945 uit 1998 om laten bouwen van LPG G2 naar G3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zitten grote dubbele gastanks in, samen goed voor zo'n 70 liter. Af te vullen tot 50 liter. Heeft een van jullie een idee of dit rieel is dit bedrag? Schrokken er nl van omdat er eerst verteld was dat het rond de 500 zou kosten. En nu blijkt dat dit soort auto niet zo makkelijk is om te zetten. Is dat ook de reden dat er zoveel 940 LPG G2 rondrijden? Is het voor dit type auto sowieso duurder om er gelijk G3 in te laten zetten, want dat verklaart misschien het grote aantal 940 G 2's die er rondrijden van na 95. Bij de 850 en V70 classic zie je ze veel meer op G3..Hoe kan dit? Hoop dat iemand er een antwoord op heeft.
Groet
Anouk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus bedenk hoe lang je met deze Volvo zelf wil blijven rijden en het is een makkelijk sommetje of je het wel of niet moet doen.
Zelf heb ik daar niet zo lang over gedacht. Een G3 pakt stukken duurder uit dan dat je een G2 systeem met simpele verdamper hebt. Niet alleen bij aanschaf, maar ook als er iets stuk gaat en bedenk ook dat mijn G2 installatie al na 1 keer gas geven overschakelt van benzine naar gas en ik dus niet telkens toch weer die dure benzine moet tanken.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Ik rijd een 945 vialle injectie, schakelt dus later over op gas.Deze is voor 500 euro gekeurd naar G3. Heb ook een dikke tank achterin, gaat als hij echt bijna leeg is, functioneel dus, 58 liter in aan de pomp.
Is dus injectie uit 97 met vialle waarvoor één computer gewisseld is. Overigens gewoon een vergelijkbare computer, was allang geregeld, maar ja, ze moeten ergens op verdienen nietwaar?
Zelfs mijn 92-er 740 met verdamper bleef onder huidige CO norm en was geregeld via Lambda en zal nooit G3 worden. Maar dat stukje ergernis zullen we het maar niet over hebben.
Hoe het zit met dubbele computers weet ik niet.
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bijna leegrijden is heel slecht voor de LPi pomp omdat hij dan geen smering/koeling krijgt. Levensduur gaat daar echt van achteruit. Sommige halen 3.5 ton, andere maar 1....G2 of G3 maakt bij Vialle LPi niets uit qua benzineverbruik, als de installatie er al in zit (en dat zit hij bij de topicstarter) dan gaat het alleen om de besparing op wegenbelasting en kosten van omkeuren. Normaal gesproken is het gemakkelijk, één computer wisselen voor 500 euro en je hebt G3. Binnen 1.5 jaar al terugverdiend ! Ik vermoed dat het hier om een oude installatie gaat, waarbij de aansturing van de LPG injectoren via een aparte eindtrap gaat. Wie weet is het wel om te zetten door de kabelboom aan te passen maar daar durf ik geen uitspraak over te doen. Voor 1500 eur heb je overigens bijna een nieuwe installatie. Een verdamperinstallatie is overigens niet geschikt voor de '98-er 940 want die heeft altijd een turbo, je zit dan vast aan LPG injectie.Petervanluijk_740-1992 schreef : Ik rijd een 945 vialle injectie, schakelt dus later over op gas.Deze is voor 500 euro gekeurd naar G3. Heb ook een dikke tank achterin, gaat als hij echt bijna leeg is, functioneel dus, 58 liter in aan de pomp.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
[/quote]
Henk, hoe kun je dit nu beweren?
Verdamper installatie zijn ook geschikt voor turbo´s je heb dan de verdamper met een extra drukkamer voor de compensatie van onder- en overdruk. Als Chris B. b.v. dit leest zal hij vast reageren. Natuurlijk ook met deze verdamper is het G3.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Bijna alle merken kennen deze uitvoering Vialle, OMVl enz.henk 940LPT schreef : Weer wat geleerd. Hoe heet die installatie ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 940 heeft wel wat slijtage kwaaltjes, maar dat blijft bij een kapotte centrale portier vergrendeling, en een elektrische antenne die niet meer uit en inschuift, hoor wel het motortje lopen. En de achterruiten wisser doet het niet meer( motortje kapot, maakt sluiting, moet even een andere op de sloop halen in Enter)
Verder heeft hij een nieuwe kop, en cilinderkop is gereviceerd, nieuwe injectoren etc dat is in het verleden al gedaan. Heb de auto nou 5 jaar en meer dan 150000 zelf mee gereden, staat nu dus bijna 5 ton op de teller. Super fijne auto, wil nooit meer een andere . mijn man heeft voor zn werk een V 70 D5 uit 2002, ook een fijne auto hoor, super save voelt hij aan, maar geef mij maar mn 940 estate..heb ook nog de ultime limited edition uit 98, , full options dus ook met alle airbags die je je maar kunt bedenken..vind die maar es weer..
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
een normale verdamper met G3 regeling dmv een stappenmotortje (OMVL R90E verdamper, OMVL Leonardo G3 regeling) en balansdruk werkt prima, ook bij een turbomotor. Ik heb zelf een b230FK van 1997 waarmee ik het afgelopen jaar 58.000 km mee gereden heb. In het dagelijks gebruik merk ik het niet of ik op gas of benzine rijd. Ik zie het alleen aan het indicatorlampje.
In het begin was er wat gezeur met het mengsel, dit zat in de instellingen van het G3 regelkastje. Luccio engineering in Amsterdam heeft dit perfect opgelost voor me, sindsdien geen problemen meer. Leuk en prettig adres trouwens, is de betere lpg electronicastoringsoplosser. Maakt en bedenkt veel zelf.
Een andere leuke bemerking is dat ik met deze installatie een lager verloop heb van de klepspeling, bij de vorige 940 met Vialle LPI moest ik vaker (en verder) stellen.
Om terug te komen op de vraag
In mijn beleving is het enige verschil in ombouw het belastingvoordeel en de prijs die je ervoor moet betalen om dat voordeel te behalen. Ieder maakt daar zijn eigen keuzen in, G3 is fijn om te hebben, dat wel.
groeten, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Enige probleem wat ik heb is dat de Lambda sonde constant signaal geeft (orajne alarm) en heb begrepen dat dit een bekend probleem is. Klopt dat en is het inderdaad zo dat je hem beter kunt bypassen. ook wij willen deze km vretyer op G3 niet kwijt en kunnen met de benzien wagens het kilometrage drukken.
Ik zou zeggen doen, maar wel een landi installatie kost 2000 euri....