Andere type motor in 760
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil in een 760 automaat een andere motor plaatsen b.v. een 2.3 injectie mag dit volgens de APK of moeten de aantal cilinders en/of de inhoud hetzelfde zijn als de op het kenteken bewijs.Of is het mogelijk dan om de kenteken bewijs te laten veranderen.Dit is misschien een oplossing om het ombouwen naar gas te vereenvoudigen.
Met vriendelijke Groeten Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor de RDW in principe wel! Als je dus echt een keer door een politieagent wordt staande gehouden die kennis van zaken heeft dan kan je aan de beurt zijn. Sowieso is het voor een verzekering reden tot schorsing als je meer pk's/cylinders/inhoud hebt dan je hebt opgegeven. Dat doen ze niet, maar als je nou te hard rijdt, uit de bocht vliegt en twee kinderen vermoord dan kan ik me voorstellen dat ze na een onderzoek wel eens moeilijk willen gaan doen ...
--
945 '92 B200 FT - 309500 km (27/05/06) - lid 728
transentience.com
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Doen ze dan nog moeilijk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
--Op basis van de Erkenningsregeling artikel 41 lid 3 wordt gecontroleerd op ... 02 brandstofsoort, aantal cilinders, bijzonderheden (aanpassing gehandicapte)
Afwijkende gegevens: wanneer een afwijking wordt geconstateerd mag het voertuig niet gekeurd worden, mag er een keuringsrapport worden afgegeven en moet de aanvrager worden verwezen naar een keuringsstation van de RDW.
945 '92 B200 FT - 309500 km (27/05/06) - lid 728
transentience.com
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze vraag wordt wel vaker gesteld. Meestal omdat iemand een krachtiger motor in wil bouwen.
In principe mag alles, alleen zul je in sommige gevallen je auto opnieuw moeten laten keuren door de RDW. Dat is nadelig omdat dat geld kost en omdat de RDW nu niet bepaald erom bekend staat dat er uit de losse pols gecontroleerd wordt. Dat gebeurt grondig, met veel aandacht voor de kleine lettertjes in alle wetten en voorschriften.
Wanneer moet je in ieder geval naar de RDW? Ten eerste, als je het aantal cilinders verandert. Ten tweede, als je van benzine naar diesel wisselt (en vice versa uiteraard).
Blijven cilinderaantal en brandstof gelijk, dan hoeft niet altijd een herkeuring te volgen. Ik lees vaak dat pas bij een vermogenstoename van 40% er eigenlijk alsnog een RDW keuring zou moeten volgen. Dat doet overigens vrijwel geen hond.
Op de RDW site vind je voor zover ik weet dat percentage nergens terug. Ik meen me te herinneren dat dat is afgeleid van verzekeringsvoorwaarden of zoiets.
In de praktijk betekent dit dat bijna niemand dus zijn auto voor herkeuring aanbiedt. Ook niet bij een vermogenstoename van meer dan 40%. Tenslotte valt dat aan de buitenkant van een motorblok vaak niet of nauwelijks te zien.
Antoine
Huidige vloot: 740 GL estate, 1990, 115pk, 324.500 Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je voor ander cilinderaantal kiest val je zowiezo onder deze tests PLUS: de maximaal toegesstane asdruk op de voorwielen mag niet overschreden worden.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij verandering van het aantal cilinders moet de auto altijd RDW-herkeurd worden. Geldt ook voor verandering van brandstof.
LPG-keuring en motorombouw zal wel in een keurslag kunnen worden geregeld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weggedargtest: 273Euro 25 cent
Geluidstest 330euro 75 cent.
Succes,
Robert
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als je in een ongeluk terecht komt, en de verzekering komt erachter dat de auto niet aan hun eisen voldoet, heb je waarschijnlijk voor niks verzekeringspremie betaald.
Groetjes
Mathy