Langzaam tanken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2024 09:53 #1474998
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zitten twee
Er zitten twee terugslagkleppen in de vulleiding naar de tank. In jullie geval gaf de klep op de tank veel weerstand. Omdat ik er bij de ene pomp wel en bij een andere pomp geen last van heb, moet het wel in de buitenvuller zitten. Anders zou de truc met de hendel aanknijpen ook niet werken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2024 12:01 #1474999
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Je kan de adapter/vulnippel
Je kan de adapter/vulnippel eens nameten.
Het aanslag vlak van de "dwarse strip" in de vulnippel, die de stift in het vulpistool in moet drukken, ligt 23mm diep ten opzichte van de voorkant van de vulnippel. (volgens de NEN-EN 12806 norm)
Het aanslag vlak van de "dwarse strip" in de vulnippel, die de stift in het vulpistool in moet drukken, ligt 23mm diep ten opzichte van de voorkant van de vulnippel. (volgens de NEN-EN 12806 norm)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2024 13:24 #1475000
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Norm
Wel gezocht naar één of andere standaard, maar deze norm had ik nog niet gevonden (al ga ik er geen 120 Euro voor betalen).
Nuttige info, ik zal die 23 mm eens nameten, want ik vermoed dat die inderdaad op het randje zit. Al gaat het natuurlijk om de afstand van de pennen van de bajonet tov van deze strip.
Nuttige info, ik zal die 23 mm eens nameten, want ik vermoed dat die inderdaad op het randje zit. Al gaat het natuurlijk om de afstand van de pennen van de bajonet tov van deze strip.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2024 09:20 #1475012
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Ik kan via-via gratis bij
Ik kan via-via gratis bij vrijwel alle normen.... scheelt weer €120 
Er bestaan wat verschillende uitvoeringen, maar de versie welke ikzelf heb is (toevallig) ook exact gelijk aan de norm. Volgens de norm is de vulnippel niet veel meer dan een ronde bus met een schroefdraad, en een asje haaks door het midden. Dat asje vormt dan gelijk de pennen voor de bajonet, maar ook de aanslag voor de stift van het vulpistool.
Dat asje is volgens de norm 5,95mm, en ligt met het hart 26mm van de voorkant van de bus. Vandaar de 23mm... (26-5,95/2=23)

Er bestaan wat verschillende uitvoeringen, maar de versie welke ikzelf heb is (toevallig) ook exact gelijk aan de norm. Volgens de norm is de vulnippel niet veel meer dan een ronde bus met een schroefdraad, en een asje haaks door het midden. Dat asje vormt dan gelijk de pennen voor de bajonet, maar ook de aanslag voor de stift van het vulpistool.
Dat asje is volgens de norm 5,95mm, en ligt met het hart 26mm van de voorkant van de bus. Vandaar de 23mm... (26-5,95/2=23)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-05-2024 11:22 #1475016
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt!
Bedankt voor de maatvoering, nuttig! In mijn vuller loopt het asje van de bajonetpennen gek genoeg niet door, maar zit er een soort stoeltje met dwarse strip ingeperst. Ik zal de schuifmaat er eens insteken.
- Rob Versteeg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-04-2025 16:50 #1476716
door Rob Versteeg
Beantwoord door Rob Versteeg in topic Bedankt!
De eenvoudigste oplossing voor mij was inderdaad een los adaptertje (
ADAPTER
). Nu hoef ik geen vastgeroeste buitenvuller te vervangen, maar schroef ik bij elke tankbeurt even de adapter er in. Functioneert tot nu toe feilloos, ook bij de pompen waar ik vroeger problemen had.
Doe er je voordeel mee...
Rob
Doe er je voordeel mee...
Rob
Moderators: Jerry Stam