Interesse-peiling voor mijn Volvo 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2024 15:40 #1112117 door V700 register
Interesse-peiling voor mijn Volvo 940 is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo-liefhebbers,

Na 17 jaar is de kogel door de kerk en hebben wij besloten om afscheid te nemen van onze geliefde trouwe Volveau 940. Het liefst zie ik hem naar een liefhebber gaan die er de komende jaren goed voor gaat zorgen, dus voordat ik hem op Marktplaats aanbiedt wil ik graag hier op het 700/900 forum peilen of er interesse is bij een Volvo 940 liefhebber.

Het gaat om een Volvo 940 2.3 LPT van maart 1997 in de kleur 427 dark grey.
Kilometerstand 233594 (loopt nog op, er wordt nog mee gereden).

Wij hebben de Volvo in 2007 van de eerste eigenaar gekocht van een ouder echtpaar. Deze mensen hebben de Volvo de eerste 10 jaar binnen gestald gehad en al het onderhoud laten doen door Bangarage Amstelveen. De kilometerstand was bij aankoop 95000 km.
Wij hebben de auto de afgelopen 17 jaar gebruikt voor woon/werk en vakanties.
Vele ritten door Frankrijk met de vouwwagen en later (zonder vouwwagen) meerdere malen naar Noorwegen en Zweden. Ook de Noordkaap hebben wij gezien met de Volvo.
In 2018 zijn wij naar Duitsland verhuisd en de Volvo is uiteraard meeverhuisd.
Zonder problemen is hij inmiddels alweer 4 keer door de TUV-keuring gekomen.
De auto staat dus nog op Duits kenteken, maar kan uiteraard ook weer naar Nederlands kenteken.

De Volvo is in zeer goede staat en alle garage-facturen vanaf 1997 tot heden zijn aanwezig.
Het is een vrij basic uitvoering maar door mij voorzien van wat leuke accesoires, zoals houtinleg dashboard en deuren, hoedenplank met rolhoes, turbodrukmeter en MBC (0.6 bar), winddeflectors op de voorramen, electrisch verstelbaar en verwarmbare buitenspiegels (met nieuwe spiegelglaasjes), koplampwissers en snowcap. De auto staat nu op GoodYear Performance 2 zomerbanden van 2022. Ook is er een winterset met Continental Wintercontact TS870 uit 2021. Alle banden hebben meer dan 7 mm profiel. De zomerset is Adhare en de winterset is Draco, beide sets onbeschadigd en mooi. De Volvo is in 2021 (bij 211.000 km) voorzien van een RVS uitlaat van Ferrita (vanaf de katalisator).

En dan nog een beetje van de onderhoudshistory;
De distributie is vervangen in 2023 bij 224000 km.
Remschijven voorzijde + blokken + nieuwe remolie + spatplaat vervangen in 2022 bij kilometerstand 218000.
Remschijven achterzijde + blokken vervangen bij 205000 km in 2020.
Nieuwe Exide Premium accu in 2021 bij 211.000 km.
Waterpomp en thermostaat + nieuwe koelvloeistof in 2021 bij 211.000 km.
Nieuwe V-snaren bij 217.000 km.
Laatste olie en filterwissel bij 224.000 km.
De TUV keuring is nog geldig tot april 2026.

Kortom; Ben je op zoek naar een mooie, goede, degelijke Volvo 940? Deze Volvo rijdt fantastisch (als een nieuwe), ziet er mooi uit (geen beschadigingen), en is gewoon instapklaar om nog vele zorgeloze kilometers mee te rijden. Deze Volvo rijdt gewoon zoals een Volvo moet rijden. Ik ben zelf nogal een pietlut dus geen kraakjes, piepjes, rammeltjes,etc. Ik tank altijd ethanolvrije 98 benzine en rijdt er gemiddeld 1 op 10 mee. De MBC zit er al meer dan 80.000 km zonder problemen in en hierdoor rijdt de wagen echt veel beter dan de standaard LPT.

Zijn er dan helemaal geen minpunten te bedenken, ja natuurlijk wel. De electrische antenne doet het wel, maar soms ook weer niet. Motortje draait, nieuwe spriet zit erin, maar het heeft nog wat aandacht nodig. Orginele antenne is ook nog aanwezig. De rechter koplampwisser komt niet netjes terug naar de ruststand. Dit is waarschijnlijk op te lossen door het motortje schoon te maken. Voor nu heb ik de stekker eraf.
De orginele radio met CD wisselaar en 6 speakers werkt prima, alleen de volumeknop kraakt.
De lende-steun in de bestuurdersstoel werkt niet.

Dan nog een belangrijk punt; de vraagprijs…… 6500 Euro.
Als je interesse hebt of nog meer wilt weten, graag een PB, dan stuur ik je mijn telefoonnummer en kunnen we bellen of Whatsapp-en.
Wij wonen in Duitsland in de Duitse Südeifel bij de Luxemburgse grens op 325 km vanaf Utrecht.
En ook niet onbelangrijk, foto’s staan online, zie: www.eifellux.com/volvo940.php

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2024 10:41 #1475906 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gezien het enthousiasme in de
Gezien het enthousiasme in de duitse oldtimerbladen over de 940 raad ik aan, om eerder een advertentie op Mobile te zetten dan op Marktplaats.
Maar wie weet, misschien is een van de leden hier inderdaad geïnteresseerd.
Hoe dan ook: succes met de verkoop!

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2024 13:42 #1475914 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Even problemen voorkomen.
Een Nederlandse ingezetene mag in Nederland niet met een Duits kenteken rijden. Die krijgt dan een boete voor het ontduiken van de motorrijtuigenbelasting en de verzekeringsplicht. En mogelijk de apk. De wagen moet dan bij de grens worden ingevoerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2024 17:08 #1475921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Invoer….
@Jur
Dit klopt….
Als iemand in NL mijn wagen wil kopen is er de mogelijkheid om deze in te voeren en een NL kenteken aan te vragen.
De auto moet dan eerst naar de RDW, hier wordt gekeken of de wagen in aanmerking komt voor een NL kenteken. De auto is oorspronkelijk in NL geleverd, dus dit is geen probleem. Dit kost 100 euro. Dit is geen APK.
Dit mag je doen met een 1-dags kenteken. Kun je aanvragen bij de RDW online en kost niks. Daarna kun je kentekenplaten laten maken.
Maar er zijn vast mensen hier op het forum die hier meer verstand van hebben en misschien ook ervaring.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2024 17:51 #1475928 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je een rijdende auto met
Als je een rijdende auto met geldige keuring in Duitsland koopt, kan je op duitse exportplaten de auto ophalen.
Het geldt niet als belastingdelict wanneer je binnen de geldigheid van dat exportkenteken de BPM-aangifte doet, en je kunt zelfs op die platen hier rondrijden.
Het wordt anders met een duits kenteken dat niet op jouw naam als nederlands ingezetene staat. In dat geval heeft Jur gelijk. Proefritten doe je dus maar in de Eifel...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2024 19:28 #1475930 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BPM….
@Willem
Dank voor deze update/informatie.
Ik had zelf begrepen dat ondanks het feit dat de BPM €0,- is, je toch de aangifte moet doen bij de NL belastingdienst. Is dus wel een extra klusje, maar meer een formeel dingetje. De auto is ouder dan 25 jaar, dus geen BPM.
De auto ophalen met Duitse exportplaten kan, andere optie is ophalen op een autoambulance en met een 1-dags kenteken naar de RDW. 3e Optie is dat ik hem voor de koper naar NL rijdt.
Waar ik nog niet helemaal achter ben is of de RDW de TUV overneemt…. De ene website zegt van wel…. De andere niet….
Hij is afgelopen april nog voor 2 jaar TUV goedgekeurd tot april 2026, dus met een eventuele NL APK verwacht ik geen problemen.
En de 4e optie is dat ik hem gewoon hier in DL ga aanbieden, dan hoeft de volgende eigenaar alleen maar zijn eigen platen erop te zetten en kan hij/zij rijden tot half 2026…..

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-10-2024 01:58 #1475934 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tis allemaal niet zo spannend hoor.
Auto krijg gewoon als je wilt zijn oude NL kenteken terug.
Apk wordt gewoon overgenomen.
En als ie gewoon verzekerd is en een kenteken op de voor en achterkant heeft maakt het verder niet zo veel uit met wegenbelasting en zo.
Wie benauwt leeft zal benauwt …………..

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2024 13:28 #1475935 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic gewoon even bij de RDW informeren
Wil je weten hoe het zit bij de RDW vragen. Brood haal je tenslotte bij de bakker. Niet bij de fietsenmaker. Bah, broodje ketting...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2024 14:39 #1475938 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RDW….
@Jur
Dat was ik zowieso van plan mocht het zover komen.
Eerst maar eens afwachten of de auto verkocht gaat worden in NL….

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2024 12:36 #1476023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkocht…..
De Volveau 940 is inmiddels verkocht en bij de nieuwe eigenaar in Nederland.
NL kenteken was 10 minuten werk bij de RDW. Krijgt gewoon z’n oude NL kenteken weer terug en de Duitse TUV wordt zonder keuren overgenomen voor de Nederlandse APK. Dus de nieuwe eigenaar hoeft pas in april 2026 (1 jaar en 7 maanden) weer naar de keuring.
Ik ben nu Volvo-loos, dus ik bedank iedereen op dit forum voor alle bijdragen van afgelopen 17 jaar op dit forum. Ik heb er veel nuttige informatie gevonden om mijn Volvo te onderhouden en altijd met veel plezier meegelezen met diverse topics. Mijn volgende auto is geen Volvo, we stappen in de wereld van AWD met een Subaru. Iedereen gegroet….

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC