Turbodrukmeter met schaal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2009 01:08 #1238849
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mmmmm....
Mmmmm.... dan zou ie i.d.d. meer psi aan moeten geven, alhoewel dit geen wet is van Meden en Perzen, er zijn meer factoren die nog meespelen natuurlijk. Houd in gedachten dat je op de originele turbodrukmeter helemaal niet kon zien wat de turbo voor druk leverde
Loop in ieder geval al je slangenklemmen van de aansluitingen etc na, zodat je zeker weet dat er geen drukverlies plaatsvind.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2009 07:43 #1238854
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk
De plaats waar de slangen voor de drukmeter zijn aangesloten kan uitmaken, evenals extra lengte. De wrijving aan de binnenkant van de slang veroorzaakt drukverlies. Overigens is PSI (pound per square inch) wel een drukmaat maar geeft de drukmeter het volgens mij in bars aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2009 16:45 #1238879
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Netto
Henk als je tussen de gasklep en het spruitstuk meet is het dan echt netto en dus minder?Veel mensen sluiten het ook aan tussen de intercooler en de gasklep.Waar zou jij het aansluiten?henk 940LPT schreef : De plaats waar de slangen voor de drukmeter zijn aangesloten kan uitmaken, evenals extra lengte. De wrijving aan de binnenkant van de slang veroorzaakt drukverlies. Overigens is PSI (pound per square inch) wel een drukmaat maar geeft de drukmeter het volgens mij in bars aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2009 19:11 #1238900
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor
Voor normaal gebruik zou ik m gewoon aansluiten op het spruitstuk. Bijvoorbeeld door een ongebruikte plug eruit te draaien en daar een slangaansluiting in te draaien. Waar je m het beste aan kunt sluiten voor het afstellen van een MBC durf ik niet te zeggen. Dicht bij de wastegate (maar voor de MBC) heeft het voordeel dat je m nauwkeurig kunt afregelen.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-06-2009 19:20 #1238902
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic extra test
Ik heb nog even extra getest en goed gekeken, en ik kom toch iets boven de 0,5 uit. heel precies kan ik het niet aflezen maar het zal 0,55 zijn. 0,10 onderweg kwijt aan slang en koppelingen ed?
Moderators: Jerry Stam