Auto down/up
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
wie kan mij vertellen welke logica er schuilgaat bij de relaisschakeling "auto down" van de elektrisch bedienbare ramen. Is dit een willekeurige keuze van Volvo geweest of zit hier een reden achter.
Ik zou namelijk graag een "auto up" hebben en die ook koppelen aan de centrale vergrendeling zodat je met je AB zowel de deuren als de ramen sluit.
Zijn er ook relais die up en down kunnen schakelen?
Groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik denk omdat Volvo voor veiligheid staat. En je je wel tussen een dichtgaand raam kunt klemmen, maar er bij een opengaand raam weinig risico op "d'r tussen komen" is.
In een Volvo kun je voor auto-up eenzelfde relais gebruiken als voor auto-down. Dus twee dezelfde relais per raam. Een voor auto-up en een voor auto-down.
Alleen bij de achterdeuren wordt het wat lastiger, omdat de 12 Volt draad die daar ligt, gedacht is voor het rode lampje in de deur en niet om via een relais een motortje aan te drijven.
Maar zoals Henk al zei, is dat al uitvoerig ter spraken gekomen in draadjes die je rechtsboven bij "soortgelijke pagina's" en linksboven bij "zoeken" kunt vinden.
groetjes
Mathy
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit is wat ik eigenlijk wil! Waar kan ik zoiets halen?12many14 schreef : Ik heb 2 comfortschakel-modules ertussen gehangen en verbonden met euro-alarm. Dus auto/up en down op alle 4 de ramen en auto-up bij inschakelen alarm. Auto-up kracht instelbaar in geval van inklemming van een of ander lichaamsdeel. Werkt prima.
Groet Martin
Groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Comfortschakelmodule, is dat net zo mooi als het klinkt?
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt dat?
Groet,
Erik
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
12many14 schreef : Draad in alarm opgezocht die tijdens inschakelen naar massa schakelt.
Hoi Martin,
Ziet er goed uit. Zelf heb ik deze gevonden.
www.mbcarparts.com/?page=catalog&vie...t&product_id=431
Lijkt hetzelfde en voor veel minder geld. Ook omdat deze al voor 4 deuren is. Kan je wat zeggen over de kwaliteit van jouw exemplaar?
en weet je nog welke draad het precies was?
Groet,
Erik