Barst in koplampglas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2005 14:51 #1050404
door V700 register
<font size="2">Een vraag aan Johan, APK keurmeester.</font>
<font size="2">Johan is een barst in het koplampglas toegestaan bij APK keuren? Ik denk zelf van niet, maar als het wel zo is zou het me even wat tijd sparen. Ben benieuwd,Groet, Hans van Oostveen</font>
Barst in koplampglas is gemaakt door V700 register
<font size="2">Een vraag aan Johan, APK keurmeester.</font>
<font size="2">Johan is een barst in het koplampglas toegestaan bij APK keuren? Ik denk zelf van niet, maar als het wel zo is zou het me even wat tijd sparen. Ben benieuwd,Groet, Hans van Oostveen</font>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-07-2005 15:53 #1116084
door Willem van Strik
<p />
Als de barst het lichtbeeld niet be�¯nvloed, en er geen gat in zit, en er geen scherpe randjes zijn, mag het geloof ik wel.
Maar nieuw kopen bij Wytze of Clemens, en zelf vervangen, is niet veel werk. En als je tussentype hebt, heb ik nog een gebruikte liggen.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 413.000 km
User error. Hit any user to continue.
Beantwoord door Willem van Strik in topic Barst
<p />
Als de barst het lichtbeeld niet be�¯nvloed, en er geen gat in zit, en er geen scherpe randjes zijn, mag het geloof ik wel.
Maar nieuw kopen bij Wytze of Clemens, en zelf vervangen, is niet veel werk. En als je tussentype hebt, heb ik nog een gebruikte liggen.
Volvo 764 GLE 1985 B28E 250.000 km
Volvo 745 1990 B230F LPG 413.000 km
User error. Hit any user to continue.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-07-2005 01:10 #1116100
door V700 register
<font size="2">Willem,</font>
<font size="2">bedankt voor je reactie. Het nieuwe koplampglas heb ik al in mijn bezit. maar ik heb weinig tijd om het glas met de barst te vervangen. Vandaar de vraag. Heb al eerder geprobeerd het glas te vervangen, maar strandde toen op een koplampglaswisser die er niet af wilde.</font>
<font size="2">Groet, </font>
<font size="2">Hans van Oostveen Lidnr 54</font>
Beantwoord door V700 register in topic barst
<font size="2">Willem,</font>
<font size="2">bedankt voor je reactie. Het nieuwe koplampglas heb ik al in mijn bezit. maar ik heb weinig tijd om het glas met de barst te vervangen. Vandaar de vraag. Heb al eerder geprobeerd het glas te vervangen, maar strandde toen op een koplampglaswisser die er niet af wilde.</font>
<font size="2">Groet, </font>
<font size="2">Hans van Oostveen Lidnr 54</font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2005 22:55 #1116152
door V700 register
Ha Volvofans,
vandaag getracht mijn beschadigde koplampglas te demonteren, maar krijg de aluminiumkleurige strips (plastic?) onder het glas niet los. Ik zie nergens hoe deze strip gemonteerd zit, vermoedelijk geklemd met een kliksysteem. Wel geprobeerd, maar ik ben bang dat ik brokken maak. Hoe krijg ik deze strip los. Willem, ik heb ook geconstateerd dat de barst start vanuit een gaatje, dus vermoedelijk een APK afkeurpunt.
Bij voorbaat mijn dank.
Groet, Hans van Oostveen Lidnr 54
Beantwoord door V700 register in topic barst
Ha Volvofans,
vandaag getracht mijn beschadigde koplampglas te demonteren, maar krijg de aluminiumkleurige strips (plastic?) onder het glas niet los. Ik zie nergens hoe deze strip gemonteerd zit, vermoedelijk geklemd met een kliksysteem. Wel geprobeerd, maar ik ben bang dat ik brokken maak. Hoe krijg ik deze strip los. Willem, ik heb ook geconstateerd dat de barst start vanuit een gaatje, dus vermoedelijk een APK afkeurpunt.
Bij voorbaat mijn dank.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2005 06:53 #1116153
door V700 register
Hallo Hans,
<p />
de aluminiumkleurige strip onder de koplamp zit met twee zelftappers vast, deze kan je via de onderkant bij de bumper demonteren......twee zelftappers eruit en de strip naar voren eruit halen, wel enige voorzicht geboden.....
Groet,
Helmut
I hobs oda i hobs net
Beantwoord door V700 register in topic Strip
Hallo Hans,
<p />
de aluminiumkleurige strip onder de koplamp zit met twee zelftappers vast, deze kan je via de onderkant bij de bumper demonteren......twee zelftappers eruit en de strip naar voren eruit halen, wel enige voorzicht geboden.....
Groet,
Helmut
I hobs oda i hobs net
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2005 19:42 #1116233
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helmut,
Bedankt voor je
Helmut,
Bedankt voor je reactie. Kun je die zelftappers makkelijk bereiken of moet de auto daar voor op de brug?
Bedankt voor je reactie. Kun je die zelftappers makkelijk bereiken of moet de auto daar voor op de brug?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2005 22:24 #1116683
door V700 register
<font size="2">Ha Volvofans.</font>
<font size="2">Om even terug te komen op mijn koplampglas. Dit heb ik vervangen en bij de APK-keuring geinformeerd wat het criterium is. Inderdaad, zo lang het lichtbeeld niet beinvloed wordt mag er een barst of zelfs een gat in het glas zitten.</font>
<font size="2">Groet, Hans van Oostveen, Lidnr 54 </font>
Beantwoord door V700 register in topic Ha Volvofans.
Om even
<font size="2">Ha Volvofans.</font>
<font size="2">Om even terug te komen op mijn koplampglas. Dit heb ik vervangen en bij de APK-keuring geinformeerd wat het criterium is. Inderdaad, zo lang het lichtbeeld niet beinvloed wordt mag er een barst of zelfs een gat in het glas zitten.</font>
<font size="2">Groet, Hans van Oostveen, Lidnr 54 </font>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2005 20:20 #1118400
door V700 register
Vervolgvraag, in mijn koplamp zit een vrij grote barst, maar niet in het grote licht, maar in het glas (plastic) van het stadslicht en de richtingaanwijzer, dus aan de buitenkant. Is dit een probleem voor de APK? Daarnaast zit er een kleine barst in de achterlampunit. Zou dit een probleem kunnen vormen? Gezien bovenstaande uitleg lijkt het me niet, omdat het lichtbeeld niet beinvloed wordt, maar kan iemand dat bevestigen?
BTW, ben nieuw hier op het forum, kwam vandaag in contact met Henk Dalhuisen die me hierop wees!
Beantwoord door V700 register in topic Vervolgvraag, in mijn
Vervolgvraag, in mijn koplamp zit een vrij grote barst, maar niet in het grote licht, maar in het glas (plastic) van het stadslicht en de richtingaanwijzer, dus aan de buitenkant. Is dit een probleem voor de APK? Daarnaast zit er een kleine barst in de achterlampunit. Zou dit een probleem kunnen vormen? Gezien bovenstaande uitleg lijkt het me niet, omdat het lichtbeeld niet beinvloed wordt, maar kan iemand dat bevestigen?
BTW, ben nieuw hier op het forum, kwam vandaag in contact met Henk Dalhuisen die me hierop wees!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2005 03:43 #1118467
door V700 register
Hoi Tom.
Hier de bevestiging, het mag een barst, in je stadslichtglas
Het is echter wel een probleem als er vocht in je lampunit zit, dit mag niet.
Dit geld zowel voor je v�³�³r als achterlampunit.
Vr Gr Bart.
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Tom. Hier de
Hoi Tom.
Hier de bevestiging, het mag een barst, in je stadslichtglas
Het is echter wel een probleem als er vocht in je lampunit zit, dit mag niet.
Dit geld zowel voor je v�³�³r als achterlampunit.
Vr Gr Bart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2005 08:16 #1118471
door V700 register
Willem,
Kan jij aangeven hoe je makkelijk het koplamglas of de hele unit kan vervangen (bij een 745)? Ik heb ook een barst (en vocht), maar de vier moertjes waarmee de unit vastzit losmaken gaat niet echt soepel.
Pieter
Beantwoord door V700 register in topic Willem,
Kan jij aangeven
Willem,
Kan jij aangeven hoe je makkelijk het koplamglas of de hele unit kan vervangen (bij een 745)? Ik heb ook een barst (en vocht), maar de vier moertjes waarmee de unit vastzit losmaken gaat niet echt soepel.
Pieter
Moderators: Jerry Stam