Deurmechanisme kapot, wat nu?

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-01-2010 19:33 #1078319 door Hendrik Teerink
Deurmechanisme kapot, wat nu? is gemaakt door Hendrik Teerink
Beste mensen, de linker achterdeur wil niet meer open.... het lijkt of er iets is gebroken in het deurmechanisme.
Mijn vraag: Denken jullie dat het deurpaneel te verwijderen is met gesloten deur? Ik zou anders geen oplossing weten om de deur ooit weer open te krijgen.
Het slot lijkt trouwens wel te functioneren, te oordelen aan het geluid dat je hoort bij het indrukken en ontgrendelen met het knopje.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2010 19:35 #1259357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moeilijk
Nooit geprobeerd, maar het lijkt me moeilijk. Cruciaal is of je die 3 witte clips aan de onderzijde uit het paneel kunt trekken. Ik vermoed dat de dorpel in de weg zit.

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-01-2010 20:47 #1259371 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Dat is waar, daar kom je niet bij.
Misschien als ik het speakertje eruit haal, dat ik met mijn hand erin kan en hopelijk aan een stangetje kan trekken of zo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2010 20:49 #1259373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er staat mij nog iets bij
Er staat mij nog iets bij over een verhaal van Bas(eman) en het van binneneuit openen van een deur. Dat is uiteindelijk gelukt. Maar of dat nou om een normaal portier ging of de achterklep, dat weet ik niet zeker.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2010 21:04 #1259375 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ikke

EndlessQuest schreef : Er staat mij nog iets bij over een verhaal van Bas(eman) en het van binneneuit openen van een deur. Dat is uiteindelijk gelukt. Maar of dat nou om een normaal portier ging of de achterklep, dat weet ik niet zeker.

<div class="content">Dat was bij mij, de achterklep ging niet meer open, geen stangetjes ofzo stuk maar het hele mechaniek was versleten.
Na veel gedoe en hulp [van onder andere Baseman] toen toch open gekregen!
Maar of je dat gaat lukken met een deurportier..
Ik had een tijd geleden ook dat mijn linkerachterdeur niet meer op slot ging [maar nog wel open], toen ook hulp gehad, uiteindelijk bleek een stangetje verkeerd om gemonteerd te zijn, dat uiteindelijk niet meer mee wou werken.Stangetje wat opgedraait, en andersom geplaatst, en alles werkte weer.
Groeten,Gerben
</div>

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-01-2010 21:58 #1259387 door Hendrik Teerink
de mijne zit dus helemaal geen beweging meer in  Het lijkt me trouwens ook een apk afkeur, als er een deur in zit moet hij ook werken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2010 22:38 #1259391 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic simpel...
ga even langs bij een depanneur
die mannen doen die oude deuren zonder probleem open met een geplooid stangetje
snel en goedkoop
&#160;
;-)

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
01-01-2010 23:22 #1259398 door Hendrik Teerink
inderdaad ik heb dat wel eens aan de hand gehad, binnen 1 minuut had de wegenwacht hem open.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2010 23:26 #1259400 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke auto?
Ik heb me er inderdaad toen met die achterklep tegenaan bemoeid, maar ook met een Golf II een keer bezig geweest.Wat een pleuriswerek, maar wel gelukt.
Die drie witte clips die bij onze auto's onderin de deur zitten, moet je net bij kunnen .Voel maar bij de andere deuren, je kunt nog met je vingers de staalplaat van de deur aanraken en als je dat kan, kan je de clip er ook tussenuit wurmen.Vervelender is het bakje waar de greep in zit.Die zit met twee schroeven vast waarvan er eentje makkelijk los te maken is, met het paneel er nog op, maar de tweede moet echt het paneel eraf en dat is wat lastig, omdat je het paneel niet aan de onderkant naar je toe kan trekken om hem daarna omhoog te lichten.
Gaat het over een Sedan of een Estate?Ik heb namelijk het idee dat de bult onder de bank, bij een sedan minder hoog is, wellicht heb je dan ook meer kans dat je erbij kunt.
Ik zou je adviseren de andere kant ook los te maken, het paneel dus, zodat je ziet wat er binnenin zit.Als je heel veel mazzel hebt en niet te dikke armen, heb je mogelijk met haak aan een sterk ijzerdraad de kans, dat je door het gat van de speaker een heel eind komt.Een oude ijzeren kledinghanger eent zich hier uitstekend voor.Overigens heb ik zo'n hengel standaard in de kofferbak, samen met een gewalste stalen lineaal met een oogje aan het eind, om mensen die dat onderweg gebeurd van dienst te zijn.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2010 02:04 #1259419 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Uitdeuken
Hallo Bas
Ik heb al verschillende keren de panelen eraf gehad.  Dat bakje kun je volgens mij normaalgesproken laten zitten.  Of dat met de deur dicht ook geldt weet ik eigenlijk niet. 
Wat Hendrik zou kunnen proberen is naar een "uitdeuken zonder spuiten" bedrijf te gaan.  Die kunnen, om deukjes in de deur te verwijderen, iets tussen ruit en deur zetten om die iets uit elkaar te duwen.  Door die iets grotere spleet zou je dan met een tang of zo bij het trekmechanisme moeten kunnen komen.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC