Haperen Deltamil airco

• Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2024 12:23 #1112071 door Vincent van der Spek
Haperen Deltamil airco is gemaakt door Vincent van der Spek
Mede liefhebbers

Na 12 jaar ongestoord (zonder bijvullen) gebruik te hebben gemaakt van mijn zelf ingebouwde Deltamil airco in mijn Volvo 740, begon de werking laatst te haperen. Ik dacht dat er nu maar eens bijgevuld moest worden en laten doen. Helaas werkt de airco nog steeds niet ok. De airco doet het alleen als de fan op stand 1 staat. Dan slaat ie netjes aan en uit en wordt koud zoals het hoort, maar veel koude luchtstroom is er natuurlijk niet in stand 1. Zet ik de fan hoger, dan gaat de airco uit (en ook het blauwe lampje op de schakelaar).
Hebben jullie een idee waar ik de storing moet zoeken?

groeten Vincent

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2024 18:18 #1475504 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic opgelost
Ondertussen natuurlijk zelf opzoek gegaan naar oorzaken. Hier en op andere fora, ook van andere merken, werd de kachelweerstand genoemd. Meestal als die stuk is doet alleen stand 5 het. Maar in het geval van een airco dus bovenstaande storing.
Nu had ik nog de weerstand van het originele systeem liggen. Die gemonteerd en de airco blijft weer op alle standen draaien.
Nog blijer omdat het een 4 pins weerstand is. Die zijn, net als de verloopkabel, niet nieuw te krijgen.
Het gaat hier dus om een handbediende, achteraf ingebouwde Deltamil.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2024 08:14 #1475509 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gooi de oude, defecte
Gooi de oude, defecte weerstand dan nog niet weg, maar kijk even of je die kunt reviseren met losse weerstanden. Dat kan namelijk met de meeste kachelweerstanden wel.
Hier een niet-Volvo voorbeeldje: www.dmgrs.co.uk/products/ceramic-heater-...riant=32963964272776

• Jan de Lange (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2025 14:25 #1476802 door Jan de Lange (GAST)
Beantwoord door Jan de Lange (GAST) in topic Haperen Deltamil airco
Hallo, het is inmiddels 2025, maar jouw post is een van de meest recente over Deltamil. ik heb ook een Deltamil in mijn 940 en daarvan is een van de servos weer stuk. De fa Deltamil bestaat niet meer. Ik zoek een veilige vangende servo, want nu doet mijn kachel het niet.

Ben jij nog Deltamil bronnen tegengekomen?

Groeten, Jan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC