Bij welke km stand nog G3 inbouwen? Of G3 (LPi) ingebouwd kopen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben (weer) op zoek naar een 940 Estate LPT op G3.
Ik vraag me nu dit af: bij welke km stand loont het nog om een G3 installatie in te bouwen?
Een benzineauto kopen met 250.000 km? Of kan 350.000 km ook nog?
Of kan ik beter een LPT kopen met Lpi ingebouwd? Is de kans dan ook groter dat de pomp het bij 300.000 km al de geest geeft? Dan heb je namelijk weer een flinke kostenpost?
Dit zijn wat overwegingen/ hersenspinsels.... graag jullie mening!
Goed weekend!
Alwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedend, dat een gasinstallatie, nieuw ingebouwd garantie heeft, een x aantal jaren.Dat is gunstig omdat je dus iets hebt om op terug te vallen, daar waar auto's met 3 ton op de klok met gasproblemen vaak behoorlijk in de papieren lopen.
Je kunt voor (echt waar, vanaf) 1250 euro een LPt kopen, op benzine. Smijt er 2000 tegenaan voor de gasinstallatie en jehebt voor 3250 een LPt op G3, met 6 jaar garantie.Dit wel er vanuit gaande, dat de auto bij aankoop piekfijn in orde was.
Je kunt ook 3000 euro (of minder, zie PB) stukgooien op een auto die al G3 heeft.Als je budget zeg 5000 euro zou zijn, heb je nog 2000 rek voor onvoorziene omstandigheden.
Het omslagpunt voor G3 in onze bakstenen, is ongeveer 2500 tot 300 kilometer.Dat is dus altijd goedkoper.Omslag punt voor niet G3 installaties, ligt ergens tussen de 6000 en 8000 euro, dat lijkt me ook makelijk haalbaar.Ik 'forens' 19 km enkele reis, maar toch zet ik er jaarlijks 22000 op de teller bij.Vor mij zou zelfs dieselen een optie worden, als is het enkel maar om het geluid.....

Je hebt mijn nummer, bel maar effe als je tijd hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Euh...als ze toch beiden verkocht worden voor dezelfde prijs, maakt dat toch niet uit?Enkel voor de restwaarde, toch?henk 940LPT schreef : Een omslagpunt is best leuk, zeker als het laag is. Maar daar zit voor een gedeelte afschrijving in, de jaarlijkse afschrijving wordt voor een groot deel bepaald door het aantal jaren waarover je afschrijft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-