Waar op letten bij aanschaf volvo 760gle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2006 20:02 #1056406 door V700 register
Waar op letten bij aanschaf volvo 760gle is gemaakt door V700 register
Hoi,

Ik sta op het punt een 760 te kopen 1990 ik weet dat de achterste schokdempers kapot zijn waar moet ik nog meer op letten wat zij de meest voorkomde stukken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2006 20:17 #1144827 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanschaf 760
Codec,

Die schokdempers kosten in de aftermarket (SACHS schokdempers) 250 Euro per stuk... Bij Volvo betaal je ongeveer 500Euro per stuk. Yep!! Het zijn geweldige schokdempers maar kosten je een fortuin. Ze gaan wel HEEL lang mee, dus als je ze hebt vervangen heb je er geen omkijken meer aan..

Twee: De koppakkingen... Slik.. Deze gaan op gegeven moment gewoon stuk. Hoe te controleren? Niet, je komt er op gegeven moment gewoon achter. Niet bang zijn, we zijn een vereniging en op een sleuteldag kan dat worden verholpen. Wel even flink sleutelen, maar kan gedaan worden.

Verder: Geen nadelige zaken, behalve: brandstofdrukregelaar (geldt voor alle Volvo's, en brandstofpomp relais, ook voor alle Volvo's. Is evenwel niet op voorhand te bepalen. Kleine klusjes).

Wel leten op de automaat, deze moet gewoon soepel schakelen. Maak een proefrit en schakel handmatig eens terug bij forse snelheden. De automaat moet gewoon goed reageren en terugschakelen, tenzij de snelheid veeeel te hoog is natuurlijk maar dat spreekt voor zich. Een goede reactie op handmatig terugschakelen is wel nodig.

Succes,

Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC