Bevestigen parkeerkaart houder

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 16:39 #1075843 door V700 register
Bevestigen parkeerkaart houder is gemaakt door V700 register
Domme vraag wellicht maar misschien weet iemand van jullie het antwoord:
Hoe bevestig ik zo'n parkeerkaart houder in/op/aan de A-stijl ? Zou m graag op de A-stijl aan passagierskant willen hebben om mijn Umweltplaket mee voor het raam te houden. Heb die sticker al laten lamineren, dan kan ik m onder die houder schuiven als dat nodig is. Ga niet het hele jaar rondrijden met zo'n ding op mn ruit geplakt als ik hooguit 2 weken en een weekend in Duitsland rijdt. Tis geen kermisatractie....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 17:36 #1244580 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klikkerdeklik
je dient de bekleding van de a-stijl te verwijderen. Deze zit geklikt dus met enig beleid recht naar rechts (linkerstijl) of naar links (rechterstijl) trekken. Soms is het handig om eerst de handgrepen te verwijderen en het paneel wat boven de deuren zit los te nemen. Onderaan het paneel moet je even het rubberen ventilatiemondje (waar de lucht naar de deur geleid wordt) door het gat wurmen, die klemt het paneel vast aan de onderkast.
Als je de bekleding eraf hebt kun je de parkeerkaartklem eenvoudig losklikken uit de A-stijl en aan de andere kant weer vastklikken. Ik heb hem ook een tijd rechts gehad omdat mijn navigatie links in de hoek zat.
Gelukkig is het nu warm, ik heb het 's winters gedaan (samen met de hemelbekleding) en dan vliegen de stukken afgebroken plastic in het rond; wat een fragiele rommel is dat.
succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 17:39 #1244581 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer voor je.

henk 940LPT schreef : Ga niet het hele jaar rondrijden met zo'n ding op mn ruit geplakt als ik hooguit 2 weken en een weekend in Duitsland rijdt. Tis geen kermisatractie....

Da's dan jammer voor je, want hij moet op de auto GEPLAKT zitten.Het is zo'n eenmaal-geplakt-niet-meer-in-een-stuk-te-verwijderen-sticker, met opzet.
Staat in de begeleidende brief, als het goed is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 19:08 #1244591 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat
Staat er niet in, de sticker moet aangebracht worden. Ik breng m liever aan met een parkeerkaarthouder, wel op de juiste plaats (rechts onderaan de voorruit). Kenteken staat op de sticker, kan dus sowieso niet meeliften op de sticker van een ander.Ben benieuwd of ze daar over vallen of niet. Hoewel ik niet denk dat ik het de komende weken ga uitvinden omdat ik geen Umweltzones binnenrijd.
Volgens mij vallen de boetes ook best mee.  /edit: Zie net dat het 40 euro is. Valt toch een beetje tegen maar niet genoeg om op voorhand al een nieuwe sticker te bestellen./end edit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 19:29 #1244593 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt mee.

henk 940LPT schreef : /edit: Zie net dat het 40 euro is. Valt toch een beetje tegen maar niet genoeg om op voorhand al een nieuwe sticker te bestellen./end edit

Valt inderdaad mee.Ik zal de brief die bij HH-ZB zat eens opzoeken (auto is niet meer te vinden bij RDW)Daar stond het duidelijk in.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2009 21:23 #1244612 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Als je toch in Duitsland bent ...
Hallo Henk
Vraag het anders ter plekke even na.  Zo'n sticker kost in Duitsland 5 euro, dus dat zijn de kosten niet.  Ik rij er overigens het hele jaar mee.  Niks mis mee.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2009 11:06 #1244652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eraf
Eraf is gelukt, wel het met geluid van het uitklikken van een stevige klik maar zonder het geluid van brekend plastic. Rubber dopje uit de A-stijl, houder er weer in.Vraag: Hoe krijg ik het paneel nu weer vast ? Op het metaal van de A-stijl zitten 2 clips, bestaande uit een metalen ringetje met sleufgat en 2 omgebogen lipjes. zie niet 1, 2, 3 hoe ik daar het paneel weer in kan krijgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2009 20:33 #1244688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andersom

henk 940LPT schreef : Vraag: Hoe krijg ik het paneel nu weer vast ? Op het metaal van de A-stijl zitten 2 clips, bestaande uit een metalen ringetje met sleufgat en 2 omgebogen lipjes. zie niet 1, 2, 3 hoe ik daar het paneel weer in kan krijgen.

Hallo Henk,
Dat kun je beter anderom doen. De metalen klips op je A-stijlbekleding doen en dan vervolens weer in de A-stijlsleuf drukken.
Succes,
Harnt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2009 20:43 #1244689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede tip
Goede tip Harnt ! Ga het morgen meteen proberen. Ze leken redelijk vast te zitten in de A-stijl, wellicht kan ik die 2 lipjes naar elkaar toe buigen en ze eruit wippen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 10:53 #1244803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draaien
Henk, je moet ze een kwartslag draaien en dan wip je ze er zo uit, dan schuif je ze inderdaad weer in je a-stijlpaneel en het geheel plaats je met beleid weer op de a-stijl. Daarna kan je ter hoogte van de clips met je vuist een korte tik geven zodat de clips goed in de gaten klikken.
 succes!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC