Af en toe niet overschakelen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-08-2022 11:19 #1111347
door V700 register
Af en toe niet overschakelen is gemaakt door V700 register
Ik heb een 940LPT met LPi installatie. Sinds kort wil de motor af en toe niet oppakken na overschakelen op LPG.
Er is ontsteking, want de toerenteller blijft aangeven. Ook de aansturing vanuit de ECU naar de injectoren is aanwezig, want op benzine pakt de motor direct weer op. Ik hoor de LPG-pomp draaien, dus dat lijkt ook geen probleem. Voeding naar de LPi injectoren is ook aanwezig. Alle connectoren en zekeringen schoongemaakt, geen verschil. Ik zie niet hoe het benzineverbreekrelais deze storing zou kunnen veroorzaken.
Ik vermoed zelf dat één van de twee electrische afsluiters af en toe blijft hangen, maar zijn die eenvoudig te vervangen of schoon te maken? Het vervelende is dat de storing zich niet altijd voordoet.
Er is ontsteking, want de toerenteller blijft aangeven. Ook de aansturing vanuit de ECU naar de injectoren is aanwezig, want op benzine pakt de motor direct weer op. Ik hoor de LPG-pomp draaien, dus dat lijkt ook geen probleem. Voeding naar de LPi injectoren is ook aanwezig. Alle connectoren en zekeringen schoongemaakt, geen verschil. Ik zie niet hoe het benzineverbreekrelais deze storing zou kunnen veroorzaken.
Ik vermoed zelf dat één van de twee electrische afsluiters af en toe blijft hangen, maar zijn die eenvoudig te vervangen of schoon te maken? Het vervelende is dat de storing zich niet altijd voordoet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2022 10:52 #1471425
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG computer
Het lijkt toch aan de LPG computer te liggen. Gisteren trad de storing weer op en had ik wat meer tijd om te analyseren.
- Zodra het groene LPG lampje ophoudt te knipperen, valt de motor stil.
- De toerenteller blijft aangeven, dus er is ontsteking.
- Ik schakel over naar benzine, lampje gaat rood branden, maar de motor pakt nog steeds niet op.
- Ik draai de contactsleutel terug en start opnieuw. De motor slaat direct aan (op benzine) en blijft draaien.
Ik verdenk de LPG computer om twee redenen:
- als ik terugschakel naar benzine pakt de motor nog steeds niet op, ondanks een rood lampje. Ik moet opnieuw starten om de LPG computer te resetten.
- als de motor niet oppakt op LPG en ik naar benzine heb overgeschakeld brandt de LPi drukknop rood. Gek genoeg reageert de drukknop daarna nergens meer op, blijft rood branden en ik kan niet meer terugschakelen naar groen (LPG).
Blijkbaar schakelt de LPi computer het benzineverbreekrelais aan zoals het hoort, maar stuurt daarna niet de LPi injectoren aan. Na terugschakelen op benzine blijft de computer in stand LPi staan, ondanks het rode drukknoplampje.
LPi computer wisselen of zou er iets anders aan de hand zijn?
- Zodra het groene LPG lampje ophoudt te knipperen, valt de motor stil.
- De toerenteller blijft aangeven, dus er is ontsteking.
- Ik schakel over naar benzine, lampje gaat rood branden, maar de motor pakt nog steeds niet op.
- Ik draai de contactsleutel terug en start opnieuw. De motor slaat direct aan (op benzine) en blijft draaien.
Ik verdenk de LPG computer om twee redenen:
- als ik terugschakel naar benzine pakt de motor nog steeds niet op, ondanks een rood lampje. Ik moet opnieuw starten om de LPG computer te resetten.
- als de motor niet oppakt op LPG en ik naar benzine heb overgeschakeld brandt de LPi drukknop rood. Gek genoeg reageert de drukknop daarna nergens meer op, blijft rood branden en ik kan niet meer terugschakelen naar groen (LPG).
Blijkbaar schakelt de LPi computer het benzineverbreekrelais aan zoals het hoort, maar stuurt daarna niet de LPi injectoren aan. Na terugschakelen op benzine blijft de computer in stand LPi staan, ondanks het rode drukknoplampje.
LPi computer wisselen of zou er iets anders aan de hand zijn?
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2022 11:04 #1471446
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Kortste klap lijkt me
Kortste klap lijkt me inderdaad om de LPI computer eens uit te wisselen.
Mooiste natuurlijk als iemand er 1 op voorraad heeft liggen die je even kan gebruiken om te testen.
Worden er trouwens geen foutmeldingen geregistreerd? Bij zowel LPi als de LH?
Mooiste natuurlijk als iemand er 1 op voorraad heeft liggen die je even kan gebruiken om te testen.
Worden er trouwens geen foutmeldingen geregistreerd? Bij zowel LPi als de LH?
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2022 10:30 #1471461
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb er toevallig nog één
Ik heb er toevallig nog één liggen, maar om één of andere reden werkt die minder fijn dan degene die er nu in zit. Het overschakelen duurt langer en de pomp blijft veel lang op hoog toeren draaien. Maar ik ga het toch maar eens proberen.
Aan de foutcodes had ik nog niet gedacht. Ik verwacht er niet veel van, maar ga beide ECU's toch maar eens uitlezen.
Aan de foutcodes had ik nog niet gedacht. Ik verwacht er niet veel van, maar ga beide ECU's toch maar eens uitlezen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2022 12:55 #1471462
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Meer dan 1
LPI-computer liggen!
Moderators: Jerry Stam