revisie cilinderkop en kleppen stellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2008 16:42 #1069184
door V700 register
revisie cilinderkop en kleppen stellen is gemaakt door V700 register
 
Hallo allemaal,
Ik wil binnenkort een 940 estate op lpg kopen en aangezien mijn budget niet superhoog is zal het er wel een worden met een wat hogere kilometerstand.
Nou heb ik 3 vragen, wat kost een cilinderkop revisie, wat kost kleppen stellen en wie heeft nog wat tips voor mij.
alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg, Niels Mulder
Hallo allemaal,
Ik wil binnenkort een 940 estate op lpg kopen en aangezien mijn budget niet superhoog is zal het er wel een worden met een wat hogere kilometerstand.
Nou heb ik 3 vragen, wat kost een cilinderkop revisie, wat kost kleppen stellen en wie heeft nog wat tips voor mij.
alvast bedankt voor jullie hulp.
Mvg, Niels Mulder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2008 16:56 #1208659
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Om met het laatste te beginnen: Ken je <a href="/node/13355">deze</a> pagina met aankooptips al ? Daar zou alles in moeten staan, als je nog aanvullingen hebt horen we die graag. Qua kosten van een koprevisie kan ik je niet verder helpen, hangt er ook vanaf wat je doet en meeneemt als je de kop er toch af hebt (bijv. distibutieriem, spanrol(len) en waterpomp). Vraag het eens bji een revisiebedrijf, volvokoppen hebben ze vast vaker gezien. Kleppenstellen kostte bij een specialist mij 45 euro, dealer zal wat duurder zijn. Geen plaatjes vervangen, sommige garages ruilen de plaatjes gratis, sommigen brengen ze in rekening.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2008 21:01 #1208683
door Timen Smit
1. Echte revisie gaat veel geld kosten en uit ervaring weet ik dat er daarna nogwel eens problemen zijn met de standtijd van de klepzetels. Sommige gereviseerde koppen gingen nog geen 50.000 km mee na een revisie. Bij revisie moet je heel goed weten welk klepzetel materiaal gemonteerd wordt. Vraag zeker garantie op de klepzetels.
2. Kleppen stellen kun je in principe zelf! Nodig: een klepstelgereedschap, een voelermaat, een schroefmaat, en aanvoer van klepstelplaatjes.
3. Als de cilinderkop toch vernieuwd moet worden zou ik er eentje nemen van een benzinemotor. Ook al heeft deze 300.000 km gelopen dan is er nog geen noemenswaardige zetelslijtage.
Beantwoord door Timen Smit in topic cilinderkop
De cilinderkop reviseren zou ik je niet adviseren.Nelis schreef : Hallo allemaal,
Nou heb ik 3 vragen, wat kost een cilinderkop revisie, wat kost kleppen stellen en wie heeft nog wat tips voor mij.
Mvg, Niels Mulder
1. Echte revisie gaat veel geld kosten en uit ervaring weet ik dat er daarna nogwel eens problemen zijn met de standtijd van de klepzetels. Sommige gereviseerde koppen gingen nog geen 50.000 km mee na een revisie. Bij revisie moet je heel goed weten welk klepzetel materiaal gemonteerd wordt. Vraag zeker garantie op de klepzetels.
2. Kleppen stellen kun je in principe zelf! Nodig: een klepstelgereedschap, een voelermaat, een schroefmaat, en aanvoer van klepstelplaatjes.
3. Als de cilinderkop toch vernieuwd moet worden zou ik er eentje nemen van een benzinemotor. Ook al heeft deze 300.000 km gelopen dan is er nog geen noemenswaardige zetelslijtage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2008 23:59 #1208699
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cilinderkop...
Cilinderkop van een gebruikte motor zou ook mijn voorkeur hebben.
Motoren voor de 700 en 900 serie zijn regelmatig te vinden bij slopers en op Marktplaats.
Ik had een compleet blok (met carburateur, dynamo en wat los grut) voor 75 euro. Altijd op benzine gelopen (zit originele luchtkap op carburateur ipv ringmixkap).Deze staat nu (afgedekt, in het vet en op een pallet) in de schuur op reserve.Ik had eigenlijk alleen maar een onderdeeltje nodig voor mijn Pierburg 2B5 carburateur en ik vond een compleet blok
Je hebt alle tijd om alvast naar zo'n motor op zoek te gaan. Een hele motor opslaan kan mogelijk op problemen stuiten, maar een kop kan je redelijk goed op ieder zoldertje bewaren.Wel goed in 't vet houden, anders gaat alles vastzitten en roesten.
Je kan behalve de kop vervangen er ook voor kiezen om het gehele blok om te zetten; dat gaat mogelijk nog sneller. Kan je ook gelijk je koppelingsplaat vervangen als de bak toch los is van de motor.
In het linkje hieronder staat een klein verslag van het kleppen stellen met foto's, zodat je kan zien hoe eenvoudig het in feite is Vorig jaar had ik nog hulp nodig om een bougie uit te draaien, maar door te doen en wat te lezen kan je snel wat bijleren; veel dingen klinken ingewikkelder dan ze zijn.
Kleppen stellen:<a href=" www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=353415#353415 "> www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=353415#353415
Zou het overigens niet mogelijk zijn om in overleg met de verkoper de klepstelplaatjes op dikte te meten voor je een auto koopt? Klepdeksel is er zo af...
Motoren voor de 700 en 900 serie zijn regelmatig te vinden bij slopers en op Marktplaats.
Ik had een compleet blok (met carburateur, dynamo en wat los grut) voor 75 euro. Altijd op benzine gelopen (zit originele luchtkap op carburateur ipv ringmixkap).Deze staat nu (afgedekt, in het vet en op een pallet) in de schuur op reserve.Ik had eigenlijk alleen maar een onderdeeltje nodig voor mijn Pierburg 2B5 carburateur en ik vond een compleet blok

Je hebt alle tijd om alvast naar zo'n motor op zoek te gaan. Een hele motor opslaan kan mogelijk op problemen stuiten, maar een kop kan je redelijk goed op ieder zoldertje bewaren.Wel goed in 't vet houden, anders gaat alles vastzitten en roesten.
Je kan behalve de kop vervangen er ook voor kiezen om het gehele blok om te zetten; dat gaat mogelijk nog sneller. Kan je ook gelijk je koppelingsplaat vervangen als de bak toch los is van de motor.
In het linkje hieronder staat een klein verslag van het kleppen stellen met foto's, zodat je kan zien hoe eenvoudig het in feite is Vorig jaar had ik nog hulp nodig om een bougie uit te draaien, maar door te doen en wat te lezen kan je snel wat bijleren; veel dingen klinken ingewikkelder dan ze zijn.
Kleppen stellen:<a href=" www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=353415#353415 "> www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=353415#353415
Zou het overigens niet mogelijk zijn om in overleg met de verkoper de klepstelplaatjes op dikte te meten voor je een auto koopt? Klepdeksel is er zo af...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2008 11:34 #1208714
door Willem van Strik
Beantwoord door Willem van Strik in topic Kosten
Reken voor een andere kop, van de sloop, op een bedrag van 100 euro. Via marktplaats misschien minder. Maar ja, de meeste die ik op de sloop zie, zijn daar terechtgekomen omdat de motor is afgeleefd, de carosserie is meestal niet het probleem bij deze auto's...en de meeste hebben ook op LPG gelopen. Neem dus ook naar de sloop het klepstelgereedschap mee, zodat je in ieder geval de reserves kunt beoordelen.
Een revisie in eigen beheer zal ergens rond de 500-700 euro kosten, waarbij je zelf het de- en montagewerk doet en een lege kop aanlevert aan het revisiebedrijf dat nieuwe klepzetels plaatst, de kop vlakt en afperst en zo.
Een complete koprevisie uitbesteden moet kunnen rond de 1500 euro. Uiteraard moet je dan een fatsoenlijk adres zoeken en niet een kneus die de fouten maakt die Timen noemt. Maar als een revisie zo'n kleine kans van slagen had, dan hadden we in dit land heus niet zoveel revisiebedrijven, dus is het wat mij betreft wel een optie.
Reken voor een kopwissel op een bedrag van 150-200 euro aan materialen: pakkingen, distributie met spanrol en dergelijke. Kopbouten kunnen hergebruikt worden, maar niet tot in het oneindige.
Een revisie in eigen beheer zal ergens rond de 500-700 euro kosten, waarbij je zelf het de- en montagewerk doet en een lege kop aanlevert aan het revisiebedrijf dat nieuwe klepzetels plaatst, de kop vlakt en afperst en zo.
Een complete koprevisie uitbesteden moet kunnen rond de 1500 euro. Uiteraard moet je dan een fatsoenlijk adres zoeken en niet een kneus die de fouten maakt die Timen noemt. Maar als een revisie zo'n kleine kans van slagen had, dan hadden we in dit land heus niet zoveel revisiebedrijven, dus is het wat mij betreft wel een optie.
Reken voor een kopwissel op een bedrag van 150-200 euro aan materialen: pakkingen, distributie met spanrol en dergelijke. Kopbouten kunnen hergebruikt worden, maar niet tot in het oneindige.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam