Honderek ingebouwd en een vraag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 19:24 #1073498 door V700 register
Honderek ingebouwd en een vraag is gemaakt door V700 register
Of is het hondeNrek tegenwoordig. Ik geloof van wel. Blijft wennen.
Heb vandaag een hondenrek ingebouwd in mijn Estate dat ik overgenomen heb van een lid tijdens afgelopen sleuteldag. Er miste de bevestigingsbeugels tegen de daklijst waarin het rek draait. De spullen zijn nog gewoon te koop bij de dealer, ook een handleing was nog ergens aanwezig. Nu komt mijn vraag: Het leek er op dat de handleiding voor de montage van de bovenste ophangbeugels niet goed is. Ik heb ze gespiegeld gemonteerd, dat paste stukken beter. Klopt dat?
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 19:44 #1233794 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Handleiding
Hallo Robert
Ik heb een nieuwe besteld (was bij de dealer zelfs 5 euro goedkoper dan bij W und G) dus met een beetje geluk heb ik nog vóór komend weekend ook de inbouwhandleiding voor het type met de lage achterbank. Maar ik hoop natuurlijk, dat je voor die tijd de oplossing gevonden hebt.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 19:51 #1233797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy,
Bedoel je: Maar ik hoop natuurlijk dat IK voor die tijd de oplossing gevonden heb? Hij zit er al in bij mij. Ik vind het een vreemde voorgeschreven constructie, heb de beugels gespiegeld gemonteerd. Dus het oog waarin ze draaien meest naar voren gericht in plaats van naar achter zoals in de handleiding beschreven stond. Het rek staat dan gewoon scheef.... Ik moet om het rek nu te verwijderen de bank wel naar achteren klappen en het gaat wat lastig. In de originele documentatie is er meer spelingsvrijheid, maar dan helt het rek; het staat niet verticaal. Niet dat het de hond zal uitmaken, maar het is voor het aanzicht. Het past wel heel mooi nu.
Robert
En Mathy: nu nog een hond?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 21:53 #1233818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Scheef,
Robert,
Als je de scharnieren verkeert om gemonteerd hebt krijg je inderdaad problemen. Hoe heb je ze gespiegeld? Links en rechts verwisseld zodat het oog richting voorstoelen staat? Of hangen ze op zijn kop, dan krijg je het rek er niet in.
Montage zou niet moeilijk moeten zijn, het is 1 bout en een stelschroef per scharnier. Het scharnier met het oog naar achteren monteren dan hangt het rek evenwijdig aan de rugleuning. Afdekkapjes moet je op maat maken. (of zitten bij de ophangset bij)
De stelschroef heb je niet direct nodig, hij zorgt er alleen maar voor dat het scharnier op zijn plek blijft.
Maak anders even een foto.
Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 22:13 #1233824 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto

Bijlage rek.jpg niet gevonden

Het oog waarin het rek draait heb ik naar voren gezet. Andersom draait het rek meer naar achteren maar hangt dan behoorlijk scheef tegen de achterbank aan. Nu hangt het rek vrijwel recht. Het lijkt scheeft te staan op de foto naar voren geleund, maar dat is gezichtsbedrog. Als het oog of draaipunt naar achteren was geplaatst stond het het heel scheef naar achter gericht.
Robert
Ben, ik heb het rek opnieuw gespoten, mat zwart. Heel netjes en twee nieuwe aandraaidoppen gemonteerd. Heel mooi geworden en het past echt heel goed!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 22:24 #1233828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Strak,
Ziet er strak uit op de foto.
Ik snap nu ook waarom je de bank weg moet klappen om het rek te verwijderen. Heb je de nokken ook al aan de CD stijl zodat je het rek op kunt klappen? Dan hoef het niet te verwijderen.
Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 22:32 #1233830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben,
Ja, ik klap het rek naar achteren en dan klemt hij vast aan het plafond. Ik kreeg alle montagestukken bij de dealer mee. deze had hij al jaren liggen.
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 22:58 #1233838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lijst
Als je de <a href="/node/16413">lijst</a> aanvult met jouw aankoop zijn we weer compleet.
Groet,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC