Inhouden na gas tanken in Duitsland! Update!! Opgelost.....!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag naar duitsland gegaan.Mijn 1996 LPT LPI G3 reed zoals altijd heerlijk.TOTDAT ik ging tanken. Ik had een 300km gereden op normale snelheid.Tank was nog niet leeg, maar ik tankte hem toch even vol met gas.
En toen.... Elke keer als ik gas gaf, hield de auto in. Net alsof steeds heel even het vermogen wegvalt.Het is niet echt stotteren, maar het zijn vlagen, het is net alsof je steeds even windkracht 10 tegen de auto krijgt van voren.Laat ik het "inhouden" noemen.
Wie weet ik welke hoek ik het moet zoeken?De gaspomp maakt nu wel een ander geluid dan eerst. Een soort schurend geluid. De gastank is nu ca 90.000 km oud (en 2 1/2 jaar oud).
UPDATE:
In nederland heb ik nu weer getanked.Het probleem: Bij optrekken.
Maar niet bij constante snelheden en ook niet bij stationair lopen!Op bezine loopt hij als een zonnetje!
Gechecked:
Injectoren zitten goed vast.Accu 5 minuten eraf gehadZekering 1 eruit gehadZekeringen van de gasinstallatie schoon en nog goed
Graag jullie inzichten!
<u>LAATSTE UPDATE:</u>
Pomp laten nakijken, en die loopt op zijn laatste kilometertjes. Eigenlijk dus al kapot.Helaas. Een nieuwe er maar in.
Zijn jullie ook op de hoogte!
Bedankt voor het meedenken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou wel heel toevallig zijn, dat hij daar net iets te gevoelig voor zou zijn en slechter gaat lopen, dan zou je daar in de winter in Nederland ook last van moeten hebben. Gewoon even afwachten en in Nederland tanken z.s.m.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Pierre van Aert schreef : Het verschil tussen de NL/BE & de DE LPG is, dat de duitse LPG het hele jaar door de NL wintersamenstelling heeft ( propaan 40 % / butaan 60 % ).De Nederlandse zomerverhouding is 60/40. De wintersamenstelling heeft een iets hogere calorische waarde, waardoor je minder brandstofverbruik hebt en een iets hoger koppel/vermogen, maar dat is slechts marginaal.
Zou wel heel toevallig zijn, dat hij daar net iets te gevoelig voor zou zijn en slechter gaat lopen, dan zou je daar in de winter in Nederland ook last van moeten hebben. Gewoon even afwachten en in Nederland tanken z.s.m.
Is dat ook met benzine zo? Of alleen met gas?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zomer: Propaan / Butaan 60/40%
Winter Propaan / Butaan 70/30%
Tank de afgelopen maanden de helft van de tijd in BRD, maar mij is weinig geks opgevallen. Behalve
- een irritant systeem waarmee de slang aan de auto gekoppeld moet worden,
- de koffie er duurder en de broodjes stukken lekkerder en goedkoper zijn
- PIN betalingen soms wel, soms niet mogelijk zijn
Zo, wens ieder een fijne dag, weer hard aan koffie toe!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Zou het nog even aankijken en proberen weer in NL te tanken. Wellicht gaat het bij een nieuwe tank beter ? Heb ook wel eens in D getankt waarna de auto niet echt fijn mee reed. Volgende tank was het weer over.
Hoop dat dat het is. Al vrees ik....Op benzine loopt hij gelukkig wel als een zonnetje in de bergen....
Het is dus echt een LPG probleem. Kan dus een heleboel uitgesloten worden....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus jij denkt aan een defect aan de pomp zelf? Klinkt wel erg logisch.henk 940LPT schreef : Mogelijk kan de pomp op 3000rpm niet genoeg LPG aanleveren ? De pomp heeft 2 (of 3) toerentallen, 1500rpm bij stationair/normaal rijden en 3000rpm als er veel LPG nodig is.
Kan dat al na zo "weinig" kilometers?
Groet Alwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.