lpg plaatsen in s 90 van 1997 met 300000
- Dirk Meintsma
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2024 22:05 #1112015
door Dirk Meintsma
lpg plaatsen in s 90 van 1997 met 300000 is gemaakt door Dirk Meintsma
is dat haalbaar
wat zijn de ervaringen
graag jullie adviezen
wat zijn de ervaringen
graag jullie adviezen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2024 01:43 #1475072
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe lang wil je hem houden en
hoe lang wil je hem houden en hoeveel wil je gaan rijden?
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2024 15:53 #1475077
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Is altijd haalbaar
Voordeel is lage uitstoot ten opzichte van benzine en diesel, Minder vervuiling van de motor. Iets minder vaak olieverversen en oliefiters wisselen. Brandstofverbruik goedkoper. Kleppen iets eerder uitgesteld. Minder slijtage vanwege rustiger verbranding. Maar zet ik alle voors en tegens tegen elkaar weg dan gaat mijn voorkeur uit neer een gasvormige brandstof.
over de haalbaarheid zal ik niets zeggen. Wegenbelasting kost veel meer, de inbouw en de RDW keuring komen er ook nog bij. Rijd je 10 a 15.00 per jaar dan wordt het lonend. Al moet je niet te snel denken dat het kapitalen uitspaart. Hoewel ik minder kan eten wanneer ik op benzine op vakantie ga.
Op waterstof wordt het geheel anders. Dan vervalt (voorlopig) de motorrijtuigenbelasting. Met een brandstofcel en een elektromotor haal je je weinig onderhoud in huis. Die ombouw hoeft niet zo ingrijpend te zijn. Maar ieder het zijne. Ik had het er de moeite wel voor over gehad. Stel je voor, uitsluitend waterdamp uit te uitlaat. Maar ja, op mijn leeftijd waag je je niet meer aan zoiets. En toen ik er de leeftijd voor had had nog niemand er over gehoord.
Maar je moet het gewoon maar uitrekenen, waarbij je alle lasten en voordelen in pegulanten moet uitdrukken. Het is gewoon wat een goed kabinet moet doen, begroten.
over de haalbaarheid zal ik niets zeggen. Wegenbelasting kost veel meer, de inbouw en de RDW keuring komen er ook nog bij. Rijd je 10 a 15.00 per jaar dan wordt het lonend. Al moet je niet te snel denken dat het kapitalen uitspaart. Hoewel ik minder kan eten wanneer ik op benzine op vakantie ga.
Op waterstof wordt het geheel anders. Dan vervalt (voorlopig) de motorrijtuigenbelasting. Met een brandstofcel en een elektromotor haal je je weinig onderhoud in huis. Die ombouw hoeft niet zo ingrijpend te zijn. Maar ieder het zijne. Ik had het er de moeite wel voor over gehad. Stel je voor, uitsluitend waterdamp uit te uitlaat. Maar ja, op mijn leeftijd waag je je niet meer aan zoiets. En toen ik er de leeftijd voor had had nog niemand er over gehoord.
Maar je moet het gewoon maar uitrekenen, waarbij je alle lasten en voordelen in pegulanten moet uitdrukken. Het is gewoon wat een goed kabinet moet doen, begroten.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2024 21:27 #1475078
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic De grootste
Hallo Dirk
Je hebt een sedan, dus als je voor LPG kiest, kies dan de grootste tank die je kunt vinden c.q. achter de achterbank past.
groetjes
Mathy
Je hebt een sedan, dus als je voor LPG kiest, kies dan de grootste tank die je kunt vinden c.q. achter de achterbank past.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2024 09:38 #1475079
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3
Ik heb wel begrepen dat het G3 voordeel in 2026 komt te vervallen. Nog steeds is LPG voordeliger dan benzine, maar het omslagpunt komt wel verder weg te liggen.
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2024 00:50 #1475084
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Zolang ik het makkelijk kan betalen
blijf ik lekker op benzine rijden.
Ik eet er geen hap minder door, maar uiteraard gaat dat niet voor iedereen op.
Het zal dus een simpel rekensommetje gaan worden zoals Jur al benoemde.
Budgetteren heet dat met een mooi woord.
Ik eet er geen hap minder door, maar uiteraard gaat dat niet voor iedereen op.
Het zal dus een simpel rekensommetje gaan worden zoals Jur al benoemde.
Budgetteren heet dat met een mooi woord.
Moderators: Jerry Stam