goedkoop alternatief voor dure kachelkraan 745 zonder airco 1986 gezocht
- Mart Brouwer
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-10-2012 18:05 #1095054
door Mart Brouwer
goedkoop alternatief voor dure kachelkraan 745 zonder airco 1986 gezocht is gemaakt door Mart Brouwer
Ik wilde eigenlijk een nieuwe kachelkraan bestellen van ca. 30 euro, maar die blijken niet meer leverbaar.
Het alternatief is dan origineel volvo van ruim 70 euro!
De kraan voor een 740 vanaf 1990 is nog wel te koop voor ca. 30 euro.
Is er een mogelijkheid om dit >1990 model in een 1986 model te krijgen of is er een ander goedkoop alternatief voor de kachelkraan?
Het alternatief is dan origineel volvo van ruim 70 euro!
De kraan voor een 740 vanaf 1990 is nog wel te koop voor ca. 30 euro.
Is er een mogelijkheid om dit >1990 model in een 1986 model te krijgen of is er een ander goedkoop alternatief voor de kachelkraan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2012 19:29 #1371174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als
Als jij het prettig vind om regelmatig ondersteboven onder je dashboard te liggen zou ik voor de slechte imitatie gaan,
Hou je daar niet van zou ik de originele van Volvo nemen want dan heb je minder kans op lekage, ik weet er inmiddels alles vanaf!
Tom.
Hou je daar niet van zou ik de originele van Volvo nemen want dan heb je minder kans op lekage, ik weet er inmiddels alles vanaf!
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2012 23:12 #1371196
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ondertussen weet ik uit ondervinding
Dat het wisselen van een kachelkraan geen pretje is.
Dus probeerde ik Tom zijn wijze raad op te volgen en ging naar Nordicar om een originele te kopen. Hadden ze niet. Dus ik kom met de goedkope kraan thuis!.
Nu mijn vingers kruisen om te hopen dat ik meer geluk dan Tom heb.
Maar je zou bij Nordicar dus nog wel zo'n imitatiekraan kunnen bestellen.
Jaap
Dus probeerde ik Tom zijn wijze raad op te volgen en ging naar Nordicar om een originele te kopen. Hadden ze niet. Dus ik kom met de goedkope kraan thuis!.
Nu mijn vingers kruisen om te hopen dat ik meer geluk dan Tom heb.
Maar je zou bij Nordicar dus nog wel zo'n imitatiekraan kunnen bestellen.
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2012 23:20 #1371198
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic imi
Imitatie is nog ruim voldoende te krijgen, bij de automaterialen handel(Nordicar verkoopt imitatie en origineel) heb je ook gevraagd of ze de originele nog kunnen bestellen Jaap?
Als je echt geen geklooi wilt hebben zou ik dan maar gewoon naar de volvo dealer toe gaan en een originele bestellen, als je het gaat optellen qua levens duur van een imitatie en orgineel dan ben je voor het zelfde geld 2 keer onder dat dashboard bezig, en ik heb echt spijt dat ik de eerste keer niet meteen een originele heb gemonteerd(pasvorm is trouwens ook veel en veel beter).
Tom.
Als je echt geen geklooi wilt hebben zou ik dan maar gewoon naar de volvo dealer toe gaan en een originele bestellen, als je het gaat optellen qua levens duur van een imitatie en orgineel dan ben je voor het zelfde geld 2 keer onder dat dashboard bezig, en ik heb echt spijt dat ik de eerste keer niet meteen een originele heb gemonteerd(pasvorm is trouwens ook veel en veel beter).
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2012 23:24 #1371199
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Half uurtje?
Kraan wissel, half uurtje meen ik mij nog te herinneren ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-10-2012 23:56 #1371201
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 30min?
Hoe doe je dat dan Arjan?
Of bedoel je de kraan die in de motor ruimte hangt? want dat is idd een koud(of warm als de boel op temp is) kunstje.
Tom.
Of bedoel je de kraan die in de motor ruimte hangt? want dat is idd een koud(of warm als de boel op temp is) kunstje.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 00:01 #1371202
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jaartje terug
Maar, ja die in de auto.
Schop plaat weg, slang klemmen los, bedienings mechanisme los, kraan dmv bajonet klem los, nieuwe er in.
Zoiets dus.
En dat dan wel op de rug liggend
Voor zover ik mij herinner eerst half uit de auto en even liggend op de voorstoel face down.
Schop plaat weg, slang klemmen los, bedienings mechanisme los, kraan dmv bajonet klem los, nieuwe er in.
Zoiets dus.
En dat dan wel op de rug liggend

Voor zover ik mij herinner eerst half uit de auto en even liggend op de voorstoel face down.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 00:03 #1371203
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden :-)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 01:18 #1371207
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reactie
Jou laatste reactie in dat draadje duid op een imitatie kraan, dat zelfde probleem had ik ook met de imi,Die van Volvo klik je er in en blijft gewoon goed op zijn plek zitten,Mischien een bijkomend probleem van mij is dat ik een kachel unit van een92er 940 in mijn 83er 760 heb zitten, Ik had vooral ruzie met de slang die steeds in de weg ging zitten, had ik die aan de kant sprong de klep bediening er weer af, en dat ging wel even door tot ik een moment mazzel had en toen was het klik, en dat al liggend op je rug op de bestuurders stoel met je hoofd tussen de pendalen.
Tom.
Tom.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2012 17:58 #1371235
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zucht!
Hallo Tom
In mijn 945 is ook ooit een nieuwe kachelkraan gezet. Kostte 36 euro. Ex. inbouwkosten. Heeft drie kwartier geduurd volgens de rekening. Sinds die tijd heb ik problemen met de bediening. Of de knop gaat niet ver genoeg naar links of hij gaat niet ver genoeg naar rechts. Of de kraan gaat niet helemaal dicht. Kan het zijn dat er imitatie in zit? En dat vervanging door een originele kachelkraan bovenstaande problemen oplost?
groetjes
Mathy
In mijn 945 is ook ooit een nieuwe kachelkraan gezet. Kostte 36 euro. Ex. inbouwkosten. Heeft drie kwartier geduurd volgens de rekening. Sinds die tijd heb ik problemen met de bediening. Of de knop gaat niet ver genoeg naar links of hij gaat niet ver genoeg naar rechts. Of de kraan gaat niet helemaal dicht. Kan het zijn dat er imitatie in zit? En dat vervanging door een originele kachelkraan bovenstaande problemen oplost?
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam