G3 inbouwen 940 2.3 I.C. 1997 omgeving Amsterdam

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2015 13:57 #1103138 door V700 register
G3 inbouwen 940 2.3 I.C. 1997 omgeving Amsterdam is gemaakt door V700 register
Beste Volvoliefhebbers,

Ik wil graag binnenkort G3 in gaan bouwen en heb nu twee offertes:

BodoLPG
1900 euro
BRC installatie (schijnt nieuwste van het nieuwste te zijn)

Carbalt
1550
Niet nader genoemde installatie (ik vraag dat nog na)
EDIT: vgi g3 sequentieel lpg injectie systeem

Nu wil ik graag GOED en LANG op gas gaan rijden (teller staat nu nog op 250.000) en hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Maar honderden euro's zomaar over de balk gooien is ook weer geen hobby van mij.
Heeft iemand ervaring met bovengenoemde bedrijven en tips over wat ik zou moeten inbouwen? Is het normaal om garantie te krijgen op de installatie?

Vriendelijke groeten
Sebastiaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2015 18:13 #1415245 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lucardi maassluis
Bodo is best ok maar ik zou ook even contact zoeken met www.lucardielpg.nl zit in Maassluis
Eenmanszaak en best nog stuk goedkoper en hij doet het echt goed en heel netjes.
Ik spreek uit ervaring, zowel bij Bodo als bij Lucardi laten inbouwen.
Je kunt een auto lenen bij Lucardi, ook bij Bodo trouwens.
succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2015 19:02 #1415246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok, bedankt! Ik ga een
ok, bedankt! Ik ga een offerte aanvragen.

Carbalt heeft overigens aardige recensies op mkbklassiekerclub.nl en biedt ook een goede prijs me dunkt...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2015 21:51 #1415262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitgebreid antwoord Lucardi
Voor de Volvo 945 met 4 cilinder 2,3 motor is een G3 lpg systeem van Eurogas een goede keuze, dit systeem
werkt met de dampinspuittechniek per cilinder, uitgaande van de bestaande berekening voor de benzineinjectie
worden de inspuittijden voor het lpg bepaald, het systeem staat borg voor jaren probleemloos op gas rijden.

Voorheen werd heel vaak een zgn. Vialle LPI in de Volvo’s gebouwd, structurele pompproblemen en hoge reparatiekosten
hebben ertoe geleid dat wij en veel andere lpg installateurs dit merk gasinstallatie vrijwel niet meer inbouwen.

Omdat LPG een lagere calorische waarde heeft dan benzine is voor hetzelfde vermogen meer liters brandstof nodig
en zal het verbruik van de Eurogasinstallatie te opzichte van benzine 15 tot 20 procent hoger liggen, kwalitatief minder goede lpg apparatuur
geeft doorgaans een hoger verbruik.

De auto blijft in dezelfde gewichtsklasse voor de ,,wegenbelasting’’ als de gastank niet groter is bij de Rdw afmelding dan 45 ltr
later, na de lpg g3 keuring, is hier vrijheid in en kan eventueel een grotere ringtank bijv. 64 ltr gemonteerd worden.
De ringtank komt op de plaats van het reservewiel.

Prijs:
De Eurogasinstallatie met 64 ltr ringtank komt incl. inbouw en G3 afmelding en lpg op € 1695,-

Optioneel is er een kleppensmeersysteem leverbaar € 89,- echter de Volvo 945 uit 1997 is voorzien van een gasgeschikte
cilinderkop en een smeersysteem extra erbij is eigenlijk overbodig.

Soms kunnen we afhankelijk van materiaal/tank aanbod een kwalitatief gelijkwaardig lpg systeem leveren tegen
een aanzienlijk lagere prijs, vraag naar de mogelijkheden: maandag –vrijdag 8.00-17.00 uur tel:010 5921049

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2015 09:51 #1415273 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerlijk
Eerlijk advies lijkt me, ook dat die klepsmering niet nodig is.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC