Inhouden na gas tanken in Duitsland! Update!! Opgelost.....!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2009 19:31 #1076880 door V700 register
Hoi Allen,
Vandaag naar duitsland gegaan.Mijn 1996 LPT LPI G3 reed zoals altijd heerlijk.TOTDAT ik ging tanken. Ik had een 300km gereden op normale snelheid.Tank was nog niet leeg, maar ik tankte hem toch even vol met gas.
En toen.... Elke keer als ik gas gaf, hield de auto in. Net alsof steeds heel even het vermogen wegvalt.Het is niet echt stotteren, maar het zijn vlagen, het is net alsof je steeds even windkracht 10 tegen de auto krijgt van voren.Laat ik het "inhouden" noemen.
Wie weet ik welke hoek ik het moet zoeken?De gaspomp maakt nu wel een ander geluid dan eerst. Een soort schurend geluid. De gastank is nu ca 90.000 km oud (en 2 1/2 jaar oud).

UPDATE:
In nederland heb ik nu weer getanked.Het probleem: Bij optrekken.
Maar niet bij constante snelheden en ook niet bij stationair lopen!Op bezine loopt hij als een zonnetje!
 Gechecked:
Injectoren zitten goed vast.Accu 5 minuten eraf gehadZekering 1 eruit gehadZekeringen van de gasinstallatie schoon en nog goed
 Graag jullie inzichten!

<u>LAATSTE UPDATE:</u>
Pomp laten nakijken, en die loopt op zijn laatste kilometertjes. Eigenlijk dus al kapot.Helaas. Een nieuwe er maar in.
Zijn jullie ook op de hoogte!
Bedankt voor het meedenken!






Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2009 19:35 #1250004 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon in NL tanken
Zou het nog even aankijken en proberen weer in NL te tanken. Wellicht gaat het bij een nieuwe tank beter ? Heb ook wel eens in D getankt waarna de auto niet echt fijn mee reed. Volgende tank was het weer over.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2009 20:23 #1250013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toeval ?
Het verschil tussen de NL/BE &amp; de DE LPG is, dat de duitse LPG het hele jaar door de NL wintersamenstelling heeft ( propaan 40 % / butaan 60 % ).De Nederlandse zomerverhouding is 60/40. De wintersamenstelling heeft een iets hogere calorische waarde, waardoor je minder brandstofverbruik hebt en een iets hoger koppel/vermogen, maar dat is slechts marginaal.
Zou wel heel toevallig zijn, dat hij daar net iets te gevoelig voor zou zijn en slechter gaat lopen, dan zou je daar in de winter in Nederland ook last van moeten hebben. Gewoon even afwachten en in Nederland tanken z.s.m.
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2009 10:06 #1250061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook benzine?

Pierre van Aert schreef : Het verschil tussen de NL/BE &amp; de DE LPG is, dat de duitse LPG het hele jaar door de NL wintersamenstelling heeft ( propaan 40 % / butaan 60 % ).De Nederlandse zomerverhouding is 60/40. De wintersamenstelling heeft een iets hogere calorische waarde, waardoor je minder brandstofverbruik hebt en een iets hoger koppel/vermogen, maar dat is slechts marginaal.
Zou wel heel toevallig zijn, dat hij daar net iets te gevoelig voor zou zijn en slechter gaat lopen, dan zou je daar in de winter in Nederland ook last van moeten hebben. Gewoon even afwachten en in Nederland tanken z.s.m.


Is dat ook met benzine zo? Of alleen met gas?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2009 11:47 #1250069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Nee, alleen LPG heeft in Nederland en België een zomer- en wintersamenstelling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2009 10:38 #1250192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanmorgen om 7 uur
Stond ik al LPG te slurpen in Linge. Op de tankzuil was een plaatje geplakt met de volgende info:
Zomer: Propaan / Butaan 60/40%
Winter Propaan / Butaan 70/30%
Tank de afgelopen maanden de helft van de tijd in BRD, maar mij is weinig geks opgevallen. Behalve
  • een irritant systeem waarmee de slang aan de auto gekoppeld moet worden,
  • de koffie er duurder en de broodjes stukken lekkerder en goedkoper zijn
  • PIN betalingen soms wel, soms niet mogelijk zijn
 En dat tankstations vlak bij de autoweg stukken goedkoper zijn dan die aan de snelweg zelf is net zo normaal als bij ons. LPG tank ikrond de 57-60 cent per liter.
Zo, wens ieder een fijne dag, weer hard aan koffie toe!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-10-2009 21:30 #1250271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoop

henk 940LPT schreef : Zou het nog even aankijken en proberen weer in NL te tanken. Wellicht gaat het bij een nieuwe tank beter ? Heb ook wel eens in D getankt waarna de auto niet echt fijn mee reed. Volgende tank was het weer over.


Hoop dat dat het is. Al vrees ik....Op benzine loopt hij gelukkig wel als een zonnetje in de bergen....
Het is dus echt een LPG probleem. Kan dus een heleboel uitgesloten worden....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2009 19:54 #1250537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mogelijk
Mogelijk kan de pomp op 3000rpm niet genoeg LPG aanleveren ? De pomp heeft 2 (of 3) toerentallen, 1500rpm bij stationair/normaal rijden en 3000rpm als er veel LPG nodig is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2009 19:58 #1250540 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo snel?

henk 940LPT schreef : Mogelijk kan de pomp op 3000rpm niet genoeg LPG aanleveren ? De pomp heeft 2 (of 3) toerentallen, 1500rpm bij stationair/normaal rijden en 3000rpm als er veel LPG nodig is.

Dus jij denkt aan een defect aan de pomp zelf? Klinkt wel erg logisch.
Kan dat al na zo "weinig" kilometers?
Groet Alwin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2009 20:07 #1250542 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou
Nou, niet meteen aan een defect aan de pomp zelf. Kan ook nog andere oorzaken hebben. Stel dat je slechte lpg hebt getankt, met wat rommel van de bodem van de voorraad tankt. Dan kan ik me voorstellen dat eea doorwerkt in het rijgedrag. Hoeft niet meteen een compleet overleden tank te zijn. Of misschien ergens een slecht contact oid, kan ook. Wat je zou kunnen overwegen (anders dan nog eens een tank aankijken) is m laten uitlezen bij een LPG specialist tijdens een proefrit. Die kunnen toerentallen uitlezen en ook de LPG druk op het koppelblok volgens mij (Vanaf de tank gaat de lpg naar het koppelblok en van het koppelblok als ringleiding naar de 4 injectoren). Zij kunnen het filter vlak na de tank ook inspecteren/vervangen mocht dat vol met troep zitten. Reken bij zon uitleessessie (zonder filter inspectie) wel snel op 50-70 euro. Dan hebben ze nog niets gedaan. Tenminste, dat was ik kwijt bij mijn specialist.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD