Vialle Verdamper type F ombouwen naar een met stationair regeling?
- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-04-2024 16:57 #1111987
door G. Los
Vialle Verdamper type F ombouwen naar een met stationair regeling? is gemaakt door G. Los
Ik heb een zo goed als nieuwe vialle type F verdamper (met actuator) die niet afstelbaar is voor een carburatie motor.
Ik zou deze verdamper dus graag willen ombouwen naar een met stationaire regeling zodat ik het lpg goed kan afstellen voor de de ringmixer en carburatuer.
Weet iemand of dit goed te doen is of heeft iemand dit eerder gedaan? Ik heb als extra een sloop verdamper met stationairregeling. Die kan ik dan uit elkaar halen voor de onderdelen.
Ik zou deze verdamper dus graag willen ombouwen naar een met stationaire regeling zodat ik het lpg goed kan afstellen voor de de ringmixer en carburatuer.
Weet iemand of dit goed te doen is of heeft iemand dit eerder gedaan? Ik heb als extra een sloop verdamper met stationairregeling. Die kan ik dan uit elkaar halen voor de onderdelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2024 13:01 #1474930
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is mij verteld dat dat kan
Een ex werknemer van Vialle (leuke kerel, wist er alles van) heeft me verteld dat dat kan. Je hebt dan de dunne schijf met dikke en dunne stelschroef nodig van een D of F verdamper. Die zet je op de plek van de actuator schijf. Met nieuwe pakkingen enzo.
Was heel blij met deze info maar heb het zelf nog niet geprobeerd.
Je zou ook de sloop verdamper (D type denk ik) kunnen reviseren. Dan moet je wat aan de aansluiting op de lpg leiding veranderen. Die is anders. maar ook hier weet ik niet precies wat. Ik dacht dat de F met een trompetje en een wartel vastzit en de D met zo n knel tonnetje maar ook dat weet ik niet zeker.
Wat zit er nu op de auto en wat is het probleem?
Ik heb bij mijn verdamper de sludge afgetapt. Daar is ie ontzettend van opgeknapt. Kan er nu prima mee rijden maar het ding gaat niet harder dan honderd. Moet nog kijken of afstellen dat probleem ook oplost. Het weer wordt beter dus dat ga ik binnenkort doen en het lijkt erop dat we binnenkort weer 130 mogen dus daar moeten we dan klaar voor zijn
Was heel blij met deze info maar heb het zelf nog niet geprobeerd.
Je zou ook de sloop verdamper (D type denk ik) kunnen reviseren. Dan moet je wat aan de aansluiting op de lpg leiding veranderen. Die is anders. maar ook hier weet ik niet precies wat. Ik dacht dat de F met een trompetje en een wartel vastzit en de D met zo n knel tonnetje maar ook dat weet ik niet zeker.
Wat zit er nu op de auto en wat is het probleem?
Ik heb bij mijn verdamper de sludge afgetapt. Daar is ie ontzettend van opgeknapt. Kan er nu prima mee rijden maar het ding gaat niet harder dan honderd. Moet nog kijken of afstellen dat probleem ook oplost. Het weer wordt beter dus dat ga ik binnenkort doen en het lijkt erop dat we binnenkort weer 130 mogen dus daar moeten we dan klaar voor zijn

- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-04-2024 21:46 #1474949
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Dank voor de reacties zover.
Dank voor de reacties zover.
Ik heb besloten mijn oude D-verdamper te reviseren met een revisie setje. Ik hoop dat dit een goed resultaat geeft . Iemand eerder dit gedaan?
Mijn goede (bijna nieuwe) F verdamper met actuator weet ik nog niet wat ik daar mee ga doen. Ik kan hem niet gebruiken op mijn carburatiemotor en ombouwen naar een afstelbare verdamper gaat me eigenlijk wat te ver. Misschien verkoop.
Ik heb besloten mijn oude D-verdamper te reviseren met een revisie setje. Ik hoop dat dit een goed resultaat geeft . Iemand eerder dit gedaan?
Mijn goede (bijna nieuwe) F verdamper met actuator weet ik nog niet wat ik daar mee ga doen. Ik kan hem niet gebruiken op mijn carburatiemotor en ombouwen naar een afstelbare verdamper gaat me eigenlijk wat te ver. Misschien verkoop.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2024 12:14 #1474952
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Je sloopt de uitploop er af. 2 boutjes met een kop van 10 mm.
Hier zet je de uitloop van een D verdamper met stelschroef op. let op de afdichtring, vervangen door een nieuwe. En dan stationair afstellen met een viergastester. Kan je garage voor je doen bij de apk.
Van Meenen in België brengt een zeer uitgebeid revisieset oor de Vialle verdampers in de handel voor €168. Ze hebben ook een minder complete set voor €29. oveirns heb je in Nederland ook twee handelaren. Zoeken op het internet onder "revisieset vialle D."
Je kunt ook overwegen een OMVL verdamper te monteren. Doet een vriend van mij, uitstekende verdampers voor een Oostblok prijs. Of een Prins verdamper ook uitstekend. Voor beiden zij ruimschoots onderdelen verkrijgbaar tegen zeer acceptabele prijs.
Verdampers zijn geen rocket science.
Van Meenen in België brengt een zeer uitgebeid revisieset oor de Vialle verdampers in de handel voor €168. Ze hebben ook een minder complete set voor €29. oveirns heb je in Nederland ook twee handelaren. Zoeken op het internet onder "revisieset vialle D."
Je kunt ook overwegen een OMVL verdamper te monteren. Doet een vriend van mij, uitstekende verdampers voor een Oostblok prijs. Of een Prins verdamper ook uitstekend. Voor beiden zij ruimschoots onderdelen verkrijgbaar tegen zeer acceptabele prijs.
Verdampers zijn geen rocket science.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-04-2024 12:26 #1474941
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic De F en de D verdampers zijn gelijk.
Bij de F verdamper zit er een uitloop met stelschroef. Bij de F4 vverdamper zit er een uitloop met schroefdraad. Daar wordt de actuator dan ingeschroefd. Ik heb iets tegen Vialle. Die zijn van de vendor-lockin en gingen regelmatig failliet. Een actuator komt regelmatig tot overlijden. Wanneer je er een kunt opduikelen betaal je de hoofdprijs, tussen de €120 en 265. Terwijl ze destijds ƒ 65 kostten. Ik heb het opgelost voor de Witte Dame door een Prins actuator te monteren. Zelfde (Italiaanse) fabriek, die monteer je in de drooggaslang met slangklemmen. Op het montagehuis zitten twee aansluitingen. een van de aanluitingen zit los, vastlijmen in het huis met epoylijm. De uitloop heeft een gaatje voor de stelschroef dichtmaken met epoxylijm. Bij de F6 moet je dan de uitloop waarin de Vialle actuator zit afdichten met een goede kit.
Van hetgeen je uitspaart kun je een hele dikke boterham met pindakaas kopen.
Van hetgeen je uitspaart kun je een hele dikke boterham met pindakaas kopen.
- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-04-2024 13:49 #1474954
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Als ik dat doe Yur, dan mis
Als ik dat doe Yur, dan mis ik toch de 2 afstel mogelijkheden bovenop de D verdamper? Daarmee stel de verhouding lucht en lpg af en de stationair regeling?
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2024 11:48 #1474963
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic regeling D verdamper
Je kunt de verdamper los halen dan verwissel je het deel waar de regelschroeven inzitten met met het deel zonder. Je hebt dan aan simpel revisiesetje nodig waar de pakkingen in zitten, er moeten dan nieuwe op. De pakkingen zijn niet los verkrijgbaar voor zover ik weet. Misschien heeft een gasboer er nog wel een paar liggen. Tja, Vialle...
Moderators: Jerry Stam