Stoelverwarming doet raar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2012 08:02 #1095818
door V700 register
Stoelverwarming doet raar is gemaakt door V700 register
Dames, heren,
De stoelverwarming van onze auto heeft het bij ons nog nooit gedaan.
Staat wel op lijstje om naar te kijken, maar er zijn ergere dingen.
Er is echter wel iets bizars aan de hand. Soms lijkt het net of hij het wel doet en sinds gisteravond weet ik het zeker:
Bij flink doortrappen met de auto gaat de stoelverwarming het doen.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Dus bij rustig rijden koude kont, bij flink doorgassen warme kont.
Groet,
Gert
De stoelverwarming van onze auto heeft het bij ons nog nooit gedaan.
Staat wel op lijstje om naar te kijken, maar er zijn ergere dingen.
Er is echter wel iets bizars aan de hand. Soms lijkt het net of hij het wel doet en sinds gisteravond weet ik het zeker:
Bij flink doortrappen met de auto gaat de stoelverwarming het doen.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Dus bij rustig rijden koude kont, bij flink doorgassen warme kont.
Groet,
Gert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2012 09:36 #1376154
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leer of stof?
Heb je leer of stof?
Stoelverwarming rechts doet niks, maar de vrouw zegt af en toe zeg staat de verwarming aan? Het leer lijkt dan warm te worden, stress misschien bij hard rijden ?
Stoelverwarming rechts doet niks, maar de vrouw zegt af en toe zeg staat de verwarming aan? Het leer lijkt dan warm te worden, stress misschien bij hard rijden ?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2012 09:46 #1376155
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Suffe vraag
Maar je kan toch beginnen te kijken of de schakelaars aan of uit staan? Neem aan dat ze het niet doen als de schakelaars uitstaan
En dan de zekering te controleren. Leer heeft soms een groen relais onder de stoel dat het ook nog wel eens schijnt te begeven (maar lastig nieuwe te vinden is). Over kapotte verwarmingsmatjes in de stoel is ook wel het een en ander geschreven hier.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2012 10:20 #1376159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik dacht ook dat ze het niet
Ik dacht ook dat ze het niet deden, maar ben er achter gekomen dat ze het wél doen. Het duurt alleen een tijdje voor ze warm worden. En ze gaan na een paar minuten vanzelf weer uit. Dit klopt ook als je het instructieboekje er op naleest: Er zitten sensoren in die de temp. meten; dus als ie warm is, is het niet meer nodig om te blijven verwarmen.
Wellicht dat ze vanwege de temperatuur het in de zomer niet doen?
Wellicht dat ze vanwege de temperatuur het in de zomer niet doen?
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2012 11:24 #1376163
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic aanvullend
op hierboven. Draadbreuk in het matje is na al die jaren niet vreemd, mijn 940-ers hadden beide een gebroken draadje op de plek waar de aansluiting met het matje zit (tussen rugleuning en zitting aan de achterkant) en beide hadden ook een relais met losse contacten op de printplaat.
Misschien dat je bij het "planken" een andere positie aanneemt en dat de draadbreuk dan alsnog even contact maakt.
groet, Chris
Misschien dat je bij het "planken" een andere positie aanneemt en dat de draadbreuk dan alsnog even contact maakt.
groet, Chris
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2012 12:16 #1376169
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic schakeling op
schakeling op gewichtsdrukpunten noem je zoiets.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2012 13:22 #1376172
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doet mij er weer aan denken...
om binnenkort de boel los te trekken. De mijne doet het namelijk niet (of wel ? geen idee ). Kunnen de schakelaars mooi weer ergens anders voor gebruikt worden (het grote ideeënboek staat nog bomvol) en ik houd toch niet van stoelverwarming. Scheelt weer iets wat alleen maar fouten kan geven in de vorm van eventuele lekstromen etc etc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2012 14:18 #1376180
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Bedankt allemaal voor de reacties.
Het gaat me er (nog) niet om het probleem op te lossen. Vind het gewoon een grappig fenomeen (En nee, ik rijd niet zo hard dat het van de stress komt
). Daarom had topic misschien beter in kletshoek kunnen staan.
@Leidsekade: Een vraag als 'suffe vraag' classificeren vind ik niet echt een teken van geciviliseerd gedrag, wat in mijn beleving trouwens ook geldt voor het opschrijven van een mening als een feit. Dus, volgende keer graag:
Beste Gert, Ik vind jou vraag een suffe vraag, omdat.......
Het gaat me er (nog) niet om het probleem op te lossen. Vind het gewoon een grappig fenomeen (En nee, ik rijd niet zo hard dat het van de stress komt

@Leidsekade: Een vraag als 'suffe vraag' classificeren vind ik niet echt een teken van geciviliseerd gedrag, wat in mijn beleving trouwens ook geldt voor het opschrijven van een mening als een feit. Dus, volgende keer graag:
Beste Gert, Ik vind jou vraag een suffe vraag, omdat.......
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2012 15:19 #1376183
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Suffe vraag II
Trek het je vooral niet persoonlijk aan. Als je mijn reactie leest, kan je hem ook opvatten als "suffe vraag" van mij (en zo was het ook bedoeld)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2012 15:55 #1376186
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Excuses
Bij dezen mijn opmerking ingetrokken en ja, de schakelaar stond aan

Moderators: Jerry Stam