Hemel van het schuif/kantel dak losmaken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2009 13:30 #1077722
door V700 register
Hemel van het schuif/kantel dak losmaken is gemaakt door V700 register
Beste Volvisten
Weet iemand een / DE goede manier om de 2 hemeltjes van het schuifdak er uit te krijgen. ik zie trouwens dat de bekleding uit 2 delen bestaat :
1) buitenstof = het zelfde als de rest , binnenstof = lichtbruin .
De grote hemel heb ik er al uit . Leuke klus , leek wel bruine sneeuw in de hele wagen en ook lekker plakkerig . Waarschijnlijk een combinatie van verteerd
schuim en lijm .
Alvast bedankt voor jullie reactie
Fred
Weet iemand een / DE goede manier om de 2 hemeltjes van het schuifdak er uit te krijgen. ik zie trouwens dat de bekleding uit 2 delen bestaat :
1) buitenstof = het zelfde als de rest , binnenstof = lichtbruin .
De grote hemel heb ik er al uit . Leuke klus , leek wel bruine sneeuw in de hele wagen en ook lekker plakkerig . Waarschijnlijk een combinatie van verteerd
schuim en lijm .
Alvast bedankt voor jullie reactie
Fred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2009 17:02 #1255608
door V700 register
Ben er veel over tegen gekomen hoe de Hemel enz enz maar niet <u>precies</u> hoe en wat mbt de 2 hemeltjes van het schuifdak !
met foto's zou helemaal geweldig zijn
Wel iets over het hele schuifdak eruit halen maar dat lijkt me toch iets teveel voor alleen de 2 hemels . of toch ?
Alvast bedankt
Fred
Beantwoord door V700 register in topic Niemand weet het ? Ten Hemel schreiend ;-}}
Ben er veel over tegen gekomen hoe de Hemel enz enz maar niet <u>precies</u> hoe en wat mbt de 2 hemeltjes van het schuifdak !
met foto's zou helemaal geweldig zijn
Wel iets over het hele schuifdak eruit halen maar dat lijkt me toch iets teveel voor alleen de 2 hemels . of toch ?
Alvast bedankt
Fred
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2009 14:49 #1255806
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zelf
Hallo Fred
Weet je welk merk schuifdak het is? Doe maar eens een foto, dan kunnen de kenners zien om welk schuifdak het gaat en dus ook hoe een en andere los gaat.
groetjes
Mathy (die geen verstand van en geen interesse in schuifdaken heeft)
Weet je welk merk schuifdak het is? Doe maar eens een foto, dan kunnen de kenners zien om welk schuifdak het gaat en dus ook hoe een en andere los gaat.
groetjes
Mathy (die geen verstand van en geen interesse in schuifdaken heeft)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2009 16:08 #1255813
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de grote hemel is er al
de grote hemel is er al uit
je spreekt over 2 hemeltje sdus veronderstel ik dat het over ene schuif-kanteldak gaat?
heb er onlangs een identiek gedemonteerd
maar hoe ik dat gedaan heb?
heb lang gezocht, toen viel er een vriend binnen die bij volvo gewerkt heeft en op een paar tellen was dat eraf...
maar daar ben jij niet mee geholpen natuurlijk...
je spreekt over 2 hemeltje sdus veronderstel ik dat het over ene schuif-kanteldak gaat?
heb er onlangs een identiek gedemonteerd
maar hoe ik dat gedaan heb?
heb lang gezocht, toen viel er een vriend binnen die bij volvo gewerkt heeft en op een paar tellen was dat eraf...
maar daar ben jij niet mee geholpen natuurlijk...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2009 11:48 #1256085
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Type schuifdak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2009 09:57 #1256219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic karige reactie
maar misschien kan je eens bij een lokale autosloop gaan kijken of er toevallig een 700/900 met schuifdak staat. Daar kan je dan eens kijken/proberen hoe het in elkaar zit. Zo heb ik zelf al heel wat dingen 'ontdekt'
Ik weet dat er bij van Olst in Nunspeet (Gld) een 740 met origineel open dak staat (althans vorige week nog wel)
succes

Ik weet dat er bij van Olst in Nunspeet (Gld) een 740 met origineel open dak staat (althans vorige week nog wel)
succes

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2009 11:43 #1256234
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bestandje
BIJ IPD USA staat een handleiding
<a href=" www.ipdusa.com/uploads/sku_files/13286_INST.PDF " target="_blank">kliklak
If the sunroof needs the headliner replaced the roof panel must be removed as well as the headlinerpanel. The best guide for removal is the Haynes manual.
<a href=" www.ipdusa.com/uploads/sku_files/13286_INST.PDF " target="_blank">kliklak
If the sunroof needs the headliner replaced the roof panel must be removed as well as the headlinerpanel. The best guide for removal is the Haynes manual.
- Once removed lay the sunroof’s upholstered panel on a table and remove any remnants of the oldm aterial. The original glue most likely will remain and that is OK.
- Cut a piece for the rear vent door, using the old piece as a template or allow about two inches all around the vent. With the material lying on the vent door, cut darts in the material so it will pull tight around thecorners of the vent door. You will be pulling the material like stretching a canvas so it is OK to cut close to the edge of the vent door.
- Test fit the piece and, with it lying in place, from the backside spray adhesive on the exposed 2-inch area around the vent door. Use newspapers to shield the rest of the sunroof panel from overspray.
- Fold over the edges of the material to glue them in place on the backside of the vent door. Do not glue the center area of the vent door. The material is intended to float on the vent door. Remember to pull tight like stretching a canvas. Start at one side and attach the darts to the back and move to the opposite side aswell as the third and forth side.
- Finally do the rest of the panel the same way as the vent door. It is best to do the overall panel and cut the hole and glue it after the outside edge is complete.
- Replace the sunroof in the car and it will look as good as new. The sunroof may close slowly the first time because the new material has more crush than the old. Allow the roof to stay closed for a day and it will compress the material along the edges for a smooth operation.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2009 11:16 #1256442
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Turbobricks
Op trubobricks vond ik <a href="
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=160443
">deze duidelijke handleiding incl. het schuifdakje. Is overigens van een Nederlander
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2009 09:42 #1256495
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de hulp
Allen
Bedankt voor alle hulp . Vooral de laatste van Leidsekade is heel duidelijk met al de foto's.
Ga in het weekend in de schuur van de buren eraan beginnen.
fingrar korsat !!
Groeten
Fred
Bedankt voor alle hulp . Vooral de laatste van Leidsekade is heel duidelijk met al de foto's.
Ga in het weekend in de schuur van de buren eraan beginnen.
fingrar korsat !!
Groeten
Fred
12-12-2009 00:12 #1256606
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 300.000 km
Volvo 940 estate 1998 597.000 km
Volvo 940 estate 1998 412.000 km
Volvo 780 coupe 1987 428.000 km
Volvo V70XC 2001 146.000 miles
Volvo C70 2006 210.000 km
Beantwoord door Alexander Satter in topic ervaring
fred,
ik ben wel nieuwsgierig naar je ervaringen en eindresultaat
ps: veel foto's maken he.
ik ben wel nieuwsgierig naar je ervaringen en eindresultaat
ps: veel foto's maken he.
Volvo 940 sedan 1991 300.000 km
Volvo 940 estate 1998 597.000 km
Volvo 940 estate 1998 412.000 km
Volvo 780 coupe 1987 428.000 km
Volvo V70XC 2001 146.000 miles
Volvo C70 2006 210.000 km
Moderators: Jerry Stam