer een optie? Gewoon ruilen en wat geld bijleggen.
Of laten doen en dan heb je ook nog eens garantie. Prijs kun je opvragen.
Of laten doen en dan heb je ook nog eens garantie. Prijs kun je opvragen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2008 03:11 #1213709
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Revisie
Als je eenmaal zover bent dat je de boel eraf kan halen,
stelt het uit elkaar halen, schoonmaken en in elkaar zetten ook weing meer voor...........
NB gebruik uitsluitend spiritus (alcohol-achtig) schoonmaak middel, blauw remmenvet om de boel weer in elkaar te zetten.
Als de rubber afdichtingen in aanraking komen met een aard olie produkt, worden ze een paar maten groter..........
stelt het uit elkaar halen, schoonmaken en in elkaar zetten ook weing meer voor...........
NB gebruik uitsluitend spiritus (alcohol-achtig) schoonmaak middel, blauw remmenvet om de boel weer in elkaar te zetten.
Als de rubber afdichtingen in aanraking komen met een aard olie produkt, worden ze een paar maten groter..........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam