Andere type motor in 760

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 13:56 #1055149 door V700 register
Andere type motor in 760 is gemaakt door V700 register

Ik wil in een 760 automaat een andere motor plaatsen b.v. een 2.3 injectie mag dit volgens de APK of moeten de aantal cilinders en/of de inhoud hetzelfde zijn als de op het kenteken bewijs.Of is het mogelijk dan om de kenteken bewijs te laten veranderen.Dit is misschien een oplossing om het ombouwen naar gas te vereenvoudigen.

Met vriendelijke Groeten Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 14:01 #1139598 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aha
Voor de APK maakt het niet uit wat er inzit. 4 cylinders = 4 cylinders.

Voor de RDW in principe wel! Als je dus echt een keer door een politieagent wordt staande gehouden die kennis van zaken heeft dan kan je aan de beurt zijn. Sowieso is het voor een verzekering reden tot schorsing als je meer pk's/cylinders/inhoud hebt dan je hebt opgegeven. Dat doen ze niet, maar als je nou te hard rijdt, uit de bocht vliegt en twee kinderen vermoord dan kan ik me voorstellen dat ze na een onderzoek wel eens moeilijk willen gaan doen ...
--
945 '92 B200 FT - 309500 km (27/05/06) - lid 728
transentience.com

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 14:24 #1139599 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Maar
Maar als je een 760 een 4 cilinder hangt, dan is het altijd minder vermogen (zonder tunen/turbo's enzo). Een 760 heeft een V6 of een 4 cilinder turbo.
Doen ze dan nog moeilijk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 15:48 #1139602 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou ...
Als je een 4-cylinder in je 760 hangt en die heeft een 4-cylinder dan gaat 'ie in principe goed. Als je origineel 6 cylinders hebt dan mag je niet eens gekeurd worden!

Op basis van de Erkenningsregeling artikel 41 lid 3 wordt gecontroleerd op ... 02 brandstofsoort, aantal cilinders, bijzonderheden (aanpassing gehandicapte)

Afwijkende gegevens: wanneer een afwijking wordt geconstateerd mag het voertuig niet gekeurd worden, mag er een keuringsrapport worden afgegeven en moet de aanvrager worden verwezen naar een keuringsstation van de RDW.

--
945 '92 B200 FT - 309500 km (27/05/06) - lid 728
transentience.com

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 16:22 #1139605 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Natuurlijk mag dat wel.

Deze vraag wordt wel vaker gesteld. Meestal omdat iemand een krachtiger motor in wil bouwen.
In principe mag alles, alleen zul je in sommige gevallen je auto opnieuw moeten laten keuren door de RDW. Dat is nadelig omdat dat geld kost en omdat de RDW nu niet bepaald erom bekend staat dat er uit de losse pols gecontroleerd wordt. Dat gebeurt grondig, met veel aandacht voor de kleine lettertjes in alle wetten en voorschriften.
Wanneer moet je in ieder geval naar de RDW? Ten eerste, als je het aantal cilinders verandert. Ten tweede, als je van benzine naar diesel wisselt (en vice versa uiteraard).
Blijven cilinderaantal en brandstof gelijk, dan hoeft niet altijd een herkeuring te volgen. Ik lees vaak dat pas bij een vermogenstoename van 40% er eigenlijk alsnog een RDW keuring zou moeten volgen. Dat doet overigens vrijwel geen hond.
Op de RDW site vind je voor zover ik weet dat percentage nergens terug. Ik meen me te herinneren dat dat is afgeleid van verzekeringsvoorwaarden of zoiets.
In de praktijk betekent dit dat bijna niemand dus zijn auto voor herkeuring aanbiedt. Ook niet bij een vermogenstoename van meer dan 40%. Tenslotte valt dat aan de buitenkant van een motorblok vaak niet of nauwelijks te zien.
Antoine
Huidige vloot: 740 GL estate, 1990, 115pk, 324.500 Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 21:48 #1139633 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere motor
Klopt. Makkelijkst is om bij hetzelfde aantal cilinders te blijven, dan valt het niemand op.Wet zegt: meer dan 40% vermogenswinst is het volgende officieel verplicht: weggedragtest plus geluidstest/meting. Maar ja, wie merkt dat nu op? Er wordt geen vermogenstest afgenomen tijdens de APK. Ik heb dat onlangs nog eens nagevraagd bij RDW.
Als je voor ander cilinderaantal kiest val je zowiezo onder deze tests PLUS: de maximaal toegesstane asdruk op de voorwielen mag niet overschreden worden.

Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 21:48 #1139634 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij verandering van het

Bij verandering van het aantal cilinders moet de auto altijd RDW-herkeurd worden. Geldt ook voor verandering van brandstof.
LPG-keuring en motorombouw zal wel in een keurslag kunnen worden geregeld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2006 21:55 #1139637 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prijzen
Ik heb de prijzen nog wel ergens liggen van de geluidstest en weggedragtest. Ik heb het even opgezocht (2005):

Weggedargtest: 273Euro 25 cent
Geluidstest 330euro 75 cent.

Succes,

Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2006 00:41 #1139686 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verzekering
Hallo Chris

Als je in een ongeluk terecht komt, en de verzekering komt erachter dat de auto niet aan hun eisen voldoet, heb je waarschijnlijk voor niks verzekeringspremie betaald.

Groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD