Dashboard klemmen
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2009 18:49 #1076416
door Jeroen Post
Dashboard klemmen is gemaakt door Jeroen Post
Vanwege een vacuumlek in een van de balgjes die de kleppen van de ecc bedienen, ben ik bezig het dashboard uit mij S90 te halen.
Tot halverwege pagina 7 van <a href="/system/files/Dashboard_960_na+1995.pdf" title="handleiding dashboard vervangen">deze handleiding</a> gaat het goed.
Op pagina 7 staat heel mooi dat je het dasboard, die met klemmen aan het schutbord vastzit (de plastic klemmen onder de ruitontwaseming strip), los kan krijgen door een schroevendraaier in het ronde gat van de klemmen te steken en vervolgens de klem in moet drukken. Wat ik ook duw, het klemmetje lijkt niet los te willen. Er is vast een handigheidje voor en ik doe het vast niet op de goede wijze.
Hoe krijg ik deze klemmen nu los?
Alvast bedankt voor het antwoord!
Tot halverwege pagina 7 van <a href="/system/files/Dashboard_960_na+1995.pdf" title="handleiding dashboard vervangen">deze handleiding</a> gaat het goed.
Op pagina 7 staat heel mooi dat je het dasboard, die met klemmen aan het schutbord vastzit (de plastic klemmen onder de ruitontwaseming strip), los kan krijgen door een schroevendraaier in het ronde gat van de klemmen te steken en vervolgens de klem in moet drukken. Wat ik ook duw, het klemmetje lijkt niet los te willen. Er is vast een handigheidje voor en ik doe het vast niet op de goede wijze.
Hoe krijg ik deze klemmen nu los?
Alvast bedankt voor het antwoord!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2009 21:41 #1247442
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic klemmen
Tja, als ik me niet vergis zijn er vijf van die klemmen. Je moet inderdaad iets ronds door dat rondje steken en tegelijkertijd aan het dashboard trekken......maar aangezien je vijf klemmen hebt moet dat eigenlijk tegelijk!! Ik zou jezelf niet teveel kwellen en die dingen gewoon afbreken. Ze zijn gewoon nieuw te bestellen(eerst nwe bestellen voor je de oude afbreekt) dat scheelt een hoop tijd en gefriemel, dat heb ik ook gedaan bij de 960 een paar jaar geleden en vorig jaar met de conversie vh 760 dashboard.
Ik weet niet meer wat de klemmen kosten maar dat was niet zo schrikbarend veel, euro of 3 p/st.

Ik weet niet meer wat de klemmen kosten maar dat was niet zo schrikbarend veel, euro of 3 p/st.

- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2009 23:23 #1247466
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Breken
Duidelijk dat ik niet de enige ben die het niet makkelijk elkaar krijgt. Het is niet zo makkelijk als VADIS beweert dat het is. Je hebt weinig ruimte, voorruit erboven, dashboard er nog onder en het zijn er inderdaad 5. Met twee handen kan je slechts een klem lossen (en dat lijkt al niet te willen) en aan het dash trekken.
Als iemand nog een tip heeft hoe ze wel open te krijgen zonder te breken hoor ik dat graag, want even naar de Volvo dealer rijden met mijn S90 lukt op dit moment niet zo goed .
Als het echt niet wil bel ik morgen even naar de Volvo dealer en breek ze dan alsnog, als het spul op korte termijn te krijgen is.
Thanks Leon.
Als iemand nog een tip heeft hoe ze wel open te krijgen zonder te breken hoor ik dat graag, want even naar de Volvo dealer rijden met mijn S90 lukt op dit moment niet zo goed .
Als het echt niet wil bel ik morgen even naar de Volvo dealer en breek ze dan alsnog, als het spul op korte termijn te krijgen is.
Thanks Leon.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2009 00:11 #1247474
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re: Breken
Jeroen, ik vergeet nog te vertellen dat de 'ogen' die aan het dashboard zitten en die in de clip haken uiterst kwetsbaar zijn en die eerder breken dan de klemmen bij hard rukken aan het dashboard. Aangezien dat een geheel is met het dashboard hoef ik jou niet te vertellen dat als dat 'oog' afbreekt je bij montage hier geen houvast meer hebt. De klemmen dus breken en het 'oog' ontzien is eigenlijk het beste. Nee het valt niet mee met de voorruit er nog in
daar heb ik ook mee moeten worstelen. Je woont te ver uit de buurt anders had ik je even geholpen.
Succes!
Succes!
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2009 12:29 #1247496
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Los
Het is uiteindelijk gelukt de klemmen te lossen zonder deze te breken. Je moet zoveel mogelijk naar beneden proberen te duwen, wat lastig is omdat de voorruit in de weg zit en je een schroevendraaier er alleen schuin in kan steken.
Nou nog het balgje vervangen en dan kan de rommel weer in elkaar.
Nou nog het balgje vervangen en dan kan de rommel weer in elkaar.
Moderators: Jerry Stam