Gasboer gezocht

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2016 21:50 #1105336 door V700 register
Gasboer gezocht is gemaakt door V700 register
Beste allen,

Graag zou ik het adres willen van een "gasboer" in de regio Leiden, en anders een goede in een straal van 100 km.

Mijn 1997 940 2.3 ic aut met een Vialle gastank(je) uit 2005 begint te schokken bij optrekken tussen 100-120 km/ uur. Dit alleen op lpg, op benzine is het probleem direct verdwenen. Svala Leiderdorp heeft dit niet op kunnen lossen.

Er kunnen nogal wat oorzaken zijn, die neem ik graag stap voor stap door met een specialist op dit gebied.

Met vriendelijke groet,

GJ Meijer
Oegstgeest

www.autoweek.nl/autoreview/41933/volvo-9...ate-polar-23-holiday


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2016 23:20 #1427811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic deze is goed
www.lucardielpg.nl
succes, michiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2016 07:37 #1427821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasboer
Agin in Rotterdam .

Zo n beetje de oudste en waarschijnlijk ook de eerste LPG inbouwer in regio Rotterdam.

Deze hebben/hadden ook op vrijdag avond een inloop spreekuurtje .

www.bvagin.nl/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2016 10:12 #1427828 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Pomp?
Wanneer de pomp het probleem is dan heb je vaak ook problemen bij het snel optrekken. Meestal is er een probleem met de injectoren.
Bevestiging injectorhuls in het spruitstuk zit wat los. Het Injectorpijpje van het oudere type zit ook vaak gedeeltelijk verstopt. (Vialle LPI)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2016 22:45 #1427858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG boer
inmiddels alfgelopen jaren goede ervaring opgedaan bij van der bilt Bolstoen 38 Amsterdam 020 6145581 vriendelijk en vakkundig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-04-2016 23:04 #1427859 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Romio uit Assen (zie marktplaats)
Romio uit Assen adverteert op marktplaats. Hij verhelpt niet alleen storingen aan Lpi pompen maar meldde mij alles op t gebied van lpg te repareren/ onderhouden. En..hij komt naar je toe.... . En ons dorp weet hij te vinden; heeft bij mij ong. 1,5 jaar geleden Lpi vervangen voor de deur en heeft toen direct nog de rest van de gasinstallatie nagekeken. Erg te spreken over zijn werk en bijbehorende prijs.

Op dit forum komen ook andere soortgelijke aanbieders, incl. Naam, voorbij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2016 00:50 #1427911 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Dank voor de vele tips, volgende week een eerste bezoek aan Timen Smit. Ik laat daar ook een manual boost control inbouwen. Agin reageerde zeer vlot en ook Romio met aan-huis-service was een optie geweest voor de gas- problemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2016 01:32 #1427917 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Klinkt naar deels verstopt
Klinkt naar deels verstopt injectorpijpje. Roestkorreltje oid. Met normaal rustig acceleren geen probleem maar bij vermogensvraag wel.
Omdat ie bij 100 begint neem ik aan dat je een automaat hebt die dan net in lockup staat. Daaronder vangt je koppelomvormer veel op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2016 21:27 #1428325 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG Probleem houdt aan
Nadat het een tijdje goed ging, begon de 940 dit weekend weer erg schokkerig te rijden bij normaal accelereren vanaf 110km tot 120km/uur, meer als anders. Betrof rit van 175km heen en terug naar Friesland. Op benzine weer geen enkel probleem. Ik snap er niets meer van. ' benieuwd waar nu het probleem is, vooral omdat het per rit verschilt. Ik ben bijna geneigd om alleen nog op benzine te rijden, want dat rijdt echt fantastisch, zeker na inbouw van de mbc.

Injectoren laten vervangen ? gasklephuis reinigen ? Bij snelle acceleratie is er geen probleem op LPG, ik haal iedereen "probleemloos" in zonder schokken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2016 22:19 #1428327 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Zeer herkenbaar.
Zeer herkenbaar.
85% zeker een van de injectorpijpjes een korrelje zooi/roestkorreltje in waardoor ie beperkte hoeveelheid lpg doorlaat.
Kan zelfs Ff bevriezen in pijpje door vernauwing en vervolgens verwijding (koelkast/diepvries werking).
Hiervoor hoeft niet de injector vervangen te worden maar moet wel Ff losgenomen worden.
Die plastic injectorpijpjes willen ook wel eens kapot gaan na de vele jaren dus als je al bezig bent zou ik ze alle 4 vervangen. Vooral wanneer injector al eens losgenomen Is en beetje lomp herplaatst Is.

Als je zelf het spruitstuk eraf haalt met handschoenen beetje bij beetje de 2 slangen van het koppelblok losdraaien (neem de tijd ervoor en niets aan de hand).
Dan zelf vervangen (rubberjes ook vervangen) of Ff wegbrengen naar gasboer.
Aan onderdelen iets van 5 a 6 tientjes + eventueel arbeitsloon.
Timen kan het volgens mij ook en heeft ook de onderdelen hiervoor wat ik hierzo lees in draadjes.

Bij defecte injector heb je doorgaans altijd een probleem met motorloop.
Het kan wel zijn dat een injector inwendig roest heeft die de verstopping veroorzaakt heeft. Dan Is het wel verstandig om deze te vervangen.
Injectoren moeten toch los dus kan gecontroleerd worden.
In lpg is ook kwaliteitverschil.
In de slechtere zit oa meer water in waardoor roest ontstaat.
Lpi heeft hier sneller last van omdat het tot in motor vloeibaar blijft.
Met dampgas injectie en ringmixers doorgaans geen probleem alhoewel ik al golf 5 gezien heb met prins die problemen hadden met bijna nieuwe installatie totdat ander tankstation gebruikt werd. Was niet roest natuurlijk maar wel bagger lpg.
Gevoelig motortje, hebben wij gelukkig niet zo snel last van maar na 20 jaren kan het wel iets uitmaken.

Grtz Daniel


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD