Nattigheid door het reservewiel in 940 estate!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2009 19:22 #1077897 door V700 register
Nattigheid door het reservewiel in 940 estate!! is gemaakt door V700 register
Omdat meer mensen met 240/740/940 estates met het reservewiel rechtop achterin rijden een waarschuwing: 
Plotseling is rechtsachter de hele bekleding van mijn 940 estate drijfnat!
Na onderzoek blijkt dat het reservewiel, dat wegens de LPG tank rechtop rechts in de bak staat, de ruit naar buiten heeft gedrukt!
De vorige eigenaar had een draadeind gemaakt waarmee het wiel op z'n plaats werd gehouden en dat was teveel voor de zijruit! 
Ik heb de oude kit zoveel mogelijk weggesneden en met ruitenkit de boel van buitenaf afgekit (na het verwijderen van de strips uiteraard).
De reserve HYDRA is in de garagebox verdwenen samen met de zomerwielen en komt niet meer in de auto terug. Ik ga wel op zoek naar een thuiskomertje en anders moet de spuitbus of de ANWB in voorkomend geval.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2009 19:39 #1256558 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic whitehorse schreef:De

whitehorse schreef : De reserve HYDRA is in de garagebox verdwenen samen met de zomerwielen en komt niet meer in de auto terug. Ik ga wel op zoek naar een thuiskomertje en anders moet de spuitbus of de ANWB in voorkomend geval.......

Niet om je te ontmoedigen, maar die thuiskomers worden zeldzaam. Er moet een kleine maat band met een hoog draaggetal op die naar het schijnt niet meer worden gemaakt. Veel thuisbrengers hebben verouderde banden vanwege de leeftijd. Houd er rekening mee dat de thuisbrenger om de ABS remklauwen moet passen.
Met spuitbus kun je soms de velg weggooien vanwege het uitgeharde schuim. Das dus een risico wat je loopt. Denk dat de ANWB ook niet meer kan uitrichten dan volpurren met hetzelfde resultaat. Los achter de achterbank is overigens ook niet echt een optie lijkt me.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2009 21:17 #1256577 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic weet je
Tom ,
heb er nog wel liggen zoals je weet, ruilen?
en een setje spuit smeurie heb ik ook in de auto, met pomp, gekocht bij de blokker.
na verwijdering van de band is de velg gewoon schoon te maken.
en je weet de openings tijden

Volvo 940 sedan 1991 300.000 km
Volvo 940 estate 1998 597.000 km
Volvo 940 estate 1998 412.000 km
Volvo 780 coupe 1987 428.000 km
Volvo V70XC 2001 146.000 miles
Volvo C70 2006 210.000 km

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2009 21:20 #1256578 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thuiskomertje
Hoi Alexander!

Beetje druk geweest deze week, maar ik bel je!!!

• Jelle Postma
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2009 21:27 #1256579 door Jelle Postma
Beantwoord door Jelle Postma in topic De ,, thuisbrenger ,,
Hi , Tom , een paar weken terug;lekke achterband( scheur in de buitenband;leeftijd).Na de thuisbrenger gemonteerd te hebben,bleken de , vellen , er bij te hangen! Stom natuurlijk dat je dit niet eerder ziet;maar in de schemer...Toch maar snel de oude er weer onder (dus 2 slechte)en na overleg met onze garage( Brouwer,Kuinre)met een rotgang er heen gereden voor een reservewiel + band wat hij nog wel had.Eind van,t liedje....2 nieuwe achterbanden vanwege het profiel van de oude.Ons ,,nieuwe ,, reservewiel met de normale bandenmaat heeft weer de plek op de wielkast gekregen ,net als onze thuisbrenger,ook weer met het draadeind verankerd in het zijschot;echter de moer en contra-vleugelmoer waar de vorige mee vastgezet was hebben ze dusdanig verzet dat het wiel niet strak tegen de ruit zit!Henk Brouwer maakte mij er op attent dat met veel warmte de band uitzet en de speling hiervoor moet er wel zijn!En de oude ,,thuisbrenger,,? Afgevoerd... Wellicht een tip voor jou en anderen.Succes!
Groet  ;  Jelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 10:39 #1256623 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proppen schieten
Er zijn ook 'proppen' setjes te koop (let wel op de echte, er zijn ook neppers met rubberpropjes).
Je kunt de band dan onderweg gewoon plakken, heb ik zelf reeds met twee banden gedaan, werkt prima.
Als advies zou ik zeggen, na thuiskomst de band meteen bij een garage te laten repareren ....

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2009 00:17 #1256698 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Paddestoelen
Hallo Ghia
Michelin (de technische heren, niet de verkopers) adviseert alleen paddestoelen te gebruiken.  Montage daarvan is overigens niet voor iedereen weggelegd (gat moet opgeboord worden).  Proppen worden afgeraden.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC