Vakantie: beurt vooraf of naderhand?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 13:36 #1065838
door V700 register
Vakantie: beurt vooraf of naderhand? is gemaakt door V700 register
Hallo,
Op 12 juli reis ik af voor 3 weken Frankrijk.
De teller van de auto zal bij vertrek op ruim 208.000 staan. Op 210.000 moet de auto eigenlijk voor een beurt.
Is het verstandiger om de beurt ervoor te doen of om 'm eerst 'schoon te branden' en dan een beurt bij terugkomst?
Voor de vakantie staat hij sowieso in de garage voor nieuwe schokkers achter en een nieuw lager/rubber voor de tussenas.
Graag uw advies!
Joost
Op 12 juli reis ik af voor 3 weken Frankrijk.
De teller van de auto zal bij vertrek op ruim 208.000 staan. Op 210.000 moet de auto eigenlijk voor een beurt.
Is het verstandiger om de beurt ervoor te doen of om 'm eerst 'schoon te branden' en dan een beurt bij terugkomst?
Voor de vakantie staat hij sowieso in de garage voor nieuwe schokkers achter en een nieuw lager/rubber voor de tussenas.
Graag uw advies!
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 13:50 #1204557
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doen
Als hij toch bij de garage staat waarom zou je het niet doen dan?
Aan de andere kant. 2500- 4000 km over de beurt kan toch geen kwaad lijkt me.
Het ligt er maar net aan wat er moet gebeuren.
Aan de andere kant. 2500- 4000 km over de beurt kan toch geen kwaad lijkt me.
Het ligt er maar net aan wat er moet gebeuren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 13:51 #1204558
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net aan.....D
at gaat meer net aan goed dan....
Nou, ik zou me, refererend aan de kilometerstand niet druk maken,Meestal staat er op de kaart, een kilometerstand of datum, welke het eerst bereikt wordt, moet je aanhouden.
Die 2000 kilometer, wat er vast ergens 3000 zal worden, zou ik me geen zorgen om maken.Automaat is net geflushed, oliewissel kunnen ze ook in frankrijk (kun je zelf ook nog wel) de rest aftoppenen gaan lijkt me.
Waar ga je heen trouwens, als ik vragen mag?
Toch niet naar de Gorges du Tarn? We zien elkaar onderweg wel, ik rij ook de 14de, maar dan richting Millau, ja, inderdaad, <a href=" viaduc.midilibre.com/ " target="_blank">van die brug.
Twee weken in Mezerac, van mijn avatar-foto, een gehucht tussen Severac-le-Chateau en Rodez.Daarna <a href=" www.campingpeyrelade.com/ " target="_blank">een weken hier, in een tent. Schoonouwelui passen op de kiet, helemaal goed.Sorry, off topic, gewoon nieuwsgierig.

Nou, ik zou me, refererend aan de kilometerstand niet druk maken,Meestal staat er op de kaart, een kilometerstand of datum, welke het eerst bereikt wordt, moet je aanhouden.
Die 2000 kilometer, wat er vast ergens 3000 zal worden, zou ik me geen zorgen om maken.Automaat is net geflushed, oliewissel kunnen ze ook in frankrijk (kun je zelf ook nog wel) de rest aftoppenen gaan lijkt me.
Waar ga je heen trouwens, als ik vragen mag?
Toch niet naar de Gorges du Tarn? We zien elkaar onderweg wel, ik rij ook de 14de, maar dan richting Millau, ja, inderdaad, <a href=" viaduc.midilibre.com/ " target="_blank">van die brug.
Twee weken in Mezerac, van mijn avatar-foto, een gehucht tussen Severac-le-Chateau en Rodez.Daarna <a href=" www.campingpeyrelade.com/ " target="_blank">een weken hier, in een tent. Schoonouwelui passen op de kiet, helemaal goed.Sorry, off topic, gewoon nieuwsgierig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 13:54 #1204559
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vooraf!
Twee redenen:
- lange afstanden op oude olie zijn niet zo best, terwijl verse olie zelf van lange afstanden relatief weinig te lijden heeft, en er dus niet meteen bij thuiskomst -weer- een beurt nodig is.
- een beurt is ook een extra controle ronde, dus ook winst in betrouwbaarheid. En je wil toch niet ergens in Zuid-Frankrijk met panne komen te staan?
Absoluut vooraf doen dus.
- lange afstanden op oude olie zijn niet zo best, terwijl verse olie zelf van lange afstanden relatief weinig te lijden heeft, en er dus niet meteen bij thuiskomst -weer- een beurt nodig is.
- een beurt is ook een extra controle ronde, dus ook winst in betrouwbaarheid. En je wil toch niet ergens in Zuid-Frankrijk met panne komen te staan?
Absoluut vooraf doen dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 16:18 #1204568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vendée
Ik ga naar de Vendée aan de westkust, zo'n 20 km. van Les Sables d'Ollonne het binnenland in.
Ik heb daar drie zomerseizoenen op een camping gewerkt in mijn studententijd.
Vier sterren, dus geen armoe. Chaletje gehuurd, boeken mee, kids blij, Pa en Ma tevreden.
Ik ken de buurt dus goed en ook de lokale garagehouder die mijn Deusjevoo nog wel eens oplapte.
Zin an
Joost
Ik heb daar drie zomerseizoenen op een camping gewerkt in mijn studententijd.
Vier sterren, dus geen armoe. Chaletje gehuurd, boeken mee, kids blij, Pa en Ma tevreden.
Ik ken de buurt dus goed en ook de lokale garagehouder die mijn Deusjevoo nog wel eens oplapte.
Zin an
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 17:15 #1204575
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Talmont
Talmon saint Hilaire?
Roche sur Yon?
en kan je m daar geen beurt geven dan?
Roche sur Yon?
en kan je m daar geen beurt geven dan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 17:43 #1204579
door V700 register
Tuurlijk kan dat. Maar ik maak me geen zorgen over een een paar duizend kilometer 'over tijd' te zijn.
Ik vroeg me alleen af of er wijsheden waren over het al dan niet laten uitvoeren van een beurt voor een lange rit.
Loopt-ie bijvoorbeeld zuiniger als de kleppen gesteld zijn? Dat soort dingen...
That's it meer niet.
Beantwoord door V700 register in topic Daar ja
Tuurlijk kan dat. Maar ik maak me geen zorgen over een een paar duizend kilometer 'over tijd' te zijn.
Ik vroeg me alleen af of er wijsheden waren over het al dan niet laten uitvoeren van een beurt voor een lange rit.
Loopt-ie bijvoorbeeld zuiniger als de kleppen gesteld zijn? Dat soort dingen...
That's it meer niet.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 18:48 #1204590
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic gewoon doorgaan.
Hallo Joost,
als er geen belangrijk regulier onderhoud staat aan te komen, gewoon doorrijden en bij terugkomst beurt geven. Als je je auto altijd op tijd laat servicen dan kan dat geen kwaad. Ik heb het er nooit op dat de auto vlak voordat je zo ver weg gaat helemaal op zijn kop heeft gestaan. Vergeet men dan iets goed aan te draaien o.i.d., dan heb je onderweg de poppen aan het dansen. Nu rijdt je auto goed, alleen vloeistoffen vantevoren controleren en rijden maar. Ga je de bergen in zou ik wel even de remvloeistof op vocht laten testen, dat dan weer wel.
En voor de rest: het is en blijft toch een volvo.........................
Groeten, Jan.
als er geen belangrijk regulier onderhoud staat aan te komen, gewoon doorrijden en bij terugkomst beurt geven. Als je je auto altijd op tijd laat servicen dan kan dat geen kwaad. Ik heb het er nooit op dat de auto vlak voordat je zo ver weg gaat helemaal op zijn kop heeft gestaan. Vergeet men dan iets goed aan te draaien o.i.d., dan heb je onderweg de poppen aan het dansen. Nu rijdt je auto goed, alleen vloeistoffen vantevoren controleren en rijden maar. Ga je de bergen in zou ik wel even de remvloeistof op vocht laten testen, dat dan weer wel.
En voor de rest: het is en blijft toch een volvo.........................
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2008 18:59 #1204592
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies wat Jan schrijft,
Precies wat Jan schrijft, ik denk dat het aantal pechgevallen van auto's die net uit de garage komen aanzienlijk groter is, dan auto's die er naar toe gaan.
Moderators: Jerry Stam