Bij welke km stand nog G3 inbouwen? Of G3 (LPi) ingebouwd kopen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2009 23:27 #1075799 door V700 register
Hallo allen,
Ik ben (weer) op zoek naar een 940 Estate LPT op G3.
Ik vraag me nu dit af: bij welke km stand loont het nog om een G3 installatie in te bouwen?
Een benzineauto kopen met 250.000 km? Of kan 350.000 km ook nog?
Of kan ik beter een LPT kopen met Lpi ingebouwd? Is de kans dan ook groter dat de pomp het bij 300.000 km al de geest geeft? Dan heb je namelijk weer een flinke kostenpost?

Dit zijn wat overwegingen/ hersenspinsels.... graag jullie mening!
Goed weekend!
Alwin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 00:06 #1244355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Km maakt niet uit, staat van onderhoud
Als ie altijd op benzine heeft gereden denk ik dat de km stand niet ter zake doet. Als ie maar goed is onderhouden.Zelf ga ik geen G3 inbouwen omdat de installatie+inbouwkosten al bijna de dagwaarde van de auto nadert. En ik maar 15.000 km per jaar rijd. Maar ga je 40.000 per jaar rijden, verdient het zich ook sneller terug. Als je veel rijdt, lijkt mij aanschaf van een reeds bestaande G3 auto slimmer, leg dan een bedrag apart voor die pomp en evnt. koprevisie. Ook hier geldt denk ik dat aantoonbaar onderhoud belangrijker is dan het aantal km's dat ie al op gas heeft gereden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 10:31 #1244366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bericht?
Ik heb je een bericht gestuurd, voordat dit topic verscheen, staan ook wel wat antwoorden in.
Bedend, dat een gasinstallatie, nieuw ingebouwd garantie heeft, een x aantal jaren.Dat is gunstig omdat je dus iets hebt om op terug te vallen, daar waar auto's met 3 ton op de klok met gasproblemen vaak behoorlijk in de papieren lopen.
Je kunt voor (echt waar, vanaf) 1250 euro een LPt kopen, op benzine. Smijt er 2000 tegenaan voor de gasinstallatie en jehebt voor 3250 een LPt op G3, met 6 jaar garantie.Dit wel er vanuit gaande, dat de auto bij aankoop piekfijn in orde was.
Je kunt ook 3000 euro (of minder, zie PB) stukgooien op een auto die al G3 heeft.Als je budget zeg 5000 euro zou zijn, heb je nog 2000 rek voor onvoorziene omstandigheden.
Het omslagpunt voor G3 in onze bakstenen, is ongeveer 2500 tot 300 kilometer.Dat is dus altijd goedkoper.Omslag punt voor niet G3 installaties, ligt ergens tussen de 6000 en 8000 euro, dat lijkt me ook makelijk haalbaar.Ik 'forens' 19 km enkele reis, maar toch zet ik er jaarlijks 22000 op de teller bij.Vor mij zou zelfs dieselen een optie worden, als is het enkel maar om het geluid.....;-)
Je hebt mijn nummer, bel maar effe als je tijd hebt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 10:43 #1244371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omslagpunt
Een omslagpunt is best leuk, zeker als het laag is. Maar daar zit voor een gedeelte afschrijving in, de jaarlijkse afschrijving wordt voor een groot deel bepaald door het aantal jaren waarover je afschrijft. Hangt er dus vanaf hoe lang je er zelf in denkt te gaan rijden. Want als je m verkoopt ligt de waarde gewoon op die van alle auto's die ook LPG G3 hebben. En die ligt volgens mij nauwelijks hoger dan die van benzine omdat de LPG auto's vaak een hogere kmstand hebben. De tijd die je er in denkt te gaan rijden lijkt mij dus je afschrijvingsperiode.Verder zou ik denk ik liever een benzine versie met een lagere kmstand proberen te vinden. Daar een paar maanden in rijden om te kijken hoe hij zich houdt en dan LPi (of VSI) in laten bouwen. De benzinemodellen hebben vaak een lagere kmstand (onder de 2 ton moet wel lukken denk ik) en je begint dan met klepstelplaatjes van 4.0mm oid, die slijten op benzine nauwelijks. Bovendien heb je dan de nieuwste, meest verbeterde, installatie. De nieuwe LPi pompen zijn volgens mij (een stuk) beter. Onderhoud aan je LPG installatie of kop hoef je dan de eerste jaren niet te verwachten (behalve klepspeling controleren en stellen).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 10:53 #1244373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HUh?

henk 940LPT schreef : Een omslagpunt is best leuk, zeker als het laag is. Maar daar zit voor een gedeelte afschrijving in, de jaarlijkse afschrijving wordt voor een groot deel bepaald door het aantal jaren waarover je afschrijft.

Euh...als ze toch beiden verkocht worden voor dezelfde prijs, maakt dat toch niet uit?Enkel voor de restwaarde, toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 10:58 #1244375 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stel
Stel je koopt een benzine LPT voor 2000 euro. Zet er een LPi installatie in (reken voor het gemak 2000 euro). Je verkoopt m na een jaar. K denk niet dat er je er dan 4000 voor krijgt. Wellicht is 2500-3000 wel realistisch (je hebt natuurlijk wel een lage kmstand en recente LPi installatie). Je afschrijving op de installatie is dan 1000-1500 euro in één jaar. Denk dat je omslagpunt daar toch aardig van omhoog gaat.Terwijl je weinig afschrijving hebt als je een LPT met LPi koopt en een jaar later weer verkoopt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 12:31 #1244382 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ohja.
Sorry, ik reken niet op verkoop, ik reken erop dat ie heel lang mee gaat, en bij mij blijft......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 12:36 #1244383 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ook :)
Ik ook. Mijn "investeringstermijn" (van met name storingen aan LPG installatie, evt kop en meer dan het (minimaal) voorgeschreven onderhoud) is ongeveer 10 jaar, waar nu 2 van verstreken zijn. Na die 10 jaar is hij/zij 20 jaar oud. Ik schrijf m in die termijn af naar 1000 euro. Tegen die tijd zie ik wel wat ik ermee ga doen: Verkopen of door blijven rijden (dan pas echt goedkoop !!)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC