Oliefilter, remblokken etc.: origineel Volvo of niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2006 11:12 #1057339
door V700 register
Oliefilter, remblokken etc.: origineel Volvo of niet? is gemaakt door V700 register
Beste co-volvisti,
Binnenkort moet ik mijn remblokken voor vervangen van mijne 760 uit 1990. Een clublid bood mij aan te helpen en hij vertelde mij dat hij zijn remblokken, oliefilter enz. bij een autospeciaalzaak koopt en dus niet bij de Volvodealer, want dat dit veel goedkoper is. Dit brengt mij bij de vraag naar wat de meningen/ervaringen zijn van clubleden ivm gebruik van niet-originele Volvo-onderdelen en meer specifiek van
-oliefilter
- remblokken?
Een vraag die ik bij die remblokken heb, is bv.: slijten niet-originele blokken sneller en verschilt bijgevolg de aankoop-/gebruiksprijs niet met originele stukken?
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Volvokoen
Binnenkort moet ik mijn remblokken voor vervangen van mijne 760 uit 1990. Een clublid bood mij aan te helpen en hij vertelde mij dat hij zijn remblokken, oliefilter enz. bij een autospeciaalzaak koopt en dus niet bij de Volvodealer, want dat dit veel goedkoper is. Dit brengt mij bij de vraag naar wat de meningen/ervaringen zijn van clubleden ivm gebruik van niet-originele Volvo-onderdelen en meer specifiek van
-oliefilter
- remblokken?
Een vraag die ik bij die remblokken heb, is bv.: slijten niet-originele blokken sneller en verschilt bijgevolg de aankoop-/gebruiksprijs niet met originele stukken?
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Volvokoen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2006 12:08 #1150089
door V700 register
Voor remblokken maakt het naar mijn idee niet zoveel uit, Volvo koopt ze ook gewoon in bij een toeleverancier. Volvo-badge erop en klaar. Goeie merken: Pagid, Ferodo, Mintex, Textar. Of ze sneller slijten hangt af van het gebruikte frictiemateriaal, niet van welk merk er op staat. Vaak zijn er binnen hetzelfde merk verschillende typen frictiemateriaal te koop op hetzelfde blokje
luchtfilters is geen probleem, zolang ze gewoon van filterpapier zijn gemaakt.
bougies: NGK! erg goed, niet orgineel. Ook die koopt Volvo zelf gewoon in bij een grote fabrikant en laat er Volvo op afdrukken.
Voor oliefilters is het wel zaak een goed merk te kiezen: orgineel Volvo = MAN-filter. er zit een terugslagklep in en goed en groot filtererend oppervlak. een FRAM-filter vertrouw ik niet, zijn van zeer matige kwaliteit
remschijven: orgineel kopen. Of een merk als National of Zimmerman. Geen gedonder met kromtrekken.
V-riemen/distributieriem: het merk Gates is uitstekend. Ook dit spul maakt volvo echt niet zelf en koopt het gewoon in.
Conclusie: ik gebruik lang niet altijd OEM parts, maar hou wel de kwaliteit van de alternatieve delen in de gaten. Bij twijfel bij een kritische toepassing kan je altijd nog OEM-spul kopen. Overigens is ook de zorgvuldigheid van montage vaak een grote factor die invloed heeft op of je wel of niet tevreden bent met het spul(vooral bij remdelen!)
suc6 met je overwegingen.
Beantwoord door V700 register in topic aftermarket vervangingsdelen
Voor remblokken maakt het naar mijn idee niet zoveel uit, Volvo koopt ze ook gewoon in bij een toeleverancier. Volvo-badge erop en klaar. Goeie merken: Pagid, Ferodo, Mintex, Textar. Of ze sneller slijten hangt af van het gebruikte frictiemateriaal, niet van welk merk er op staat. Vaak zijn er binnen hetzelfde merk verschillende typen frictiemateriaal te koop op hetzelfde blokje
luchtfilters is geen probleem, zolang ze gewoon van filterpapier zijn gemaakt.
bougies: NGK! erg goed, niet orgineel. Ook die koopt Volvo zelf gewoon in bij een grote fabrikant en laat er Volvo op afdrukken.
Voor oliefilters is het wel zaak een goed merk te kiezen: orgineel Volvo = MAN-filter. er zit een terugslagklep in en goed en groot filtererend oppervlak. een FRAM-filter vertrouw ik niet, zijn van zeer matige kwaliteit
remschijven: orgineel kopen. Of een merk als National of Zimmerman. Geen gedonder met kromtrekken.
V-riemen/distributieriem: het merk Gates is uitstekend. Ook dit spul maakt volvo echt niet zelf en koopt het gewoon in.
Conclusie: ik gebruik lang niet altijd OEM parts, maar hou wel de kwaliteit van de alternatieve delen in de gaten. Bij twijfel bij een kritische toepassing kan je altijd nog OEM-spul kopen. Overigens is ook de zorgvuldigheid van montage vaak een grote factor die invloed heeft op of je wel of niet tevreden bent met het spul(vooral bij remdelen!)
suc6 met je overwegingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2006 12:43 #1150091
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor het uitgebreide en
en overwogen antwoord!
 
Koen
 
1990 witte 764 GLE - V6 PRV B280F-motor en AW71-transmissie - 193d km De betaalbare Limousine!
 
Koen
 
1990 witte 764 GLE - V6 PRV B280F-motor en AW71-transmissie - 193d km De betaalbare Limousine!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam