Rammelend wiellager????
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2005 21:17 #1052160
door V700 register
Volvo fans,
Mijn Volvo 940 306000km LPG heeft al geruime tijd last van een rammelend geluid. (de baas meer dan de auto)
Voor de bestuurder zit het rechts achter, ter hoogte van het wiel. Zodra je over klinkers rijd hoor je het duidelijk, over asfalt bijna niet. Bij het nemen van bochten verergerd of verminderd het niet. Ik vraag mij af kan dat een lager zijn, of iets van de ophanging?
Schokdempers zijn nog geen 2 jr oud en van Monroe.
Heeft iemand suggesties?
Het geluid is een donker rommelend geluid.
Alast bedankt voor reacties.
Zomaar een duur ABS lager vervangen als het niet nodig is lijkt me wat overdreven.
Wegligging etc is goed.
vriendelijke groet
Co Maljaars.
Rammelend wiellager???? is gemaakt door V700 register
Volvo fans,
Mijn Volvo 940 306000km LPG heeft al geruime tijd last van een rammelend geluid. (de baas meer dan de auto)
Voor de bestuurder zit het rechts achter, ter hoogte van het wiel. Zodra je over klinkers rijd hoor je het duidelijk, over asfalt bijna niet. Bij het nemen van bochten verergerd of verminderd het niet. Ik vraag mij af kan dat een lager zijn, of iets van de ophanging?
Schokdempers zijn nog geen 2 jr oud en van Monroe.
Heeft iemand suggesties?
Het geluid is een donker rommelend geluid.
Alast bedankt voor reacties.
Zomaar een duur ABS lager vervangen als het niet nodig is lijkt me wat overdreven.
Wegligging etc is goed.
vriendelijke groet
Co Maljaars.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2005 23:11 #1125159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opkrikken
..of op de brug.
Achterwiel goed beet pakken en proberen te bewegen. Voel je speling?
Ken onderstel van Volvo's verder nog niet zo goed. Kan het ook een versleten ophangings- of stabirubber wezen?
Antoine
Huidige vloot:
740 GL estate, 1990, 115pk, 313.000
Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend
Achterwiel goed beet pakken en proberen te bewegen. Voel je speling?
Ken onderstel van Volvo's verder nog niet zo goed. Kan het ook een versleten ophangings- of stabirubber wezen?
Antoine
Huidige vloot:
740 GL estate, 1990, 115pk, 313.000
Citro�«n AX 1.1RE, 1988, �±100pk, kmstand onbekend
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2005 10:34 #1125184
door V700 register
...of opkrikken, een slinger aan het wiel geven met de ene hand, de andere hand op de achterveer houden (gewoon ergens tussen begin en eind je hand erop leggen). Voel je dat de veer erg "trilt", dan heb je een grote kans dat het je wiellager is.... Grote kans dus he... niet per definitie
Michael
Volvo 940 Se
Beantwoord door V700 register in topic Op de brug
...of opkrikken, een slinger aan het wiel geven met de ene hand, de andere hand op de achterveer houden (gewoon ergens tussen begin en eind je hand erop leggen). Voel je dat de veer erg "trilt", dan heb je een grote kans dat het je wiellager is.... Grote kans dus he... niet per definitie
Michael
Volvo 940 Se
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2005 20:00 #1125251
door V700 register
Volvo fans.
Auto is net bij garage geweest om kleppen te stellen. KOn eigenlijk niet meer (uitgesteld) dus vulplaatje afgeslepen en zo kan dan weer wel.
Gelijk ook even op de brug gezet.
Het is dus GEEN wiellager. Ook ophanging en rubbers zijn gewoon in orde.
Enige wat nog zou kunnen is toch de bevestiging van de demper??
Ik weet het even niet.
Groet Co.
Beantwoord door V700 register in topic rammel
Volvo fans.
Auto is net bij garage geweest om kleppen te stellen. KOn eigenlijk niet meer (uitgesteld) dus vulplaatje afgeslepen en zo kan dan weer wel.
Gelijk ook even op de brug gezet.
Het is dus GEEN wiellager. Ook ophanging en rubbers zijn gewoon in orde.
Enige wat nog zou kunnen is toch de bevestiging van de demper??
Ik weet het even niet.
Groet Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2005 20:48 #1125253
door Leon Doensen
Ik neem aan dat degene die je kleppen heeft gesteld meer 'zicht' op die rammel zou kunnen hebben dan wij hier op het forum. Ligt het aan mij dat ik het een beetje vreemd vind dat je die man niet even hebt laten kijken/luisteren? Of heeft ie dat wel?
Grtz Le�´n ; 960 sedan, 2.5i, AW43-1995, lpi
Beantwoord door Leon Doensen in topic Huh????
Ik neem aan dat degene die je kleppen heeft gesteld meer 'zicht' op die rammel zou kunnen hebben dan wij hier op het forum. Ligt het aan mij dat ik het een beetje vreemd vind dat je die man niet even hebt laten kijken/luisteren? Of heeft ie dat wel?
Grtz Le�´n ; 960 sedan, 2.5i, AW43-1995, lpi
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2005 21:45 #1125258
door Timen Smit
Hoe dun zijn je klepstelplaatjes nu dan?
Groet Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic Ook nog de klepstelplaatjes afgeslepen!
Hoe dun zijn je klepstelplaatjes nu dan?
Groet Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
23-12-2005 23:59 #1125264
door Jan Snijder
Co,
controleer ook je schokdempers voor maar eens goed. Waarschijnlijk zit het probleem daar. Na verloop van tijd komt daar speling op en dat geeft gerammel op een klinkerweg. En rammeltjes komen vaak uit een heel andere hoek dan je ze hoort. Heb hetzelfde gehad en twee nieuwe schokbrekers voor waren de juiste en helaas ook dure oplossing.
Succes
Jan.
Life is too short for bad cigars
Beantwoord door Jan Snijder in topic rammel
Co,
controleer ook je schokdempers voor maar eens goed. Waarschijnlijk zit het probleem daar. Na verloop van tijd komt daar speling op en dat geeft gerammel op een klinkerweg. En rammeltjes komen vaak uit een heel andere hoek dan je ze hoort. Heb hetzelfde gehad en twee nieuwe schokbrekers voor waren de juiste en helaas ook dure oplossing.
Succes
Jan.
Life is too short for bad cigars
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2005 19:35 #1125306
door V700 register
Natuurlijk heeft die man van de kleppen gekeken.
Bij 1 cilinder zit nu 1 afgeslepen plaatje, is nu 2.5
in plaats van 3 mm.
Andere plaatjes zijn allemaal 3 mm.
Motor loopt overigens beter, rustiger en pakt beter op, dus nodig was het wel.
En ik kan weer een poos vooruit.
Deze man heeft gekeken naar de lagers, wielophanging, rubbers lokatie as en stabilisator.
Was allemaal goed.
Ook voor hem blijft de demper over. Echter geen tijd meer (ik had ook geen opdracht tot demontage gegeven.
Vandaag achterbank er uit om beter te kunnen luisteren, buurman sleutelaar in de kofferruimte
en conclusie, moet demper zijn.
Ga ik komende week naar kijken.
Voorste dempers zijn getest en nog goed.
Achterdempers zelf zijn ook OK, dus bovenste bus of bout moet het zijn..
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Groet Co.
Beantwoord door V700 register in topic rammel
Natuurlijk heeft die man van de kleppen gekeken.
Bij 1 cilinder zit nu 1 afgeslepen plaatje, is nu 2.5
in plaats van 3 mm.
Andere plaatjes zijn allemaal 3 mm.
Motor loopt overigens beter, rustiger en pakt beter op, dus nodig was het wel.
En ik kan weer een poos vooruit.
Deze man heeft gekeken naar de lagers, wielophanging, rubbers lokatie as en stabilisator.
Was allemaal goed.
Ook voor hem blijft de demper over. Echter geen tijd meer (ik had ook geen opdracht tot demontage gegeven.
Vandaag achterbank er uit om beter te kunnen luisteren, buurman sleutelaar in de kofferruimte
en conclusie, moet demper zijn.
Ga ik komende week naar kijken.
Voorste dempers zijn getest en nog goed.
Achterdempers zelf zijn ook OK, dus bovenste bus of bout moet het zijn..
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Groet Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2005 19:49 #1125307
door Timen Smit
Hallo Co,
Wat is al vermoedde is waarschijnlijk waar, als het klepstelplaatje 2.50 mm is dan schraapt de nokkenas over de rand van de klepstoter (nokvolger). Als je het kleppen deksel er even afhaalt zul je al de glimmende rand van de klepstoter zien en de slijtageplek op de nokkenas van de desbetreffende nok . Dat je hier nog 20.000 km mee kunt rijden betwijfel ik ten zeerste. Eigenlijk moet er direct wat aan de nokvolger e.d. gedaan worden om geen verdere schade te krijgen.
Groet Timen
Beantwoord door Timen Smit in topic Klepstelplaatje veel te dun!
Hallo Co,
Wat is al vermoedde is waarschijnlijk waar, als het klepstelplaatje 2.50 mm is dan schraapt de nokkenas over de rand van de klepstoter (nokvolger). Als je het kleppen deksel er even afhaalt zul je al de glimmende rand van de klepstoter zien en de slijtageplek op de nokkenas van de desbetreffende nok . Dat je hier nog 20.000 km mee kunt rijden betwijfel ik ten zeerste. Eigenlijk moet er direct wat aan de nokvolger e.d. gedaan worden om geen verdere schade te krijgen.
Groet Timen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2005 14:01 #1125412
door V700 register
Timen, bedankt voor je advies.
Zal ik naar laten kijken.
groet Co.
Beantwoord door V700 register in topic kleppen
Timen, bedankt voor je advies.
Zal ik naar laten kijken.
groet Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam