Remslang vervangen probleem

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2007 22:24 #1059159 door V700 register
Remslang vervangen probleem is gemaakt door V700 register
Vandaag remblokjes vóór vervangen. Geen probleem. Eén glijbusje bleek vast te zitten. Deze voorzichtig weer gangbaar gemaakt en goed ingevet weer teruggeplaatst.
Meer problemen heb ik met de remslangen vóór (940,1994, ABS enkele remslang) en wel de maat van de wartel die de remleiding met de remslang verbindt. Deze wartel wordt in het uiteinde van de remslang gedraaid.
Ik heb een steeksleutel 11 op deze wartel gezet. Maar na enig krachtzetten schoot deze erover heen. Bang om meer te beschadigen ben ik maar gestopt om hier te vragen hoe ik deze wartel moet losmaken.
Is het wel maat 11 of is het een 'engelse' maat?
Bestaat hiervoor een aparte steeksleutel? Ik heb wel eens een soort van ringsleutel gezien, met een kleine uitsparing daarin. Moet ik zo'n sleutel aanschaffen?
Of moet het nog anders? Wie weet raad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2007 22:45 #1161307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is een "open" ringsleutel
Even naar Brezan en een open ringsleutel kopen. Werkt het beste. Ondertussen kruipolie erop spuiten. Voorzover ik weet is het gewoon metrische maat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2007 00:04 #1161309 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Remslangen
Zeskant 11MM is een normale maat in remslangen-land.
Open-ringsleutels zijn er in zes- en 12-kantige uitvoering.
Zes-kantig is het sterkste.
 
Kijk uit met minerale olie producten bij de remmen, het rubber kan er niet tegen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD