- Berichten: 101
Leuk stukje over de Volvo 760 ( in het Duits)
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-07-2022 17:33 #1111324
door Pascal Kogelman
Leuk stukje over de Volvo 760 ( in het Duits) is gemaakt door Pascal Kogelman
In het Duitse blad “Youngtimer”, waar ik abonnement op heb, mochten de redacteuren hun favoriete auto’s met een zes cilinder benoemen.
Alf Cremers koos voor de Volvo 760, waarover hij meldt dat de steile achterruit afgekeken was van de Cadillac Seville.
Aangezien de VS een belangrijke afzetmarkt was voor de 700 serie, viel zo’n ruit daar in de smaak.
Nu staat hier in Malmö op de camping toevallig een gedrocht van een Cadillac Seville ( 6.2 liter V8 diesel), ik heb er even een foto van gemaakt. Oordeelt u zelf.
Verder vond Alf de PRV motor zwaar onderschat. Hij vond de Volvo zescilinder fijner rijden dan de zes-in-lijn uit de Mercedes 250 van de W123 serie.
Opmerkelijk: een Duitser die de motor van een Duits automerk niet prefereert…..
Groet,
Pascal
Alf Cremers koos voor de Volvo 760, waarover hij meldt dat de steile achterruit afgekeken was van de Cadillac Seville.
Aangezien de VS een belangrijke afzetmarkt was voor de 700 serie, viel zo’n ruit daar in de smaak.
Nu staat hier in Malmö op de camping toevallig een gedrocht van een Cadillac Seville ( 6.2 liter V8 diesel), ik heb er even een foto van gemaakt. Oordeelt u zelf.
Verder vond Alf de PRV motor zwaar onderschat. Hij vond de Volvo zescilinder fijner rijden dan de zes-in-lijn uit de Mercedes 250 van de W123 serie.
Opmerkelijk: een Duitser die de motor van een Duits automerk niet prefereert…..
Groet,
Pascal
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 36
26-07-2022 00:32 #1471273
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic sevilles uit de jaren 70
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
30-07-2022 15:36 #1471292
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Een Duitser
die een Duitse motor niet prefereert? Verstandige Duitsers moeten er ook zijn...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
04-08-2022 01:40 #1471320
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Toen al
en ook nog een Duitser met een vooruitziende blik zelfs.
Genoeg Duitse motoren daarna met een behoorlijke mwah factor.
Genoeg Duitse motoren daarna met een behoorlijke mwah factor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2022 19:30 #1471375
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Films
In Amerikaanse film zie ik regelmatig dito auto's die
veel weg hebben van een 740. Of eigenlijk andersom.
Ooit was hoekig in en Volvo wilde ook niet teveel afwijken
van de (144 en) 240.
Daarbij bleek bij ongelukken de 240 toch wel wat 'hard' en
moest de 740 wat 'zachter' worden.
Saab deed hetzelfde met de 99 vs de 900
Dit mede door de nieuwe wetgeving in de US.
De basis 740GL woog 1249 kg wat voor de Nederlandse afzetmarkt
weer een voordeel was.
Voor (geloof Frankrijk) had je speciaal de 2.0 liter, idem later de S70.
Zo probeer je zoveel mogelijk 'landen' blij te houden.
Mercedes was ook serieus met het bouwen van auto's.
Later ging Audi ook aan de slag.
Niet slecht voor een Volvo die qua constructie 8 jaar ouder is tov
de Audi en natuurlijk vinden de Duitsers 'hun' auto's vaker beter.
Ein bisschen Deutschen Auto Chauvinismus muss sein.
veel weg hebben van een 740. Of eigenlijk andersom.
Ooit was hoekig in en Volvo wilde ook niet teveel afwijken
van de (144 en) 240.
Daarbij bleek bij ongelukken de 240 toch wel wat 'hard' en
moest de 740 wat 'zachter' worden.
Saab deed hetzelfde met de 99 vs de 900
Dit mede door de nieuwe wetgeving in de US.
De basis 740GL woog 1249 kg wat voor de Nederlandse afzetmarkt
weer een voordeel was.
Voor (geloof Frankrijk) had je speciaal de 2.0 liter, idem later de S70.
Zo probeer je zoveel mogelijk 'landen' blij te houden.
Mercedes was ook serieus met het bouwen van auto's.
Later ging Audi ook aan de slag.
Niet slecht voor een Volvo die qua constructie 8 jaar ouder is tov
de Audi en natuurlijk vinden de Duitsers 'hun' auto's vaker beter.
Ein bisschen Deutschen Auto Chauvinismus muss sein.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2022 19:38 #1471376
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 10
Oh ja, waarbij de Audi een reuzen voordeel had met hun
PROCON TEN. Waarbij het stuur door een kabelmechanisme in het
dashboard wordt getrokken.
PROCON TEN. Waarbij het stuur door een kabelmechanisme in het
dashboard wordt getrokken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2022 19:45 #1471378
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BMW
Oh ja, een 'latere' BMW heeft mijn 740 eens met
5% ofzet geraakt.
Bij de BMW was het wiel afgebroken en de linker zijkant
eraf, total los.
Ik moest een nieuw knipperlicht, spatbord beetje uitdeuken.
Constructie er achter was ook wel wat korter.
En weer gaan.
5% ofzet geraakt.
Bij de BMW was het wiel afgebroken en de linker zijkant
eraf, total los.
Ik moest een nieuw knipperlicht, spatbord beetje uitdeuken.
Constructie er achter was ook wel wat korter.
En weer gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam