verbruik LPG Mesman

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 09:39 #1080448 door V700 register
verbruik LPG Mesman is gemaakt door V700 register
Beste,
Dit is al veel vaker besproken, maar n.a.v een ander draadje heb ik Mesman eens gemaild met de vraag of 1:6 met een vialle installatie normaal was. (automaat, airco, normaal rijden etc.)
Hun antwoord was dat er echt wel iets mis moest zijn ondanks dat er aan een Vialle weinig valt te regelen. 
Wie heeft er ervaring met Mesman? Zij beweren dat gas 10 tot 15% mees mag verbruiken dan benzine. Als dat zo is kom ik snel op 1:8.5 Tevens zeggen zij dat ze 90% van alle problemen binnen 1 uur diagnosticeren.
groeten Ad 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 09:48 #1272963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Over
Over Mesman hoor ik eigenlijk alleen maar goede verhalen. Dus wel betrouwbaar adres. Je kunt er eens 50-75 euro tegenaan gooien, voor een uurtje diagnose :)Wat haal je nu op benzine ? Die 10 a 15% klopt wel, dat is het verschil in energieinhoud per liter brandstof tussen LPG en benzine. Ik haal iets boven de 1:8.5 met mijn sedan, met M90, bij schakelen rond 2300rpm, heel rustig optrekken, veel uitrollen en vooral snelweg kms waarbij ik de airco zoveel mogelijk uit laat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 09:57 #1272966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Goedemorgen Ad,
Ze kunnen bij Mesman zoveel zeggen, de praktijk wijst anders uit. 1 op 6 is aan de hoge kant, maar zelfs als alles optimaal is afgesteld, dan is een verbruik van 1 op 6,5 heel normaal. Het punt is dat er niets van te zeggen is. Je kan 100 Volvo's  naast elkaar zetten met allemaal dezelfde LPG installatie, kleppen goed gesteld, schoon luchtfilter, nieuwe bougies, dan nog zal je verschillen tegenkomen van 1 op 6 tot 1 op 9.
groetjes Pierre

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 10:05 #1272967 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoge kant
  1 op 6 zou zuiniger moeten kunnen is mijn idee. Mijn 960 op LPG heb ik nog niet onder de 1 op 6,2 gehad. Dit was met een vol geladen auto (3 personen 3 atb´s, boodschappen, weekendtassen en etc) en stevig doorrijden in de Belgische Ardennen,… Het zuinigste wat ik gereden heb was 1 op 7,5,…  Zou er idd even 75 eurie voor reserveren al was het maar om zaken uit te kunnen sluiten.   Suc6 igg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 10:07 #1272968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderhoud
LPG kan pas afgesteld worden als de motor-auto optimaal is.
Geen aanlopende delen, slechte lagers, aanlopende remmen etc.
Juiste olie, juiste bougies en kabels met kap en rotor (liefst elect), kleppen gesteld en de ontsteking juist.
Als ik het goed heb, ontbrand lpg langzamer en moet de ontsteking hierdoor dus een paar graden vroeger gezet worden.
Probeer ook eens een ander merk lpg, check je kmteller mbv een routeplanner.
Als er aan een LPG install. niets te veranderebn valt, is dat niet best.
Carb. slijten met LPG behoorlijk hard, dit zal ook voor injectoren gelden, carb of inj. versleten??
GR.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 10:13 #1272969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic injectoren
Beste,
Versleten injectoren?  Ik dacht dat ze alleen los konden zitten.
bougiekabels heb ik eigenlijk nog nooit vervangen. Moet ik dus eerst maar eens doen. Zou dat echt veel schelen?
groeten Ad 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 10:40 #1272975 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, als LPG de binnezijde
Tja, als LPG de binnezijde van een carb. kan wegvreten, zal een inject. niet altijd jong blijven.
Bij dit soort slijtage wordt de ruimte groter, dus lijkt het mij dat er dus meer ingespoten kan worden, dus hoger verbruik.
Oude kabel kunnen een hogere weerstand krijgen of ´energie´gaan lekken. Dit komt dan niet volledig bij de bougie aan.
Bij hele slechte kable kun je het zelfs zien in het donker (blauwe gloed om de kabel).
De ketting is zo sterk als ....
Onsteking op de juiste tijd doet het meest en dan telt de rest op ...
Maar vele kleine beetjes .....
Gr.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2010 11:43 #1272980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnen

Ghia schreef : Bij dit soort slijtage wordt de ruimte groter, dus lijkt het mij dat er dus meer ingespoten kan worden, dus hoger verbruik.

Binnen de marges van de closed-loop lambda regeling, bij Vialle LPi

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 09:00 #1273112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nagekeken
Ehhh, tja dat was ik even vergeten ....
De uitlaatgassen worden 'tegenwoordig' gemeten en de rest er weer op ingesteld ...
Ik ben nog even in mijn boekies gedoken.
Het LPG heeft een 'grotere' vonk nodig (een dikke 2KV meer) dat betekend, dat de ontsteking in een zeer goede conditie moet verkeren, met voorkeur de electronische ontsteking. Evt. (waarom niet meteen doen) kan de 'ruimte van de bougie' met 0,1mm vermindert worden (niet < dan 0,5mm).
LPG wil graag vroeger ontstoken worden tot 2000 toeren (10-20% vroeger), maar boven de 2000 wil ie graag weer later ontstoken worden (10-20% later).
Aangezien de meeste motoren ook op benzine moeten kunnen lopen, is het aanhouden van de orginele waarden misschien dan beter, maar als je je alleen op de snelweg vertoeft??
Nog mooier is natuurlijk een 'LPG onsteker-vervroeger' maar dan is rijden op benzine niet jofel meer.
Daarbij moet de aanvoer van lucht zo koud mogelijk, dus het voorverwarm systeem op de zomer stand zetten of geheel uitschakelen.
Gr.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC