Help.....niet zonder airco te rijden....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2010 00:14 #1078388 door V700 register
Help.....niet zonder airco te rijden.... is gemaakt door V700 register
Van mijn 940 estate "92 beslaan sinds de "koude" maanden continu de ramen. Hoe hoog ik de blower / verwarming ook zet, het helpt allemaal niet. Het enige dat helpt is de airco aanzetten, die staat dus ook 100% van de tijd aan!
Uiteraard gaat veiligheid voor alles, maar het benzine verbruik is hierdoor ook hoger.
Ik kan geen lekkages ontdekken alle (vloer)matten zijn droog. Wie heeft er nog tips?
 m.vr.gr. Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2010 06:36 #1259903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zomaar wat
Zomaar wat suggesties:
- Je stapt niet frisgedouched (met vochtig/nat haar) in ?- Je neemt geen halve emmer sneeuw aan je voeten/schoenen mee naar binnen ?- Matten zijn droog, ook de bakken achter de achterwielen (kun je van boven bij) ?Overigens slaat de airco compressor bij dit weer niet aan dus het extra vermogen van de airco hoeft de motor niet te leveren en hij geen invloed heeft op je verbruik. Dat de airco niet aanslaat is beveiliging, onder de 7 graden wordt hij uitgeschakeld om bevriezing te voorkomen. Je voelt de compressor waarschijnlijk ook niet zo nu en dan inkomen, te voelen aan een schokje in de aandrijflijn. Mogelijk wordt de lucht wel langs de droger geleid.Wat je kunt proberen is de auto warmstoken en ontwasemen. Dan het laatste stukje met het raam een stukje open. De warme lucht (die meer vocht kan bevatten) laat je eruit en de koude (met minder vocht) erin. Het totale vochtgehalte in de auto is dan lager, wat ook minder neerslaat. Overigens gebruikt de motor in de winter, zeker bij temperaturen onder 0, meer benzine. Dus wellicht is dat de verklaring ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2010 08:31 #1259907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vreemd
Hoe is het tijdens deze dagen? De airco zou namelijk niet mogen werken met dergelijke lage temperaturen zoals Henk al zegt. Als je toch een verschil in ontwasemen signaleert vraag ik me toch af of er een lek ergens in je circuit zit óf dat er iets mis is met de schakeling die zorgt dat de buitenlucht niet binnen komt (ben de naam even kwijt maar het is dat knopje met die rondgedraaide pijltjes dat gaat branden als het buiten heel warm is en binnen de airco vol aan gaat). Ik meen dat deze vanzelf uitgeschakeld wordt als je de blower op de voorruit zet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2010 08:44 #1259908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ehm

mbroeren schreef : de schakeling die zorgt dat de buitenlucht niet binnen komt (ben de naam even kwijt maar het is dat knopje met die rondgedraaide pijltjes dat gaat branden als het buiten heel warm is en binnen de airco vol aan gaat).

de recirculatiestand

Zet eens twee nachten een vochtvreter in je auto; helpt dit dan zit het probleem waarschijnlijk ergens binnen, zoniet dan zou ik eens gaan zoeken onder de paravan (waar de lucht aangezogen wordt)

succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2010 08:54 #1259909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook gehad.

PascalWolters schreef : Wie heeft er nog tips?

Mijn vriendin had het ook, in d'r Fiesta.
Ik heb een uurtje een ventilatorkacheltje erin gezet, met de ramen op een kier, wat al prima hielp, en vervolgens een vochtvreter in de auto gezet.Deze staat er nu drie dagen en blijft droog, dus dat kacheltje met de ramen op een kier, heeft goed geholpen.Niet te hoog, 25 graden is genoeg, gelijkmatig verwarmen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2010 09:57 #1259915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ramen goed schoon?
Wat ook wil schelen is de ramen goed schoon te maken met een ontvetter. Elk vuiltje is een condensatiepunt voor vocht in de lucht en doet je raam beslaan. Een kwartiertje stoeien met glassex oid en een paar goed schone doekjes wil wel eens wonderen doen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2010 10:08 #1259917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vochtvreter
Vochtvreters kosten bij de action bijna niets ...
Werken alleen wel slecht met vorst.
Bio oplossing is zo'n (paarden) liksteen in de auto, her te gebruiken.
'Bijzet'electrisch 12V blowertje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2010 12:00 #1259939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor alle reacties,
bedankt voor alle reacties, ik zal alle tips eens nagaan en kijken of het beter wordt!
 bedankt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2010 12:54 #1259945 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic glassex
zou ik niet doen, dit laat een waas achter op je ramen die bij laagstaande zon of tegenliggers ('s nachts) je zicht ernstig verslechterd.
Gewoon ammonia of iets anders dat goed ontvet. Goedkope multireiniger werkt ook erg goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2010 13:07 #1259946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachelradiateur
Ik heb ooit 'n oude Golf Diesel gehad met hetzelfde probleem.
Hier lekte er iets in de de kachelradiateur waardoor er vocht het interieur werd ingeblazen. Geen vochtvreter hielp daartegen...
Let even op of je de zoetige lucht van koelvloeistof ruikt.
Joost 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC