lambdaregeling omzeilen LPG

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 21:33 #1074529 door V700 register
lambdaregeling omzeilen LPG is gemaakt door V700 register
Na veel dure pogingen om de 'Lambdasonde huishouding' van mijn 940 in orde te krijgen, is er vandaag door BODO-LPG in Amsterdam-Noord een afstelplug in de gasslang geplaatst en het Lambda geregelde deel van de LPG installatie afgesloten.
Voor 20 euro uit de problemen!
Mocht nog iemand interesse hebben in een vijwel nieuwe Lamdasonde van Bosch voor een 230 FB blok ('94 model) dan kan die gene zich bij mij melden. Ik heb er nog een die slechts 2 maanden in mijn auto heeft gezeten en toen door een eigenwijze monteur van Nordicar werd vervangen door een nieuwe, waarna hij concludeerde dat het daar inderdaad niet aan lag..Je kent het misschien wel; bij de Volvo garage vervangen ze maar al te graag alles wat maar enigszins een oorzaak zou kunnen zijn. Als klant heb je het maar te pikken, ook al geef je duidelijk aan dat een onderdeel reeds is vernieuwd zonder resultaat. 
Groeten, Michiel 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 23:06 #1238547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zozo
Wel mooi dat je euvel nu is opgelost. Mijn LPG installatie is ingebouwd door BODO. Ik moet er weer eens heen, want laats top een sleuteoldag is e.e.a. van andere waarden voorzien en nu loopt ie niet lekker meer stationair.
Hoe werkt dat nou die Lambda afsluiten? een stelschroef en die afstellen? Maar dan is het toch niet variabel tijdens het rijden? Of praat ik nu onzin? Misschien effe een biertje halen bij De Groene Olifant? kun je het me dan uitleggen?

Groeten Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 23:07 #1238548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Installatie
Om wat voor installatie gaat het ? Geen vreemd gedrag op LPG of benzine en geen brandend Lambda lampje ?Ben benieuwd, t zit er niet voor niets op zullen we maar zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2009 23:37 #1238555 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AMS
IK heb een Vialle AMS systeem, hoe noem je dat een mono gasinjectie?
Omdat het lambda signiaal bij mij niet goed is, (hij geeft een waarde rond de 8 aan continu) gaat de LPG stappenmotor (actuator) het gas steeds verder afknijpen en dus een te arm mengsel is het gevolg.
Er zit bij mij ook een soort Lambda signiaal vervanger naast de gascomputer, een relaisblokje met het nummer nr.16532.0 , ik heb het er wel eens over gehad in een eerdere topic. Nergens te krijgen dat blokje en ik had alsmaar het idee dat het hier aan lag te meer omdat dat ding zo vaak een tikkend geluid maakte. Welnu bij BODO kan je die dus gewoon kopen.
Anyway, hebben we even geprobeerd met een nieuwe maar zonder succes. Dus toen stelde de monteur voor om het lamdasigniaal er tussen uit te halen en er een niet lamda geregelde versie van te maken, schijnt voor de APK geen probleem te zijn.
En dat is vandaag gebeurt, stekker uit de actuator getrokken en iets verderop in de slang een stelschroef geplaatst en alles opnieuw afgesteld uiteraard. 
Groet, Michiel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 07:52 #1238566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic AMS
AMS is toch een verdampersysteem ? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Die lambdasignaal vervanger is voor de ECU, die zorgt dat je geen foutcodes krijgt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 09:26 #1238572 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat was jouw klacht op LPG?
@Michiel: ik heb mogelijk interesse in je zgan Lambda. Maar zoals boven gesteld, wat waren de symptomen? Ik heb nu ook al een boel vervangen, maar ik heb ook sterk het idee dat het aan mijn Lambda ligt. Mijn 940 met Vialle verdamper wilt slecht stationairen en bij warme motor slaat deze elke keer af bij "uitrollen" tijdens het nemen van een afrit op de snelweg. Zwaar irri. Dit probleem heb ik dus op zowel LPG als Euro95.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 09:43 #1238575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meerdere problemen
Eerst je problemen op benzine oplossen, dan kijken of LPG nog stoort en dan dat oplossen. Dat is de enige juiste volgorde. Je zou ook eens foutcodes kunnen uitlezen, resetten en opnieuw uitlezen na optreden van de storing. Wellicht wijzen de foutcodes je richting de oorzaak van de storing. Een correct lambda signaal is erg belangrijk voor de G3 systemen waarbij het lambdasignaal wordt gebruikt voor de LPG injectie. Maar volgens mij komt het minder kritisch bij de oudere verdamper systemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 10:09 #1238579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic luchtfilterhuis
Zou ook nog kunnen dat je luchtinlaat van het filterhuis helemaal verkeerd staat gericht en dat je de motor steeds als het ware uitwaait. (blaas maar eens in de inlaat bij stationair lopen, dan gaat hij gelijk dippen)
Ik zal zo even een foto maken hoe hij hoort te staan, want dat was bij mij ook verkeerd.
Ik zal ook even het bosch nummer lezen van de sonde die ik over heb, want het is van belang dat je de precies juiste sonde voor je blok gebruikt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 10:16 #1238581 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic juiste naam
Hoi Henk,
Ja, dat is vast de juiste naam.
En uiteraard is het eigenlijke Lambda probleem bij mij nog niet opgelost bij het rijden op benzine, maar die is nu dus los op te sporen (ik bedoel zonder dat het aan het LPG systeem zou liggen) 
Dus wellicht iets makkelijker zoeken en geen problemen meer op gas.
p.s. op benzine rijd hij eigenlijk prima, iets wat onzuinig dat wel... 
groet, Michiel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2009 10:31 #1238583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verzopen?

liv schreef : p.s. op benzine rijd hij eigenlijk prima, iets wat onzuinig dat wel...

Verzuipt ie niet gewoon?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC