15.000 km beurt en apk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2007 19:01 #1059865 door V700 register
15.000 km beurt en apk is gemaakt door V700 register
940 station van '97 met 372.000 km.
Garagekosten ca. 2000 euro!
Grootste kostenpost is condensor van de airco, die lekt.
600 euro moet uit zweden komen?Hebben ze van de 940 dan niet zoiets op voorraad in Nederland?
Waterpomp ook kapot.Beide nieuw plaatsen luid het advies!
Voor remblokken vervangen incl. leidingen.
Zomerbanden erop.Winterbanden opslaan.
Ja volvo rijden is niet goedkoop, maar dat weten we.
Voor dat bedrag heb ik geen goede vergelijkbare auto!
Reacties zijn welkom!
Groet,

André van den Berg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2007 19:36 #1164625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic GROTE beurt en APK
Het is nogal wat Andre.
Zonder airco of ECC is te leven. Je kunt zelfs bij onderdelen-handelaren een andere condensor kopen en zelf een en ander doen. persen en vullen moet wel bij de airco-boer.
Waterpomp kan op een sleuteldag en dat geldt ook voor remblokken. Leidingen vervangen wordt wat lastiger. Inschrijving voor Nordicar 12 mei is nog open tot zondag 29 april ! Daarna ga ik plannen.
En dat gedoe met bandenwissel kan volgens mij op de zelfde manier zoals je dat altijd hebt gedaan. Tenzij ... dit voor het eerst is. Opslag thuis of bij een kennis ?
Keus genoeg. We helpen elkaar graag.

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2007 22:01 #1164644 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Wel erg gortig
Hoi Andre,

Dit bedrag vind ik toch wel erg gortig worden. Zeker omdat er geen hele rare dingen aan de hand zijn. Kijk voor je airco eens op de volgende link. Deze man is tevens volvo-liefhebber en weet er ook veel van. Ik wat bij hem E 300,-- kwijt voor het vervangen van een condenser, een leiding en het afvullen van het systeem!  www.aircoservicequeens.nl
Ik zou zeggen zoek voor die andere dingen iemand die wel aan volvo's sleutelt of kom naar een sleuteldag. Dat gaat je al met al in ieder geval E 1000,-- besparen.
Groetjes Bouke 

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2007 21:43 #1164683 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nieuwe niet origienele
Nieuwe niet origienele Volvo onderdelen (maar vast geen slecht spul) kosten op <a href=" www.hbase.nl/ "> www.Hbase.nl maar een fractie van de dealerprijzen:
  • Condensor €148,-
  • Waterpomp €148,-
  • Remblokken €30,- tot 50,-
  • Remslangen € 30,-
Binnen een paar dagen thuis afgeleverd.
Met een goede gereedschapskist en wat handigheid heb je deze onderdelen zelf in een dag vervangen en dan hoef je alleen de airco nog af te laten vullen.
400 euro voor de onderdelen en nog eens 100 euro voor de airco. Dat scheelt nogal...Er zijn in de club ook mensen die wel originele Volvo onderdelen verkopen als je dat perse wilt. Kost wat meer, maar je hebt wel Volvo spul.
Er zijn ook mensen die auto&#39;s onderhouden tegen een "hobbytarief" van nog geen 2 tientjes per uur. Wellicht zo iemand jou kan helpen als je jezelf die klussen niet uit ziet voeren?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC