lpi of dampgas ?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 13:33 #1316871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HPT
Is het een HPT of LPT ? Mogelijk zit daar nog verschil in. Andere mogelijkheid is dat een verkeerde LPE (LPi computer) gemonteerd is. Mijn '98 LPT met LPi kon ook pas G3 krijgen na vervanging van de LPE.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 14:03 #1316873 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic oeps

asatter schreef : waarom krijgen 1996er 940 met een vialle LPI geen G3 op kenteken?

sorry ik bedoel natuurlijk 1995 en eerder
ik doel naar aanleiding van <a href="/node/3366">deze discusie</a>

Volvo 940 sedan 1991 300.000 km
Volvo 940 estate 1998 597.000 km
Volvo 940 estate 1998 412.000 km
Volvo 780 coupe 1987 428.000 km
Volvo V70XC 2001 146.000 miles
Volvo C70 2006 210.000 km

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 14:14 #1316875 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat was een discussie uit 2005, over nog verder terug.
Waarschijnlijk ging dat nog over het oude regime. Onder de regel konden alleen LPT's icm LPi G3 krijgen (die typegoedkeuring had de importeur aangevraagd). Modeljaar '95 komt ter sprake omdat toen de LPT's zijn geintroduceerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 14:19 #1316876 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic toevoeging
G3 op kenteken kan ook met een echt "old school" verdampingsinstallatie met ringmixer/venturi. Op mijn 97-er 940 met B230FK heb ik een verdamper van OMVL met balansdrukregeling van de turbo. De aansturing van het mengsel wordt gedaan met een stappenmotortje tussen verdamper en ringmixer. Stappenmotortje wordt met een kastje bijgestuurd op basis van een afgetapt lambdasignaal.
Loopt 99% van de tijd prima, rij gemiddeld 1 op 9 en het verloop in de klepspeling is een stuk minder als met de LPI van Vialle.
gr. Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 14:22 #1316877 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdamper
Verdamper of niet maakt niet zoveel uit, belangrijk is of het systeem closed loop werkt. Dwz dat het mengsel bijgestuurd wordt obv het signaal van de lambdasonde. Dat is bij de OMVL installatie ook het geval. Jouw installatie is wel later ingebouwd of omgekeurd, gok ik ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 15:19 #1316880 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic originele installatie
de installatie is in 2002 ingebouwd bij +/- 75.000 km-er, sindsdien is het dezelfde installatie. Nu staat de teller op 345.000.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 21:47 #1316952 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dampgas
We moetten wel zeggen Dampgas injectie.
Alleen met verdamper vind ik persoonlijk waardeloos.
Meer kans op backfire wat je bij dampgasinjectie niet hebt en bij lpi.
Ook veel vermogens verlies bij alleen verdamper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 22:21 #1316960 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic ieder z'n ding
De voordelen van injectie begrijp ik, de kosten ook. Persoonlijk zou ik zelf het liefste de 940 ook ombouwen naar een dampgasinjectie, nu de Euro's nog. Dampgasinjectie bied het beste van alle werelden, daar is geen twijfel over.
De enige reden voor ombouw van de mijne is iets meer vermogen door het toepassen van een HPT wastegate, dat durf ik met de verdamperinstallatie echt niet aan. Overigens, het vermogensverlies is in de dagelijkse praktijk niet te merken. Het hangt ervan af wat je vraagt en wat voor rijder je bent.
Ik heb de auto vorig jaar januari gekocht met 260.000 km erop en sindsdien naar de 345.000 km gereden zonder ook maar 1 backfire. Onderhoud is de truc om backfires (zo goed als) buiten de deur te houden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 23:02 #1316968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ombouw
Ombouw is bij jou goed te doen,alleen alles onder de kap zullen we mar zeggen:))

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 23:31 #1316975 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Dampgasinjectie.
In mijn S90 heb ik in 2005 een OMVL dampgasinjectie in laten bouwen en ik heb ook G3 op mijn kenteken. Tot nu toe ( ruim 85000 km mee gereden) probleemloos. Alleen na 1,5 jaar kapotte injectors gehad die netjes onder garantie zijn vervangen. Ik vind het systeem beter dan de LPI van Vialle. In mijn vorige S90 en de 940 daarvoor heb ik LPI gehad en daar zijn de nodige problemen met in-tank pompen en injectors geweest. Wel altijd netjes onder garantie, maar toch. Dus voor mij dampgasinjectie boven LPI. En bovendien geen hinderlijk gezoem te horen van de in-tank pomp.
 
Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD