dashboardverlichting
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2009 00:27 #1077973
door V700 register
dashboardverlichting is gemaakt door V700 register
Enige weken geleden had ik bij mijn 960 Estate 3.0 automaat uit 1995 dat de dashboardverlichting en de achterruitwisser het niet deden. Vervanging van de zekering nr. 8, 15 ampere, loste het probleem op. Echter, een week later hetzelfde euvel. Weer een nieuwe zekering er in. Nu bleef de zaak intact. Totadat ik afgelopen weekend 's-avonds nog moest rijden. Bleek de achtergrondverlichting van de airco/temperatuurknoppen e.d. niet te funcytioneren en ook de achtergrondverlichting van de versnellingshandel van de automaat. Moest ik op de tast schakelen. Kan dit betekenen dat er sluiting in de dashboardbedrading zit, en dat daardoor eerst de zekering doorbrandde, terwijl nu de bedrading naar de daarna uitgevallen lampjes stuk is? Het lijkt me n.l. sterk dat verschillende lampjes tegelijk de geest geven.
Iemand die een slechts karig technisch getalenteerd mens zoals ik daarin een raad kan geven?

Hans Kakes
Iemand die een slechts karig technisch getalenteerd mens zoals ik daarin een raad kan geven?

Hans Kakes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2009 06:52 #1256953
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd
In ieder geval geen zwaardere zekeringen gaan plaatsen. Je maakt de boel daar nog meer mee kapot (gesmolten isolatie/draden) met als ultieme beloning een grotere kans op een autobrand. Vreemd dat je eerst wel kortsluiting had (mogelijk op de achterruit wisser) maar later niet meer ? Of heb je toen toevallig niet gewist ? In ieder geval nog wel eens te proberen, als de zekering er weer uit vliegt weet je waar het probleem zit. Beter gepland een zekering eruit dan in ongunstige (weers)omstandigheden.Qua verlichting weet ik het zo niet meer. Tijdje terug (niet minder dan 3 maanden dacht ik) had iemand hier ook een probleem met zijn verlichting. Leek hier op dacht ik. Bij hem bleek de bedrading op de flexibele print van de tellerunit kapot. Ik wil niet meteen beweren dat dat bij jou ook het geval is, maar wellicht kan het terugvinden van het draadje (en andere) je meer in de juiste richting wijzen. Zoeken kan met het vak linksboven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2009 10:40 #1256993
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dashboardverlichting
Ik merkte voor het eerst dat de zekering er uit lag doordat mijn achterwisser het niet deed. Dit was (toevallig?) nadat ik een verduisteringsfolie van de ramen had verwijderd. Die ging er overigens makkelijk af, en dat zou eerder een probleem met de achterruitverwarming dan met de wisser hebben opgeleverd denk ik. Ik heb de zekering vervangen door een zekering met hetzelfde nummer (15) als er in zat, dus niet te zwaar. Mijn achterwisser levert bij gebruik geen probleem op. Ik heb dat regelmatig geprobeerd om er zeker van te zijn dat daar geen sluiting door komt.

Hans Kakes

Hans Kakes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2009 16:10 #1257060
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nummer?
Even voor de correctheid (alhoewelje het vast zo bedoeld):Het 'nummer' op de zekering geeft het maximale amperage aan,wat de zekering kan hebben.Op de asbak staan de nummers, dat klopt, maar in dit geval gaat het om een 15 Ampere zekering, een blauwe als het goed is.Kakes010 schreef : Ik heb de zekering vervangen door een zekering met hetzelfde nummer (15) als er in zat, dus niet te zwaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2009 20:53 #1257097
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verband
je legt een verband tussen de achterruitwisser en de dashboard verlichting. Kan het zijn dat de interval(relais) op de achterwisser het probleem veroorzaakt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2009 21:37 #1257118
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had
Moderators: Jerry Stam